خانهاخبار
آیفون 8 برای عرضه در سال 2017 آماده نیست؛ به فکر مدل‌های دیگر باشید!

آیفون 8 برای عرضه در سال 2017 آماده نیست؛ به فکر مدل‌های دیگر باشید!

با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل یعنی آیفون 8، شایعات پیرامون این مدل شدت می‌گیرد. به‎تازگی، گزارش شده است که این گوشی تا اواخر سال جاری میلادی و احتمالاً تا پیش از تعطیلات سال نوی میلادی به صورت انبوه تولید نمی‌شود.
۱۳۹۶/۴/۲۷

در رابطه با زمان عرضه آیفون‌های جدید اپل، شایعات متفاوتی وجود دارد؛ عده‌ای، مدعی هستند که اپل تا پیش از رونمایی از گوشی‌های آیفون 7s و آیفون 8، این دو مدل را به تولید انبوه خواهد رساند و بالعکس، گمانه‎زنی‌هایی وجود دارد که حداقل، از تأخیر در عرضه آیفون 8 خبر می‌دهد.

به‌تازگی نیز، گزارشی توسط EDN منتشر شده است که نشان می‌دهد تولید انبوه آیفون 8 تا ماه نوامبر یا دسامبر (آبان و آذر) آغاز نمی‌شود؛ حتی دو آیفون دیگر یعنی آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس که تغییرات چندانی نسبت به نسل قبل ندارند، ممکن است با تأخیر تولید (و عرضه) شود.

image

آن‏طور که اعلام شده است، عرضه آیفون 8 در سال جاری میلادی، محدود خواهد بود؛ به عبارت بهتر، این مدل که به نمایشگر OLED مجهز شده است، عرضه محدودی تا پیش از تعطیلات سال نوی میلادی دارد. علت آن نیز، مشخص به‎نظر می‌رسد؛ به دلیل تغییرات صورت گرفته در این مدل، اپل هنوز نمی‌تواند تولید آیفون 8 را به سطح گسترده برساند یا به عبارت بهتر، تولید این مدل مجهز به نمایشگر OLED هنوز در سطحی نیست که آن‌را تولید انبوه به‌شمار آورد. اعلام شده است که سطح تولید آیفون 8 و آیفون 7 اس در کارخانه‎‎های فاکس‌کان و پگاترون، هنوز در سطحی نیست که اپل بتواند این دو مدل را به صورت گسترده ارائه دهد. هرچند، بسیار بعید به‎نظر می‎رسد که آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس با تأخیر روانه بازار شود.

آنچه که در شایعات به عنوان «تأخیر در عرضه آیفون‎های جدید» به آن اشاره می‌شود؛ هر سال پیرامون آیفون‎های جدید وجود داشته و موضوع کاملاً جدیدی نیست. با این وجود، آیفون 8 به عنوان پرچم‎دار جدید اپل با تغییرات گسترده‏ای همراه است که از جمله آن‌ها، می‌توان به تولید کم پنل‌های نمایشگر OLED اشاره کرد و دیگر اجزای سخت‌افزاری مانند سنسور تشخیص اثرانگشت که احتمالاً با نمایشگر ادغام می‎‌شود، اپل را برای تولید گسترده آیفون 8 با مشکل مواجه کرده است.

به همین جهت، شاید این‌بار شایعات موجود پیرامون تأخیر در عرضه آیفون 8 صحت داشته باشد. مینگ‎چی کو نیز، مدتی پیش اعلام کرده بود که سطح تولید آیفون پرچم‎دار جدید اپل تا ماه اکتبر و نوامبر، افزایش نخواهد یافت؛ به همین جهت، آیفون 8 عرضه اولیه محدودی دارد. همین شایعات توسط تحلیل‌گر Barclays، نیز تایید شده است. با این وجود، هیچ ‌یک از گمانه‎زنی‌های پیشین به اندازه گزارش EDN، نسبت به عرضه گسترده آیفون 8 در سال 2017 بدبین نیست.

کوپرتینویی‌ها در مجموع، سه گوشی آیفون در سال 2017 معرفی خواهند کرد؛ آیفون 7 اس با نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 7 اس پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی، با تغییرات جزئی نسبت به نسل قبل همراه خواهد بود و گمان می‎رود که تنها قابلیت متمایز آن‎ها، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم باشد. آیفون 8 نیز به عنوان پرچم‎دار جدید اپل، از نمایشگر OLED برخوردار است و با دوربین دوتایی خود، رقبا را به چالش خواهد کشید. لازم به‎ذکر است که با وجود تأخیر در عرضه آیفون 8، این موضوع به منزله عدم معرفی آن در ماه سپتامبر نخواهد بود. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۳۹۶/۴/۲۷
کلا هر سال چهارتا گوشی نمی زنه اینقد کم میاره و مشکل داره.حالا اینقدر مدلاش محدوده و روش با تمام قوا یکسال کار می کنه گوشیاش شده این ببین چندین مدل میداد چی می شد