خانهاخبار
11 گوشی‌ هوشمند تا پایان سال 2017، از پلت‌فرم Daydream پشتیبانی خواهد کرد

11 گوشی‌ هوشمند تا پایان سال 2017، از پلت‌فرم Daydream پشتیبانی خواهد کرد

براساس اعلام رسمی ساندار پیچای، امسال 11 گوشی‌‌هوشمند تا پایان سال از پلت‌فرم Daydream پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به پشتیبانی 9 مدل از پلت‌فرم واقعیت مجازی محور گوگل، انتظار می‌رود که دو مدل دیگر گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‎ال گوگل باشد.
۱۳۹۶/۵/۴

پشتیبانی از پلت‌فرم Daydream VR گوگل، بسیار محدود است و همین موضوع باعث شده تا گوگل به دنبال گسترش محصولاتی باشد که از این پلت‏فرم واقعیت مجازی محور پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‎رسد گوگل، مصمم است تا چند ماه دیگر و تا پیش از پایان سال 2017، ترتیبی را فراهم آورد تا محصولات بیشتری با پشتیبانی از پلت‌فرم واقعیت مجازی محور Daydream VR راهی بازار شود.

 ساندار پیچای، رئیس گوگل در جلسه هیئت مدیره شرکت آلفابت برای ارائه گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017، وی به آمار و ارقام بسیار جالبی اشاره کرده است. ساندار پیچای، ادعا می‎کند تعداد محصولاتی که از پلت‎فرم Daydream VR پشتیبانی خواهد کرد، تا پایان سال به 11 مدل می‌رسد. با مقایسه با محصولاتی که در حال‏‌حاضر از این پلت‎فرم پشتیبانی می‌کند، به‌‏نظر می‎رسد که گوشی‌های هوشمند جدید، احتمالاً پشتیبانی محدودی از پلت‌فرم Daydream خواهند داشت.

image

فعلاً، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل، اولین محصولاتی هستند که با پشتیبانی از این پلت‌فرم روانه بازار شده است. به دنبال آن‎ها، گوشی موتو زد موتورولا نیز پس از دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، از پلت‎فرم Daydream VR پشتیبانی می‎کند و گوشی‌های AR Zenfone ایسوس، Axon 7 زدتی‌ای، هوآوی میت 9 پرو و مدل «پورش دیزاین» به طور مشابه، این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا از پلت‌فرم واقعیت مجازی گوگل استفاده کنند.

سامسونگ نیز پس از عرضه گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، اعلام کرده است که گوشی‌های پرچم‎دار جدیدش به‎زودی از پلت‏فرم Daydream VR پشتیبانی می‎کند. به‌‏نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ مانند بسیاری از ساندگان دیگر، تصمیم دارد تا با انتشار یک فایل به‎روزرسانی، پشتیبانی از پلت‎فرم واقعیت مجازی محور گوگل را در گوشی‎های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس امکان‏‌پذیر نماید.

این محصولات، تنها بخشی از گوشی‌های هوشمندی به شمار می‌رود که ساندار پیچای به آن‌ها اشاره کرده است. گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل نیز، به‌زودی وارد بازار خواهد شد و انتظار داریم که به صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به به‎روزرسانی، از پلت‎فرم Daydream پشتیبانی نمایند.

با احتساب مدل‌های فوق و هم‏چنین، گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال به عدد جادویی 11 می‌رسیم که هیچ شباهتی به تعداد محصولات پرچم‏دار احتمالی که تا اواخر امسال عرضه خواهد شد، ندارد. کار با پلت‎فرم Daydream VR گوگل چندان دشوار نیست؛ تنها به یک گوشی‎هوشمند سازگار احتیاج خواهید داشت و هم‎چنین، باید یک هدست مناسب مانند Daydream View گوگل را خریداری کنید. با تهیه یک هدست و یک گوشی‌هوشمند سازگار، به محتوای 360 درجه در گوشی‌های هوشمند دسترسی پیدا خواهید کرد.

کار با واقعیت مجازی در گوشی‌های هوشمند، ساده‎تر و راحت‎تر از هدست‎های اختصاصی است که با تجربه محتوای واقعیت مجازی را ممکن می‌سازد. این هدست‎ها، سبک‌تر از نمونه‏‌های پیشرفته‎تر خود مانند HTC Vive یا Oculus Rift هستند و امکان جابه‎جایی آن‏ها به دلیل وزن کم، بسیار راحت است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)