خانهاخبار
همه آنچه درباره Galaxy Note 8 می‌دانیم؛ بررسی تمام شایعات و احتمالات

همه آنچه درباره Galaxy Note 8 می‌دانیم؛ بررسی تمام شایعات و احتمالات

Galaxy Note 8 پرچم‌دار تازه سامسونگ از سری فبلت‌های Note است و روز یکم شهریور یعنی دقیقا یک ماه دیگر رسما معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۵/۱

سامسونگ سال گذشته Note 7 را معرفی و وارد بازار کرد اما اقبال این فبلت به دلیل مشکل آتش گرفتن باتری‌اش بسیار کوتاه بود و این کمپانی مجبور شد تمام دستگاه‌های موجود در بازار را جمع‌آوری کند. همان‌طور که می‌دانید سامسونگ چندی پیش نسخه بازبینی‌شده Note 7 را به نام Galaxy Note FE (Fan Edition) وارد بازار کرد تا دل بسیاری از علاقه‌مندان این گوشی را به دست آورد، اما تعداد این دستگاه‌ها نسبت به سایر گوشی‌های عرضه‌شده بسیار کم بود. اغلب کارشناسان حوزه فناوری معتقدند تصمیم سامسونگ مبنی بر عرضه Note FE در تعداد کم درواقع سیاستی برای افزایش فروش Note 8 است چراکه به تاریخ معرفی رسمی این عضو تازه از خاندان سلطنتی Note نزدیک می‌شویم.

فبلت‌های سری Note همیشه موردتوجه کاربران گوشی‌های هوشمند بوده‌اند و حالا بسیاری منتظر ورود Note 8 هستند تا ببینند سامسونگ برای پیشگیری از اتفاق‌های ناخوشایند گذشته چه تمهیداتی اندیشیده است. سامسونگ باید برای اطمینان از فروش این فبلت تازه آن را به ویژگی‌های جدیدتری مجهز کرده و امنیت باتری‌اش را هم به‌خوبی تضمین کند.

این گوشی احتمالا در تاریخ 23 اوت (1 شهریور) رسما معرفی و رونمایی می‌شود اما هنوز اطلاعاتی درباره عرضه آن منتشر نشده. در این مطلب قصد داریم به تمام شایعه‌هایی که تابه‌حال درباره Note 8 منتشرشده بپردازیم. این شایعه‌ها درباره طراحی ظاهری، مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت نهایی آن هستند. اگر علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری درباره این گوشی کسب کنید، با ما همراه باشید.

تاریخ معرفی رسمی و رونمایی از Galaxy Note 8

فعلا شایعه‌های اندکی درباره عرضه این گوشی منتشر شده اما عمده آن‌ها معتقدند که Note 8 احتمالا در خلال رویداد IFA 2017 شهر برلین و در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

البته شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد و ظاهرا Note 8 در بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری مصرف‌کنندگان دستگاه‌های الکترونیک در اروپا معرفی نخواهد شد بلکه این اتفاق پیش از IFA روی می‌دهد. سامسونگ قصد دارد رویدادی در تاریخ 23 اوت (1 شهریور) در شهر نیویورک آمریکا برگزار کند و پیش‌تر هم دعوت‌نامه‌های آن را ارسال کرده است. انتظار می‌رود که این گوشی در ماه سپتامبر وارد بازارهای آمریکا و اروپا شود و به‌تدریج تا ماه اکتبر راهش را به سایر کشورها هم پیدا کند.

image

تصویر تبلیغاتی که در بالا مشاهده می‌کنید، اطلاعات زیادی نشان نمی‌دهد. در این پوستر علاوه بر تاریخ و مکان برگزاری رویداد، تصویر سایه‌ Note 8 هم دیده می‌شود که طبق روال سایر پرچم‌داران سری Note به قلم S مجهز شده و صفحه‌نمایش آن هم اینفینیتی است.

طبق معمول سایر رویدادها، این رویداد معرفی هم به‌صورت زنده پخش می‌شود و تمام کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه‌های هوشمندشان مشاهده کنند.

مشخصات فنی و نرم‌افزاری

انتظار می‌رود که Galaxy Note 8 هم مانند Galaxy S8 به صفحه‌نمایش خمیده از نوع super AMOLED با رزولوشن 2960 × 1440 و نسبت نمایش 18.5:9 مجهز شود. صفحه‌نمایش این گوشی در مقایسه با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی در Note 7 هم بزرگ‌تر است. شایعه‌ها حاکی از آن است که Note 8 صفحه‌نمایش 6.3 یا 6.4 اینچی خواهد داشت.

این فبلت پرچم‌دار احتمالا به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 SoC یا نسل جدید آن که هنوز رسما معرفی نشده (836) مجهز می‌شود. انتظار می‌رود که سامسونگ دو نسخه با پردازنده‌های مختلف تولید کند که یکی از آن‌ها احتمالا از تراشه اگزینوس 8895 قدرت می‌گیرد و نسخه دیگر که به اسنپ‌دراگون مجهز شده، وارد بازار آمریکا می‌شود.

Galaxy Note 8 رم 4 یا 6 گیگابایتی خواهد داشت و بنا بر اغلب شایعه‌ها به دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز می‌شود. انتظار می‌رود که هر دو لنز دوربین اصلی آن 13 مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، دیافراگم 2.0 و اندازه پیکسلی 1.12 میکرون باشند. این لنزها احتمالا حسگرهای مونوکروم و RGB دارند که پیش‌تر در بسیاری از پرچم‌داران امسال مانند Huawei P10 دیده بودیم. این ویژگی درواقع بخشی از سری تازه حسگرهای ISOCELL است که سامسونگ به‌تازگی در خلال کنگره جهانی موبایل MWC 2017 در شانگهای چین معرفی کرد. یک دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی هم در پنل جلوی این گوشی تعبیه شده است.

image

البته لازم است به این نکته هم اشاره‌کنیم که احتمالا Note 8 اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوتایی نخواهد بود و این لقب به Galaxy C10 تعلق می‌گیرد. C10 احتمالا کمی قبل از Note 8 و طی هفته‌های آینده رسما رونمایی می‌شود.

در مورد حسگر اثرانگشت هم باید بگوییم که گزارش‌های متعددی در هفته‌های گذشته منتشر شده و ادعا می‌کنند که به دلیل محدودیت‌های فنی، سامسونگ قادر نخواهد بود حسگر مذکور را زیر صفحه‌نمایش تعبیه کند. از طرفی شایعه شده که اپل قصد دارد حتما از این تکنولوژی در آیفون‌های امسالش استفاده کند.

Note 8 قرار است صفحه‌نمایش اینفینیتی و تقریبا بدون حاشیه داشته باشد و به همین خاطر امکان تعبیه حسگر اثرانگشت در پنل جلو هم منتفی می‌شود. به‌احتمال‌زیاد باید شاهد قرار گرفتن این حسگر در پنل پشتی باشیم اما امیدواریم سامسونگ این بار از طراحی قاب S8 استفاده نکند و حسگر را در کنار دوربین قرار ندهد.

image

دیگر نکاتی که باید درباره Note 8 به آن‌ها اشاره کنیم، مقاومت این گوشی در مقابل نفوذ آب (IP68)، قلم استایلوس، حسگر تشخیص چشم و باتری با ظرفیت حداقل 3500 میلی‌آمپر است. آخرین شایعه‌ها درباره این گوشی ادعا می‌کنند که Note 8 احتمالا 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و با کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت ارتقا می‌یابد.

ازنظر نرم‌افزاری، انتظار می‌رود که این گوشی به‌صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 و رابط کاربری مرسوم سامسونگ مجهز شود. احتمالا بیکسبی (دستیار هوشمند سامسونگ که به همراه Galaxy S8 معرفی شد) در این گوشی تازه کمی بهبود و توسعه یافته و یک دکمه اختصاصی هم روی بدنه Note 8 خواهد داشت.

طراحی Note 8

منابع معروفی مانند OnLeaks و 91mobiles تصاویر رندر شده و کلیپ‌های ویدیویی متعددی از این گوشی تابه‌حال منتشر کرده‌اند که آن را در تمام زاویه‌ها به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که در این تصاویر شاهد هستیم، Galaxy Note 8 به Galaxy S8 شبیه است و تفاوت‌های جزئی میان آن‌ها وجود دارد. Note 8 کمی بزرگ‌تر است و طراحی ظاهری پنل پشتی‌اش هم به لطف دوربین با لنز دوگانه کمی متفاوت دیده می‌شود. متاسفانه در این تصاویر حسگر اثرانگشت درست مانند S8 سمت راست دوربین قرار گرفته و باید به این نکته هم اشاره کنیم که بسیاری از کاربران اصلا از این طراحی راضی نیستند. Note 8 در این تصاویر با پنل پشتی از جنس شیشه، فریم فلزی و قلم استایلوس دیده می‌شود که از لبه پایینی دستگاه بیرون آمده است.

طراحی ظاهری Note 8 در یک ویدیوی دیگر هم دیده شده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید. کاربر در این ویدیو ادعا می‌کند صفحه شیشه‌ای که در دست دارد متعلق به Note 8 است.

اگرچه هیچ‌کدام از این شایعه‌ها هنوز توسط مقامات رسمی سامسونگ تایید نشده، به نظر می‌رسد که Note 8 به سری S8 بسیار شبیه اما کمی بزرگ‌تر باشد. درواقع طراحی S8 مورد استقبال کاربران قرار گرفت و با توجه به این موضوع اصلا لازم نیست سامسونگ برای Note 8 طراحی متفاوت دیگری در نظر بگیرد. همچنین انتظار می‌رود که Note 8 از همان طراحی نرم‌افزاری بهره ببرد که در S8 شاهدش هستیم.

قیمت Galaxy Note 8

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های سری Note همگی گران هستند. متاسفانه این حقیقت ممکن است با ورود Note 8 بی‌تغییر باقی بماند. همچنین ممکن است این گوشی تازه از Note 7 هم گران‌تر باشد.

گوشی Note 7 سال گذشته به قیمت 850 دلار وارد بازار آمریکا شد که حدودا 80 دلار از S7 Edge آنلاک هم گران‌تر به فروش می‌رسید. ازآنجاکه Galaxy S8 Plus هم از مدل قبلی‌اش گران‌تر است، منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم بگیرد قیمت Note 8 را بالاتر اعلام کند.

البته احتمال این امر هم وجود دارد که Note 8 به قیمت 850 دلار عرضه شود اما با توجه به روند قیمت‌گذاری که بالاتر توضیح دادیم، باید حدودا 900 دلار برای تهیه این پرچم‌دار تازه صرف کنید. حالا که حافظه داخلی این گوشی قابل ارتقاست و یک لنز دیگر هم به دوربین اصلی‌اش اضافه شده، ظاهرا چاره‌ای جز افزایش قیمت برای سامسونگ باقی نمی‌ماند. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی به قیمت 1000 یورو وارد کشورهای اروپایی شود.

این قیمت برای خرید یک گوشی هوشمند، هزینه هنگفتی به شمار می‌آید و باید تا زمان عرضه رسمی این گوشی منتظر باشیم و ببینیم تقاضای بازار برای خرید آن چقدر است. درآمد فروش سامسونگ سال گذشته در آمریکا و اغلب کشورها به خاطر مشکلاتی که برای Note 7 پیش آمد، با کاهش مواجه شد و حالا بعد از عرضه S8 رو به افزایش است. باید منتظر بمانیم و ببینیم Note 8 چه تاثیری بر این ارقام خواهد گذاشت.

خبر خوب اینکه سامسونگ طبق معمول برای کاربرانی که این گوشی را پیش‌خرید می‌کنند، لوازم جانبی رایگان و هدایای ویژه در نظر گرفته. این غول تکنولوژی سال گذشته محصولاتی مانند کارت حافظه جانبی microSD، Gear Fit 2 و هدست Gear VR را به‌صورت رایگان به خریداران گوشی‌های هوشمندش ارائه کرد.

مواردی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد، تمام شایعه‌هایی هستند که درباره Note 8 تا امروز منتشرشده‌اند. نظر شما درباره این عضو تازه از سریNote  چیست؟ با در نظر گرفتن قیمت احتمالی بسیار زیادش، آیا مایل به خریدش هستید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۵/۸
اقا پیام من با سیب گندیده کاری ندارم ولی اخرسال میبینیم کدومگوشی سلطانه

مجتبی

۱۳۹۶/۵/۷
غول 2017 باید سر تعظیم فرود بیاره در مقابل قاتل بزرگ میت 10

کریم

۱۳۹۶/۵/۶
آره شما که راست میگی چه بخوایم چه نخوایم بمب 2017 هستش نه غول 2017 ??????

پیام

۱۳۹۶/۵/۶
فاطمه خانم با تمام احترامی که براتون قائلم الجی وی 30 غول 2017 و نیمه 2018 هستش نه این یا آیفون 8

فاطی

۱۳۹۶/۵/۴
سلام غول 2017