خانهاخبار
چه انتظاراتی از سازندگان گوشی‌های هوشمند در IFA 2017 داریم؟

چه انتظاراتی از سازندگان گوشی‌های هوشمند در IFA 2017 داریم؟

امسال هم کنفرانس IFA مطابق معمول در کشور آلمان و در تاریخ 10 تا 15 شهریور ماه برگزار خواهد شد و کمپانی‌های بزرگ، برنامه‌های بزرگی برای حضور در آن دارند.
۱۳۹۶/۴/۳۰

کنفرانس IFA 2017 از دهم شهریور ماه کار خود را آغاز خواهد کرد و بیشتر برندهای مشهور گوشی‌های هوشمند، در آن حضور خواهند داشت. کمپانی‌هایی چون ال‌جی، سونی و سامسونگ از جمله سازنده‌هایی هستند که IFA 2017 را فرصت خوبی برای رونمایی از آخرین دستاوردهای خود می‌دانند. اما باوجود عدم اطلاع از جزئیات برنامه‌ها، دیدگاهی کلی از آنچه کمپانی‌ها تدارک دیده‌اند داریم و قصد داریم به برسی اجمالی آنها بپردازیم.

ال‌جی

image

ظاهرا ال‌جی اتفاق ویژه‌ای را برای نهم شهریور (یک روز پیش از آغاز مراسم) در نظر دارد. بیشتر گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی کره‌ای قصد دارد به انتظارها برای V30 پایان دهد و آن را به عموم مردم معرفی کند.

اگر با این گوشی آشنایی ندارید، بهتر است اشاره کنیم که ال‌جی V20 و V10 در سال‌های 2016 و 2015 معرفی شدند که باوجود ویژگی‌هایی چون نمایشگر ثانویه و سخت‌افزار مخصوص صدای قدرتمند، علاقه‌مندان زیادی داشتند. امسال هم مدل V ال‌جی با بهبودهایی در ظاهر و سخت‌افزار همراه خواهد شد.

از آنجا که سری Q ال‌جی به تازگی معرفی شده، بعید است که این کمپانی مدلی میان رده برای این کنفرانس در نظر گرفته باشد. به هر حال حضور Q6، Q6+ و Q6a در IFA 2017 حتمی است.

سامسونگ

image

با اطمینان می‌گوییم که سامسونگ با دست پر و با محصولی به نام گلکسی نوت 8 به IFA 2017 خواهد آمد. البته شایعاتی وجود دارند که به معرفی این پرچم‌دار یک هفته قبل از IFA 2017 و در مراسمی جداگانه اشاره دارند. به هر حال برای پوشش اخبار گلکسی نوت 8، با جی‌اس‌ام همراه باشید.

گزارش‌های دیگری هم وجود دارند که از رونمایی چند گوشی میان رده توسط سامسونگ با دوربین دوگانه خبر می‌دهند. یکی از این گوشی‌ها سری گلکسی C است که برای بازار هدف آن، قاره آسیا است و به همین دلیل شاید حضور آن در IFA 2017 منتفی باشد.

از آنجا که پوشیدنی‌های هوشمند هم در چنین کنفرانس‌هایی حضور دارند، ممکن است سامسونگ نسل جدید خانواده Gear را برای این رویداد در نظر گرفته باشد. با وجود اینکه گزارش یا شایعه خاصی از این بابت شنیده نشده، اما اگر Gear S4 معرفی شود، غافلگیر نخواهیم شد.

سونی

image

درست مانند ال‌جی، سونس هم یک مراسم ویژه برای نهم شهریور دارد. در این مراسم انتظار می‌رود که سونی یک گوشی پرچم‌دار با نام احتمالی اکسپریا XZ1 معرفی کند که قرار است جایگزین XZs شود. همچنین گفته می‌شود که سونی در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند «بدون حاشیه» است که شاید اشاره به همان XZ1 داشته باشد. البته هیچ چیز مشخص نیست و برای مشخص شدن جزئیات باید تا روشن شدن حقایق صبر کنیم.

سونی بنا دارد مطابق رسم خود، نسخه Compact از این گوشی را هم معرفی کند که کوچک‌تر از نسخه اصلی است. البته اطلاعات زیادی درباره این نسخه در دسترس نیست.

لنوو/ موتورولا

image

نهم شهریور روز شلوغی برای ما طرفداران تکنولوژی محسوب می‌شود و لنوو هم برنامه‌ای را برای این روز تدارک دیده است. جزئیات این مراسم هنوز مشخص نیست اما می‌توان گفت که سخت‌افزار برند Yoga و هدست واقعیت مجازی مستقل Google Daydream VR در این برنامه معرفی خواهند شد. به هر حال به نظر نمی‌رسد که گوشی‌های برند موتورولا معرفی شوند. علت آن هم این است که برنامه جداگانه‌ای در سوم مرداد برای معرفی موتو زد 2 فورس، موتو زد 2، موتو G5S و موتو G5S پلاس در نظر گرفته شده است.

هواوی

در کنفرانس IFA سال گذشته، هواوی چند گوشی میان رده را به عموم معرفی نمود یعنی نوا و نوا پلاس. تبلت مدیاپد M3 هم از دیگر برنامه‌های هواوی بود. احتمال دارد که در رویداد امسال جایگزین‌های این سه محصول معرفی شوند البته این فقط یک حدس است. همچنین هواوی فبلت بالارده میت 10 را امسال معرفی خواهد کرد که احتمالا این اتفاق در اواخر سال رخ خواهد داد و نه در IFA.

اچ‌تی‌سی

در گذشته، اچ‌تی‌سی از IFA برای معرفی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد و به همین علت ممکن است در مراسم امسال هم چند گوشی میان رده از سوی این کمپانی معرفی شود. کمپانی تایوانی در حال کار بر روی یک میان رده است که از ویژگی Edge Sense (لبه‌های حساس به لمس) بهره می‌برد و دور از ذهن نیست که آن را در IFA 2017 برای اولین بار ببینیم.

ایسوس

image

ذنفون (نامی که ایسوس برای گوشی‌های هوشمند خود انتخاب نموده) و نسل چهارم آن در ماه‌های آینده معرفی خواهند شد. البته ایسوس ذنفون 4V در برخی کشورها معرفی شده ولی معرفی جهانی برای آن صورت نگرفته است. بنابراین IFA 2017 محل خوبی برای معرفی نسل چهارم است. 5 گوشی هوشمند از سری ذنفون در ماه‌های آتی رونمایی خواهند شد که در میان آنها سری بالارده ذنفون 4 پرو و ذنفون 4 مکس با باتری بسیار بزرگ هم حضور دارند.

بلک‌بری

شایعات حاکی از آن استکه بلک‌بری دو گوشی با نام رمز Krypton و Juno در دست توسعه دارد. این اطلاعات توسط ایوان بلس خوش سابقه منتشر شده و قابل اعتماد است. در حال حاضر اطلاعات دیگری از این دو گوشی در دست نیست اما احتمالا متعلق به سگمنت میان رده‌ها باشند چراکه پرچم‌دار بلک‌بری یعنی KEYOne همین اواخر معرفی شده است. هیچ اشاره‌ای به معرفی این دو محصول در IFA نشده است اما باتوجه به حضور TCL، شریک بلک‌بری، شایعه معرفی آنها قوت می‌گیرد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۴/۳۱
هنگ تی سی کارش تمومه دلتو خوش نکن.پرچمدارش که از نظر کیفیت داغونه وای به حال میانرده

Mahdi

۱۳۹۶/۴/۳۱
شیر خفته برمیخیزد...نوکیا
داداش صفحه نمایش نوکیا ۱۰ سال پیش امولد بود.وقتی سامسونگ داشت تلوزیون میساخت.دوربین گوشیاش لنززایس داشتن و فلش زنون و کیفیت انکار نشدنی.باطری گوشیاش رو که واقعا کسی نمیتونست ازش ایراد بگیره.حالا نوکیا اومده با همون کیفیت و یه تعقیر بزرگ بنام اندروید.من عاشق روانی سیستم عامل .کیفیت فوق اولاده دوربین .جان سخت بودن باطری و شفاف و واضع بودن صفحه نمایش های نوکیام..به امید روزی که این شیر سخته بتونه بازار رو دست بگیره.تا ادم معنی یه گوشی ایده ال رو تجربه کنه..یاعلی

yashar2080

۱۳۹۶/۴/۳۱
در یک کلام انتظار داریم‌مانند اچ تی سی عمل بکنند و یک گوشی بسیار عالی و استثنایی و با کیفیت و هوشمند بسازند با انبوه نوع آوری

امیر

۱۳۹۶/۴/۳۱
دقیقااا حرف دل من و زدین الان دیگه همه پرچم دارها از سرعت و قدرت و صفحه نمایش شارپ و اکثرا کوال اچ دی برخوردارن که حتی این اندازه هم هنوز محتویات ویدئویی خیلی کمی براش هست و همون فول اچ تی تا 2 سال اینده هم ساپورت می کنه خلاصه همه گوشی ها از نظر صفحه نمایش و امکانات و سرعت همه تقریبا در یک سطح هستن حالا یک عده سر کل کل که مثلا سونی یا سامسونگ و..برنامه هارو زودتر باز می کنه اونم در حد کمتر از 2ثانیه اختلاف من بیش از 150 تا ویدئو دیدم و تماااام پرچم دارهای امسال و سال گذشته رو مقایسه کردم درست 2 ماه کامل صبح تا شب نقد و بررسی های مختلف و دیدم و حرف شما متینه الان شرکتی برندی که دوربینش یک دوربین خارق العاده باشه و طول عمر باطری خیلی قوی و شارژ خیلی سریع داشته باشه اینطوری برد کرده حالا یک سری شرکت ها میان مثلا ادعا می کنن باطری 4000 گذاشتیم و فستر شارژ ولی 90 درصدش تبلیغه شما میگین 3 روز من میگم یه گوشی فقط 24 ساعت رو با 50 درصد شارژ سپری کنه ترکونده با استفاده مداوم حتی به 3 روزم نیازی نیست.در خصوص دوربینم دقیقا حکایت سرعته که با اختلاف خیلی جزئی از هم تفاوت چندانی بین پرچم دارها نیست هنوز کیفیت دوربین های گوشی به دوربین canon dx ماله 5 سال پیش نمی رسه که لک زیر پوستتم نشون میده و این حقیقت رو باید سازنده های دوربین قبول کنن که حتی پای موبایل برای استفاده از دوربین به صنعت فیلم و سینما هم باز شده پس اونا هم باید تغیر عقیده بدن و وارد همکاری با شرکت ها بشن و همون کیفیت هارو درون موبایل ها جا بدن.مثلا خیلی ضایعس شما 3 میلیون پول به ایفون 7 پلاس که در حال حاضر قوی ترین و گرون ترین گوشی بازاره بدین بعد تو شب کیفیت عکساش افتضاح فقط اپل نیستا کلا ولی چون اپل گرون ترینه و ادعای بهترین گوشی بازار هم می کنه میگم از ایفون 4s بگیرین تااا همین7 این یک ضعف بزرگ واسه یه شرکت به این بزرگیه باز متعصبا نیان بگن فلان چون خودم ایفون se داشتم و من در نهایت تصمیم گرفتم قید پرچم دار هارو بزنم و یه میان رده بگیرم تا 2-3 سال اینده که واقعا شاهد تغییرات اساسی توی پرچم دارها بشیم نه مثل سامسونگ که دوربین پشتش و امکاناتش 90 درصد مشابه نسل قبل یعنی s7 بعد مردم سر کیسه می کنه.

Ashkan

۱۳۹۶/۴/۳۰
به نظر من تلفن های همراه واقعا به بلوغ رسیدن یعنی دیگه تقریبا چیزه جدیدی ارائه نمیدن و هر سال فقط همون سخت افزار موجود رو ارتقا میدن .مثلا یه جا خوندم قرار سنسور تشخیص ایدز .یا قند خون و... یه سری سنسور های دیگه اضافه کنن که از نظر من جالبه اگر انجام بشه .بگذریم
دوست دارم گوشی هایی که میخوان معرفی شن یه مقدار دوربین گوشی ها رو قوی تر کنن چون واقعا هنوز خیلی جا داره تا دوربین گوشی ها به دوربین عکاسی ها برسن و یه جورایی بینیاز کنن .
روی باتری پرچمدارا کار کنن که حداقل ۳ روز جواب بده یا حتی بیشتر