خانهاخبار
قابلیت‌های استفاده از NFC در iOS 11 بیشتر می‏‎شود

قابلیت‌های استفاده از NFC در iOS 11 بیشتر می‏‎شود

در نسخه 11 سیستم عامل iOS امکانی فراهم شده است تا کاربران گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بتوانند استفاده‌ بیشتری از NFC کنند.
۱۳۹۶/۴/۲۸

اپل از فناوری NFC برای اولین بار در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس استفاده کرد اما از آن زمان تا به حال کاربران فقط برای پرداخت الکترونیک می‌توانستند از NFC آیفون خود استفاده کنند.

قابلیت‌های NFC بسیار فراتر از به کارگیری در پرداخت‌های الکترونیک است و گوشی‌های اندرویدی سالهاست آن را به کاربران خود عرضه کرده‌اند. خبر خوب برای اپلی‌ها این است که به زودی آنها نیز می‌توانند استفاده‌های بیشتری از NFC داشته باشند.

image

در iOS 11 ویژگی به نام Core NFC اضافه شده است که به توسعه دهندگان اجازه استفاده از NFC را در اپلیکیشن‌ها می‌دهد. در آخرین نسخه iOS گوشی‌های هوشمند این شرکت قادر به خواندن تگ‌های NFC می‏‌شوند. به این ترتیب امکانی ایجاد می‎شود تا با استفاده از NFC اپ به خصوصی باز شود یا در تنظیمات دستگاه تغییر ایجاد شود.

به طور مثلا کاربران آیفون خواهند توانست با نزدیک کردن گوشی خود به تگ NFC قفسه‌های فروشگاه اطلاعات بیشتری در مورد محصولات به دست بیاورند یا مثلا با ورود به کافی شاپ‌ها پسورد وای‌فای را دریافت نمایند.

ویژگی Core NFC برای دارندگان گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به بعد فعال خواهد شد و مدل‌های قدیمی‌تر، حتی با نصب iOS 11، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)