خانهاخبار
تلگرام صفحات وابسته به تروریست‌ها را مسدود می‌کند

تلگرام صفحات وابسته به تروریست‌ها را مسدود می‌کند

متأسفانه همچنان شاهد حملات تروریستی در سرتاسر جهان هستیم. شبکه‌های اجتماعی هریک به نوعی درحال مقابله با این حملات هستند و اخیرا تلگرام اقداماتی انجام داده.
۱۳۹۶/۴/۲۷

تلگرام توانست تهدیدهای روسیه مبنی بر تحریم این پیام‌رسان را خنثی کند، اما نتوانست جلوی اندونزی را بگیرد. روز یک‌شنبه پاول دورف، بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام، در کانال خود اعلام کرد تمام کانال‌های عمومی وابسته به تروریست‌ها که توسط وزیر ارتباطات و فناوری اندونزی معرفی شده بود، حذف شده. حرکتی که بلافاصله بعد از دستور تحریم تلگرام توسط دولت اندونزی به علت استفاده تروریست‌ها از پلتفرم این پیام‌رسان و ایجاد نگرانی‌های امنیتی، انجام گرفت. همچنین در بیانیه دولت این کشور آمده بود که سایر پیام‌رسان‌ها مشمول این تحریم نخواهند شد.

image

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی گفت: «دولت هزاران پیام در این نرم‌افزار کشف کرده که به فعالیت‌های تروریستی منجر شده و البته چندین هزارتای دیگر از دست دولت در رفته». مدیر تلگرام در جواب گفته از درخواست این کشور مبنی بر حذف کانال‌های سواستفاده کننده بی‌اطلاع بوده. اگرچه تلگرام یک پیام‌رسان فوق امن است و قابلیت خصوصی‌سازی دارد، اما به‌ هیچ‌وجه از تروریست‌ها حمایت نخواهد کرد.

این اولین بار نیست تلگرام بخاطر فراهم‌کردن بستری امن که منجربه مخفی‌ ماندن نقشه حملات می‌شود، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. ماه گذشته سرویس اطلاعات روسیه در بیانیه اعلام‌کرد اطلاعات موثقی مبنی بر استفاده بمب‌گذاران سنت پیترزبورگ از تلگرام دارد.

در نتیجه این اتفاقات، مدیر تلگرام خبر داد کانالی برای ارتباط مستقیم با مسئولان کشور اندونزی و همچنین تیمی مسلط به زبان و فرهنگ این کشور جهت بررسی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر پیام‌های مرتبط با حملات تروریستی تشکیل شده‌ است.

پیش از تلگرام، شبکه‌های اجتماعی بزرگ نظیر YouTube, Facebook و Twitter یک انجمن اینترنتی مشترک جهت مقابله با حملات و مطالب تروریستی تشکیل داده‌ بودند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

کیوان

۱۳۹۶/۴/۲۷
احتمالا به خاطر عرضه نوت 8 این کار رو میکنه

Far

۱۳۹۶/۴/۲۷
ماشالا?