خانهاخبار
TSMC شانس بیشتری برای تولید پردازنده‌های A12 اپل دارد

TSMC شانس بیشتری برای تولید پردازنده‌های A12 اپل دارد

بر اساس گزارشات جدید TSMC فناوری در دست دارد که بر فناروی رقیب کره‌ای خود، سامسونگ، برتر است و به همین خاطر شانس بیشتر برای تولید پردازنده‌های A12 اپل دارد.
۱۳۹۶/۴/۳۱
image

چند روز پیش خبری منتشر شد که عنوان می‌کرد سامسونگ بار دیگر تولید پردازنده‌های اپل را بر عهده خواهد گرفت و در سال 2018 مشترکا با TSMC پردازنده‌های A12 اپل را تولید خواهد کرد. تنها اندکی پس از انتشار این گزارش خبر دیگری منتشر شده است که این ادعا را رد می‌کند.

بنا بر گزارش سایت Digitimes سامسونگ نقشی در تولید پردازنده‌های A12 اپل نخواهد داشت و شرکت تایوانی TSMC انحصارا این تراشه‌ها را برای آیفون‌های اپل تولید می‌کند.

درحالی که سامسونگ تلاش می‌کند اپل را به استفاده از تراشه‌های 7 نانومتری خود متقاعد کند، TSMC به فناوری دست یافته است که نسبت به رقیب کره‌ای خود برتری دارد به همین خاطر ممکن است تایوانی‌ها بار دیگر انحصار تولید تراشه‌های اپل را به دست آورند.

سامسونگ و TSMC چند سالی است بر سر تصاحب امتیاز تولید تراشه آیفون‌ اپل رقابت دارند. اپل تنها در سال 2015 تولید تراشه‌‌های خود را مشترکا به این دو شرکت واگذار کرد ولی پس از آن تایوانی‌ها سهم عمده و اصلی در تولید پردازنده‌های آیفون را بر عهده گرفتند.

حال باید دید با توجه به قرارداد بزرگی که سامسونگ برای تولید پنل‌های OLED آیفون‌های 2017 با اپل دارد آیا موفق می‎شود تولید بخشی لز پردازنده‌های A12 را نیز از آن خود کند یا خیر.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۴/۳۱
دیگه اسم هنگ تی سی رو نیار خیلی صایع اس چون توان تولیدش صفره میفهمی صفر

shayan

۱۳۹۶/۴/۳۱
Sd810 بخاری رو یادت میاد؟ همین شرکت هنگی تایوانی تولیدش کرد و روزگار کوالکام رو سیاه کرد :))))) هنگ‌تی‌سی هم که با گوشی های حلبی و پفکی به بی کیفیتی مشهوره :))))) واسه تو همین شرکت های درپیت هم مهد کامپیوتر حساب میشن :)))))))))))))

علی

۱۳۹۶/۴/۳۱
دنیای بامزه ای شده , مثلا این دو تا با هم رقیب هستن ولی اپل میده اصلی ترین قطعات یه موبایل که پردازنده و صفحه ی نمایش هست رو سامسونگ تولید کنه .... همینجوری پیش بره عملا دیگه تفاوتی بین گوشی های برند های مختلف باقی نمیمونه چون همشون دارن تقریبا از یه سری قطعات مشخص استفاده میکنن

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۳۱
فکر میکنم هیچ تفاوتی نداره که چیپ ست پردازنده در راه اپل A12 توسط Samsung ساخته شود و توسط tsmc ساخته شود هر دو عالی هستن و قابل اتکا و دوست داشتنی ، هم اکنون بسیار زود هست در مورد چیپست پردازنده اپل A11 حتی شوخی کرد چه برسه به A12
???
بدون در نظر گرفتن عملکرد و امتیازات حیرت آور چیپست پردازنده A10x اپل به ویژه در عملکرد تک و چند هسته ای که طبیعتن A11 در راه که مدتی کوتاه دیگر خواهیم دیدش بهینه تر و سریع تر خواهد بود فکر میکنم به احتمال قوی باید به A12 لقب قاتل پرچمداران چیپست پردازنده ها را داد
?☇❄??
بین Samsung و tsmc تفاوت هست اما هر دو عالی هستن
????
هرگز بهینه تر عمل کردن چیپست پردازنده A9 شانزده نانومتری ساختtsmc در آیفون 6s در برابر دیگر چیپست پردازنده A9 در آیفون6s چهارده نانومتری ساخت Samsung رو فراموش نمیکنم همونطور که عملکرد بهینه تر و سریع تر اکسینوس7420 چهارده نانومتری ساخت Samsung در برابر اسنپدراگون 810 بیست نانومتری ساخت tsmc رو فراموش نمیکنم و...
اکسینوس و اسنپدراگون به احتمال زیاد 7نانومتری سال 2018 عالی خواهند بود

keyhan

۱۳۹۶/۴/۳۱
جالبه اونوقت یه دانشمندی اینجا کامنت میزاره و تایوان رو به عدم تکنولوژی متهم میکنه! تایوانی که مهد کامپیوتر دنیاس. از گیگابایت ایسوس ایسر ام اس ای گرفته تا اچ تی سی فاکس کان که ایفونو میسازه و... من موندم تو کار بعضیا چطور به خودشون اجازه میدن اصلا راجب همچین قدرتایی اظهار نظر کنن؟ آیا تو آینه نگاه نمیکنن این افراد؟