خانهاخبار
مدل جدید سدان جگوار XJ معرفی شد

مدل جدید سدان جگوار XJ معرفی شد

جگوار به‌روزرسانی را برای سدان XJ خود انجام داد و توانست شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن را به 4.4 ثانیه رسانده است.
۱۳۹۶/۵/۳

سدان XJ پرچم‌دار کمپانی انگلیسی جگوار است که با به‌روزرسانی اخیر، ویژگی‌های تکنولوژی و امنیتی جدیدی را به آن افزوده است. اما این نسخه جدید، XJR575 نام دارد که یک مدل پرفورمنس محسوب می‌شود.

جگوار XJR575، 25 اسب بخار قدرت بیشتری دارد که این نیرو از همان موتور 5 لیتری سوپرشارژ تامین می‌شود. بدین ترتیب این نسخه اکنون 575 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد و نتیجه این افزایش قدرت، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.4 ثانیه بوده و قادر است تا سرعت 300 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند. این قدرت از طریق جعبه دنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

image

این موتور 5 لیتری، در نسخه دیگری هم در دسترس است که 503 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور داشته و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن هم 250 کیلومتر بر ساعت است.

جگوار لندروور دو رنگ برای این محصول خاص خود در نظر گرفته است: یک نوع آبی و یک نوع خاکستری.

image

رئیس طراحی این پروژه آقای «یان کالوم» می‌گوید که توجه بسیار زیادی به جزئیات داشته و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا راننده و سرنشینان، پس از استفاده واقعا حس کنند که در داخل یک خودروی «خاص» هستند.

XJR575 یک کیت بدنه جدید دارد که شامل مواردی چون اسپویلر جلو و عقب، ورودی‌های هوای جدید، و چرخ‌های 20 اینچی می‌شود. همچنین علامت «575» در پشت خودرو خودنمایی می‌کند تا خاص بودن آن را به رخ بکشد.

image

مدل جدید سدان جگوار XJ ویژگی‌های امنیتی جدیدی هم به همراه دارد. مانند تشخیص ترافیک از جلو، که به تشخیص مواردی که در نقاط کور قرار دارند و ناگهان پدیدار می‌شوند در مواقعی که دید جلو محدود است کمک می‌کند، دستیار عدم خروج از بین خطوط و مانیتور تشخیص شرایط راننده که وضعیت راننده را دائما مورد بررسی قرار می‌دهد و شرایط خستگی و ناپایداری او را شناسایی می‌کند.

image

جگوار می‌گوید که برای حفظ امنیت عابرین هم در سیستم ترمز اضطراری خودکار خود، عملکردی را قرار داده که با استفاده از یک دوربین استریو دیجیتال در جلو و در سرعت 5 تا 60 کیلومتر بر ساعت، عابران را تشخیص می‌دهد و برای جلوگیری از تصادف، به ترمزگیری اقدام می‌کند.

سایر موتورهای عرضه شده برای XJ 2018 مانند قبل هستند. از جمله موتور 3 لیتری 6 سیلندر دیزلی توربو که 296 اسب بخار قدرت دارد. همچنین موتور 3 لیتری 6 سیلندر بنزینی توربو، 335 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

image

جگوار XJ در نسخه‌های مختلفی قابل خریداری است. قیمت نسخه پایه موتور 6 سیلندر دیزلی 78 هزار دلار و قیمت پایه نسخه 6 سیلندر بنزینی 98 هزار دلار است. قیمت مدل XJR575 از 122 هزار دلار و قیمت مدل با فاصله محوری بیشتر، از 132 هزار دلار آغاز می‌شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۵/۳
خیلی توپه و خوبه... دمشون گرم...
2500 تومن شروع میشه ! خوبه بیاد ایران تا 300 تومن هم پیش میره