خانهاخبار
پردازنده شش هسته‌ای Coffe Lake اینتل در CPU-Z فاش شد؛ قدرت باورنکردنی!

پردازنده شش هسته‌ای Coffe Lake اینتل در CPU-Z فاش شد؛ قدرت باورنکردنی!

به‌تازگی، مشخصات یکی از پردازنده‎های جدید اینتل از سری Coffe Lake در CPU-Z فاش شده است. این سری از پردازنده‎های اینتل، مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری خواهد بود.
۱۳۹۶/۵/۱

آخرین نسل از پردازنده‎های مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری اینتل با نام Coffe Lake وارد بازار می‎شود و پس از این مدل‌، شرکت اینتل با سری Cannon Lake، به جمع سازندگان پردازنده‎های مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری خواهد پیوست. پردازنده‎های Coffe Lake اینتل، از همان معماری پردازش 14 نانومتری سری کیبی لیک استفاده می‌کند و معماری آن‌ها از سری اسکای‌لیک به این پردازنده‎ها، به ارث رسیده است.

image

با این‎حال، شرکت اینتل طراحی پردازنده‎های جدید خود را بهبود داده است و این سازنده ادعا می‌کند که پردازنده‎های Coffe Lake با همان مصرف انرژی، تا 30 درصد کارآیی بیشتری خواهند داشت. بخشی از علت افزایش قدرت پردازنده‎های جدید اینتل، احتمالاً به دلیل افزایش تعداد هسته‌های پردازشی است. شرکت اینتل تصمیم گرفته تا به جای چهار هسته پردازشی و 8 رشته پردازشی (Thread)، از شش هسته و 12 رشته پردازشی در سری Coffe Lake استفاده نماید. با این‎حال، ممکن است پردازنده‎های جدید اینتل، تغییرات بیشتری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد که با عرضه محصولات مجهز به پردازنده‎های Coffe Lake، می‌توان پیرامون تغییرات صورت گرفته در آن‌ها قضاوت کرد.

به‌تازگی، یک پردازنده جدید اینتل در CPU-Z رؤیت شده است و با توجه به مشخصات سخت‎افزاری آن، این چیپ، احتمالاً Core i7 8700K اینتل خواهد بود. نمونه فاش شده از پردازنده‎های Coffe Lake اینتل، مربوط به یک مدل مهندسی آن است؛ به عبارت بهتر، این نمونه در حال آزمایش و بررسی است و نمونه نهایی، تفاوت‎هایی نسبت به این مدل خواهد داشت.

image

براساس اطلاعات به‎دست آمده از آزمون CPU-Z، پردازنده فاش شده از فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز برخوردار است و در صورتی‌که فشار وارد بر هسته‎های پردازشی زیاد شود، این فرکانس تا 4.3 گیگاهرتز افزایش پیدا می‎کند. بیس کلاک (BCLK) مدل فاش شده، 100 مگاهرتز بوده و توان حرارتی آن نیز 80 وات عنوان می‎شود.

پردازنده‎های جدید اینتل، مبتنی بر سوکت LGA 1151 هستند و حافظه نهان سطح سوم آن نیز، 12 مگابایت عنوان شده است. منبع انتشار این تصویر، حافظه کش L2 را مخفی کرده است؛ شاید، اینتل تلاش می‌کند تا به منظور افزایش کارایی، تغییراتی در آن اعمال کند.

مدتی پیش نیز، یک پردازنده شش هسته‌ای از سری Coffe Lake اینتل در آزمون گیک‌بنچ فاش شده بود. در مدل مذکور که از شش هسته پردازشی برخوردار است، فرکانس پایه روی 3.19 گیگاهرتز تنظیم شده و این پردازنده موفق شده است تا امتیاز 4619 (بررسی تک هسته پردازشی) و 20828 (بررسی چندین هسته پردازشی) را در آزمون گیک‌بنچ به‎دست آورد.

پردازنده‏های جدید اینتل برای رقابت با سری Ryzen با شش هسته پردازشی توسعه یافته است و باید دید که رقابت پردازنده‏‌های جدید اینتل با سری Ryzen از پردازنده‎های AMD، چه نتیجه‎‌ای را به دنبال دارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۱
بسیار زیاد intel رو دوست دارم همونطور که عاشق محصولات nvidia وAMD ... هستم
❄☇?
خیلی دوست دارم مجدد CPU شرکت intel رو در تلفن همراه ببینم به شکل فوق پیشرفته همینطور خیلی دوست دارم مجدد tegra شاهکار Nvidia رو ببینم در تلفن همراه
?☇?❄?