خانهاخبار
اعلام حمایت گوگل، سامسونگ، مایکروسافت از اپل در مجادله حقوقی برابر کوالکام

اعلام حمایت گوگل، سامسونگ، مایکروسافت از اپل در مجادله حقوقی برابر کوالکام

دعوای حقوقی بین اپل و کوالکام سروصدای زیادی به‌پا کرده و حالا پای دیگر کمپانی‌های فناوری نیز به این ماجرا باز شده است. اخیرا گوگل و مایکروسافت و حتی رقیب سرسخت اپل یعنی سامسونگ نیز در این ماجرا از اپل طرفداری کرده‌اند.
۱۳۹۶/۴/۳۱

بعد از بیخ پیدا کردن مجادله حقوقی کوالکام و اپل و تلاش کوالکام برای منع کردن فروش آیفون در آمریکا، حال بسیاری از غول‌های فناوری مانند سامسونگ، گوگل و مایکرسافت اعلام کرده‌اند که در این مجادله، از اپل حمایت خواهند کرد.

image

گروهی که با نام «انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات» شناخته می‌شود و متشکل از کمپانی‌هایی مانند گوگل، ایبی، مایکروسافت، نتفلیکس، سامسونگ، اینتل و بسیاری دیگر از غول‌های فناوری جهانی است، به‌طور رسمی حمایت خود از اپل را اعلام کرده‌اند. این گروه از کمیسیون تجارت بین‌المللی درخواست کرده است تا درخواست کوالکام مبنی بر منع فروش آیفون در آمریکا را رد کند.

در بیانیه «انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات» آمده است:

در حال حاضر، کوالکام از موقعیت غالب خود در بازار برای فشار به رقبا و رقابت مالیاتی استفاده می‌کند. اگر ITC با درخواست کوالکام _منع فروش آیفون در آمریکا_ موافقت کند، به این کمپانی کمک می‌کند تا از قدرت انحصاری خود به‌عنوان اهرم فشاری بر اپل بهره برده و همچنین قیمت را نیز برای مشتریان بالا ببرد.

موضوعی که در اینجا اهمیت دارد، در دسترس بودن آیفون و سایر گوشی‌های هوشمند باقیمت بهتر است؛ اما مهم‌تر از این مورد، اصل رقابت آزاد است که ازلحاظ تاریخی برای موفقیت اقتصادی ایالات‌متحده مهم بوده است. ITC می‌تواند انتخاب کند که مانع این رفتار ضد رقابتی نشود و یا با این درخواست ضد مصرف‌کننده و بازار مخالفت کند.

دعواهای حقوقی اپل و کوالکام از آنجا شروع شد که دو طرف یکدیگر را به نقض پتنت و سو استفاده از موقعیت خود در بازار متهم کردند. این دعوای حقوقی تا آنجا پیش رفت که کوالکام از سازمان ITC ایالات‌متحده درخواست کرد تا فروش آیفون در این کشور را ممنوع کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۵/۱
تو متن گفته دیگه. اگر کوالکوام از اینی که هست قوی تر بشه، قیمت محصولاتشو می بره بالا که در نهایت به ضرر سامسونگ و بقیه هم میشه.
مورد دوم اینکه الان جلوی فروش اپل رو بگیره، چند وقت بعدش جلوی فروش محصولات بقیه کمپانی ها هم می گیره.

محمدعلی

۱۳۹۶/۴/۳۱
سلام. میشه توضیح بدید چ دلیل منطقی برای حمایت این کمپانی ها از اپل هست،درحالی ک منع ورود اپل، بیشتر از همه ب نفع سامسونگ و سایر کمپانی هاست.

sink

۱۳۹۶/۴/۳۱
همین که اپل وجود داره کلا به ضرر مردمه
اینهمه پول توی یه کمپانی خوابیده که چیزی از نوآوری و تکنولوژی نمیدونه و فقط حرص و طمع برند و سرمایه داره
اینقد پول رو اگه به تسلا‌ میدادن الان روی مریخ زندگی میکردیم

سعدی

۱۳۹۶/۴/۳۱
چه خوش گفت فردوسی پاکزاد، که از ماست که برماست
عقل حکم میکنه ما هم اپل رو حمایت کنیم

The tech

۱۳۹۶/۴/۳۱
به یزدان گر ما خرد داشتیم،کی این سرنوشت بد داشتیم
اینکه شرکت ها پشت اپل هستن به نفع مردمه و اگر نه قیمت پردازنده کوآلکام بسیار زیاد میشه و به ضرر مصرف کننده است