خانهاخبار
اپل برای تولید پنل‌های OLED دست به‌کار می‌شود

اپل برای تولید پنل‌های OLED دست به‌کار می‌شود

هما‌ن‌طور که می‌دانیم، بر خلاف رقابت دیرینه و دعواهای حقوقی طولانی دو شرکت اپل و سامسونگ، در بسیاری از موارد اپل در تولید قطعات سخت افزاری مانند چیپست و نمایش‌گر به سامسونگ وابسته است، اما حالا تصمیم گرفته تا از این وابستگی بکاهد.
۱۳۹۶/۵/۳

در حال حاضر سامسونگ به عنوان تنها تامین کننده پنل OLED برای آیفون ۸ شناخته می‌شود، اما اپل در تلاش است تا این انحصار را بشکند و وابستگی خود به شرکت کره‌ای را کاهش دهد. 

بر اساس گزارش جدیدی که ET News کره منتشر کرده است، اپل تعدادی ماشین رسوب‌گیری بخار شیمیایی (CVD) را تهیه کرده است که در تولید پنل OLED و در بخش تولید نمایش‌گرهای خود در تایوان به کار گرفته می‌شوند. اخبار قبلی اعلام می‌کنند که ممکن است همکاری اپل و سامسونگ تا سال ۲۰۱۸ ادامه دارد و این زمانی است که انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها سه مدل آیفون با پنل OLED را معرفی کند. این یک قدم مثبت برای اپل است تا از اتکا خود به رقیب کره‌ای در بخش‌های مختلف کم کند.

اما انتظار می‌رود یکی از آیفون‌های امسال (همان آیفون ۸) به پنل OLED مجهز باشد و دو مدل دیگر ( ۷ اس و ۷ اس پلاس) مانند قبل از نمایش‌گر LCD استفاده کنند، ولی در سال ۲۰۱۸ اپل کاملا به استفاده از OLED روی آورد. بنابراین، به زنجیره تامین وسیع‌تری برای ساخت محصولاتی مانند آیفون، آیپد و اپل واچ نیاز دارد.

image

9toMac در یادداشتی اعلام کرده با توجه به این که معمولا اپل شخصا وارد تولید قطعات از مواد خام نمی‌شود، احتمالا این کمپانی خودش اقدام به تولید پنل‌های OLED نخواهد کرد اما سایر تولید کنندگان، تحت لیسانس اپل این نمایش‌گرها را تولید نمایند.

البته طبق خبرهای پیشین، کوپرتینویی‌ها در حال مذاکره با ال‌جی هستند تا بخشی از قطعات مورد نیازشان را تولید کند اما ET News اعلام کرد که اپل هنوز استفاده از پنل‌های OLED ساخت ال‌جی را تایید نکرده است. در حال حاضر ال‌جی تامین پنل‌های OLED شرکت‌هایی مانند شیائومی و گوگل را بر عهده دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علی

۱۳۹۶/۵/۳
من که با چیزای ناجوری که راجب به قیمت بسیار بالای تعمیر و تعویض amoled ها و آسیب پذیری بیشترشون دیدم و شنیدم خیلی مطمئن نیستم که فقط برای یه مقدار رنگ بیشتر برای گوشی بعدیم برم سمت amoled

Attila

۱۳۹۶/۵/۳
یواش یواش داره میشه ساسونگ‌ اگه خدا بخواد... ?

حسام

۱۳۹۶/۵/۳
بابا اپل مال این حرفا نیست هر کس با رئیس اپل آشناست بهش بگید نکنه اینکارو تا زمانی که با سامسونگ همکاری کنه اسمش اپله وگرنه سیب گاز زده هم نمیشه بهش گفت. سامسونگ خیلی جلوتر از سایر کمپانی هاس. همین الان باور کنید سامسونگ اس دهشم ساخته و آماده س فقط به خاطر بازار رقابتی که وجود داره رو نمیکنه.

فرخ

۱۳۹۶/۵/۳
تا زمانی که بخواد خط تولید بزنه و تولیدش به حد مورد نیازش برسه کلی پنل اولد از سامسونگ خریده و استفاده کرده. در حال حاضر که بیش از 90 درصد از سهم تولید پنل های اولد جهان در خط تولید سامسونگ هستش.

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۳
در هر چیزی همراه با مزایا بدون شک معایب هم وجود داره و این شامل حال بهینه ترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش AMOLED هم میشه
???
رقابت بسیار جذابی خواهد بود و خیلی دوست دارم ببینم سامسونگ که تابه حال بهینه ترین صفحه نمایش رو با سوپر AMOLED اختصاصیش تولید و ارائه کرده و طبق اخبار مدتی قبل قراره نوع باکیفیت تر و جدیدش رو با نام رمز احتمالی گل آفتابگردان ??? در گلکسی s9 و گلکسی note9 به کاربگیره چه کاری میکنه در برابر رقبایی با تجربه و شناخته شده در OLED یعنی ال جی و حتی رقبایی تازه کار مانند رقیب احتمالی با نام اپل و...
????
هرچه میگذره طبیعتن تکنولوژی به کارگرفته شده و نوع مواد به کار رفته در صفحه نمایش AMOLED تغییر میکنه و طبیعتن باید باکیفیت تر در ساخت و نمایش تصاویر و پیشرفته تر بشه و طبیعتن معایب برطرف میشه در کنار قابلیت های جدید
???
امیدوارم این رقابت ها به نفع علاقه مندان تکنولوژی و خریداران تلفن همراه بشه و باید همینطور هم باشه
Amen??