خانهاخبار
همه آنچه درباره نوکیا 8 می‌دانیم

همه آنچه درباره نوکیا 8 می‌دانیم

HMD قرار است برای احیای برند نوکیا امسال چندین گوشی وارد بازار کند. نوکیا 8 یکی از این گوشی‌هاست که در این مطلب به شایعه‌ها و اطلاعات درباره آن می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۵/۲

نوکیا در کنگره جهانی موبایل امسال 3 گوشی جدید معرفی کرد. کمپانی HMD Global که مسئول ساخت گوشی‌های نوکیاست، قصد دارد با ساخت و عرضه چندین مدل مختلف و هدف گرفتن بازارها و سلیقه‌های متفاوت، برند نوکیا را دوباره احیا کند. این کمپانی همچنین در اقدامی جالب، نسخه تازه و مدرن شده‌ای را از نوکیا 3310 قدیمی وارد بازار کرد تا توجه علاقه‌مندان و کاربران را به خودش جلب کند. نوکیا 6 یکی از گوشی‌های معرفی‌شده است که از طراحی و ظاهری بسیار شیک بهره می‌برد و البته مشخصات فنی‌اش آن را در سطح میان رده‌های پیشرفته قرار می‌دهد.

شایعه‌های بسیاری پیش از عرضه نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 درباره پرچم‌دار تازه این برند شنیده می‌شد. این گوشی که حالا با نام نوکیا 8 می‌شناسیم، پیش‌تر به نام نوکیا 9 در شایعه‌ها دیده‌شده بود. البته تصاویر رندر شده و شماتیک بسیاری از این گوشی‌های پیشرفته نوکیا در فضای وب منتشر شده که تفاوت‌هایی میان آن‌ها دیده می‌شود. به گفته کارشناسان ممکن است نوکیا قصد داشته باشد امسال دو گوشی پرچم‌دار متفاوت معرفی کند اما نوکیا 8 احتمالا اولین آن‌ها خواهد بود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به تمام شایعه‌ها و تصاویری که تا‌به‌حال از نوکیا 8 لو رفته بپردازیم و احتمال عرضه نوکیا 9 را هم تحلیل کنیم.

نوکیا 8، نوکیا 9 یا نوکیا P1

این گوشی که در ابتدا به نام P1 در وب‌سایت‌های مختلف دیده شده بود، بعدها نوکیا 9 خوانده شد و حالا معتقدیم با نام نوکیا 8 معرفی خواهد شد.

شکی نیست که نوکیا در مرموز نگه‌داشتن نام گوشی‌هایش بسیار موفق عمل می‌کند. اولین شایعه‌ها از دو گوشی هوشمند پیشرفته به نام‌های D1C و P1 یاد می‌کردند و حدس می‌زنیم که منظور از D1C همان نوکیا 6 است که پیش‌تر معرفی شده. دو گوشی نوکیا 5 و نوکیا 3 در شایعات کمی دیده شدند چراکه اغلب شایعه‌ها درباره گوشی‌های پرچم‌دار منتشر می‌شود اما این دو گوشی ساده و تا حدودی میان‌ رده هستند.

شایعه‌های متعددی درباره نوکیا 9 شنیده می‌شد که همگی بر سر یک موضوع متحد بودند؛ اینکه نوکیا 9 قرار است پرچم‌دار اصلی نوکیا برای بازگشت دوباره باشد. بعدها که شایعه‌ها درباره ورود نوکیا 8 پررنگ شد، بسیاری تصور کردند که این گوشی همان نوکیا 9 است اما نامش تغییر پیدا کرده. حالا با توجه تصاویر شماتیک لو رفته که دو گوشی نوکیا را در کنار هم نشان می‌دهد، تقریبا مطمئن هستیم که نوکیا 8 جایی بین میان رده و پرچم‌دار قرار می‌گیرد اما نوکیا 9 قطعا پرچم‌دار خواهد بود.

معرفی و قیمت نهایی

  • احتمال معرفی در اواخر ماه ژوئیه (هفته آینده)
  • قیمت در حدود 600 تا 700 دلار

شایعه‌های بسیاری مبنی بر احتمال معرفی این گوشی در تاریخ 31 ژوئیه (10 مرداد) تابه‌حال منتشرشده‌اند. بسیاری هم معتقدند که همین چند روز آینده ممکن است معرفی رسمی نوکیا 8 اتفاق بیفتد چون تصاویر تازه‌ای از آن لو رفته که تاریخ 20 ژوئیه را روی صفحه نشان می‌دهد. درهرصورت معرفی رسمی این گوشی بسیار نزدیک است و دعوت‌نامه رویداد آن ممکن است هرلحظه منتشر شود.

شایعه‌های متفاوتی درباره قیمت این گوشی منتشر شده و البته اغلب آن‌ها معتقدند که نوکیا 8 ارزان‌تر از اغلب پرچم‌داران موجود در بازار، قیمت‌گذاری خواهد شد. ارقام متفاوتی از 470 دلار تا 675 دلار در این گزارش‌ها دیده‌شده است.

صفحه‌نمایش

  • صفحه‌نمایش لبه تا لبه 5.3 اینچی
  • وضوح تصویر کواد اچ‌دی

در اغلب شایعه‌های این گوشی شاهد بودیم که صفحه‌نمایش آن 5.3 اینچی با رزولوشن کواد اچ‌دی گزارش شده بود. گزارش جدیدی چندی پیش منتشر شد و ادعا کرد که پوشششیشه‌ای2.5Dخمیده هم از این صفحه‌نمایش محافظت می‌کند.

image

پیش‌تر تصاویر گوشی نوکیا 8 به‌صورت تصادفی توسط این برند لو رفت که لبه تا لبه بودن صفحه آن را به‌خوبی نشان می‌داد.

طراحی ظاهری نوکیا 8

  • دارای گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار IP68
  • بدنه از جنس فلز
  • طراحی بدون حاشیه در صفحه‌نمایش

در تصاویر لو رفته متعدد از نوکیا 8، آن را با بدنه‌ای باریک از جنس فلز و با لبه‌های تا حدودی خمیده دیدیم. همچنین گفته می‌شود که این گوشی در مقابل نفوذ آب و گردوغبار هم مقاوم خواهد بود. بدنه فلزی برای گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی طراحی تازه‌ای نیست و درواقع اکثر کاربران انتظار چنین بدنه‌ای را از یک پرچم‌دار دارند.

image

در اغلب تصاویر لو رفته از این گوشی شاهد دوربین اصلی دوتایی با چینش عمودی در پنل پشتی هستیم و ظاهرا اسکنر اثرانگشت هم در دکمه فیزیکی خانه تعبیه می‌شود. دوربین سلفی و لوگوی مرسوم نوکیا در بالای پنل جلویی دیده می‌شود و دو دکمه راهنمای دیگر هم دکمه خانه را همراهی می‌کنند.

image

طراحی ظاهری نوکیا شبیه اغلب پرچم‌داران است اما آنچه باعث می‌شود به میان رده‌ها نزدیک شود، حاشیه‌های بالا و پایین صفحه و دکمه فیزیکی خانه است.

image

تصویر شماتیک دو گوشی نوکیا که بسیار شبیه هم هستند را در ادامه مشاهده می‌کنید. تصویر منتسب به نوکیا 8 ازنظر حاشیه صفحه و دکمه فیزیکی خانه با تصویر منسوب به نوکیا 9 متفاوت است.

دوربین

  • دوربین با لنز دوگانه
  • همکاری زایس و نوکیا

دوربین این گوشی در اغلب شایعه‌ها به‌عنوان دوربین دوگانه با لنزهای 13 مگا پیکسل دیده شده است. کمپانی‌های HMD Global و زایس قبلا همکاری خود را رسما تایید کرده‌اند و دیگر مطمئن هستیم که لنزهای 13 مگا پیکسلی این گوشی، زایس خواهند بود. اگر خاطرتان باشد، لنز دوربین در اغلب گوشی‌های پیشرفته و قدیمی نوکیا هم توسط زایس تأمین می‌شد. صرف‌نظر از این موضوع که هنوز نمی‌دانیم قرار است این دو لنز چه ویژگی‌های متفاوتی ارائه کنند، همکاری این دو برند نشان می‌دهد که HMD اهمیت ویژه‌ای برای دوربین نوکیا 8 قائل شده است.

مشخصات فنی

  • صفحه‌نمایش با رزولوشن 2560 × 1440
  • 4 یا 6 گیگابایت رم
  • پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835
image

اغلب منابع ادعا می‌کنند که نوکیا 8 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد و در دو کانفیگ با رم 4 و 6 گیگابایت عرضه می‌شود. این ترکیب‌ در حال حاضر در بسیاری از پرچم‌داران موجود در بازار هم دیده می‌شود. همچنین ممکن است این گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد و از کارت حافظه جانبی microSD برای ارتقا پشتیبانی کند.گفته می‌شود که سیستم اندروید نوقا نسخه 7.1.1 هم به‌صورت پیش‌فرض روی نوکیا 8 نصب خواهد شد.

باتری

اطلاعات چندانی درباره باتری این گوشی در دسترس نیست اما احتمالا از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد و به دلیل طراحی ضدآب بدنه، غیرقابل تعویض توسط کاربر خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رامین

۱۳۹۶/۵/۳
ظاهرش در حد ی گوشی 500 تومنیه.نا امیدم کرد نوکیا.فک کنم هنوز تو فاز قدیمه نوکیا

سید امیر حسین

۱۳۹۶/۵/۲
دوستان تو تهران، یه فروشگاه معتبر برای خرید گوشی های نوکیا هست؟