خانهاخبار
5 اشتباه شرکت‌های اندرویدی که موجب نارضایتی کاربران شد

5 اشتباه شرکت‌های اندرویدی که موجب نارضایتی کاربران شد

در این مطلب شما را با چند اشتباه بزرگ شرکتهای اندرویدی آشنا می‌کنیم که یا به دلیل اتخاذ تصمیم اشتباه به وجود آمده‌اند و یا ایده آن به درستی اجرا نشده است.
۱۳۹۶/۴/۲۵

گوشی‌های اندرویدی بیشترین سهم از بازار گوشی‌های موبایل را در اختیار دارند. اندروید از ویژگی‌ها و امکاناتی برخوردار است که در دیگر سیستم‌عامل‌های موبایل دیده نمی‏شود. علاوه بر خود اندروید، شرکت‌هایی که محصولات اندرویدی مختلفی می‌سازند، را نیز باید در این موفقیت سهیم دانست. با این حال نمی‏شود از برخی اشتباهات بزرگ و تاثیرگذار تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی گذشت.

در طول این سالها که از عمر اندروید می‌گذرد اشتباهات بزرگ رخ داده و تصمیمات غلطی گرفته شده است که برخی از آنها به وجه اندروید و شرکت سازنده صدمه زده است. در ادامه مطلب برخی از این اشتباهات را به شما معرفی می‌کنیم پس با تا انتها با ما همراه باشید.

حذف کردن درگاه کارت حافظه microSD

image

حذف امکان نصب کارت حافظه جانبی یکی از تصمیمات بدی بود که برای یکپارچه‌تر کردن بدنه دستگاه و مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب اتخاذ شد. با این کار بسیاری از کاربران خیلی زود با کمبود حافظه گوشی مواجه شدند در نتیجه به سمت خرید گوشی‌هایی با حافظه داخلی بیشتری رفتند که گران‌تر بود.

در حال حاضر شرکت‌ها به فناوری دست پیدا کرده‌اند که می‌توانند، بدون نگرانی از موارد اشاره شده، درگاه کارت حافظه microSD را به گوشی‌های خود بازگردانند اما همچنان برخی از شرکت‌ها بر حذف کردن درگاه کارت حافظه اصرار می‌ورزند.

ماژولار بودن LG G5

image

در زمان معرفی G5 ویژگی ماژولار بودن آن بسیار مورد توجه قرار گرفت. با اینکه ماژولار بودن جی 5 یک پیشرفت نوآورانه در صنعت موبایل به حساب می‌آمد اما در نهایت، به دلیل بد اجرا شدن آن، به فاجعه تبدیل شد.

ال‌جی در ابتدا قول ایجاد اکوسیستمی کامل و قوی از ماژول‌های G5 را به کاربران داده بود که با استفاده از آنها توانایی‌هایی این پرچمدار فراتر از گوشی‌های هوشمند عادی می‏شود ولی متاسفانه چنین قولی عملی نشد و جی 5 آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت.

حذف کردن جک هدفون

image

زمانی که اپل جک هدفون را در آیفون 7 حذف کرد بسیاری از کاربران اندروید به این تصمیم خندیدند اما دیری نپایید که شرکت‌های اندرویدی، مثل موتورولا، نیز جک هدفون را در گوشی‌های خود حذف کردند.

بسیاری بر این باورند حذف کردن جک 3.5 میلی‌متری هدفون آنطور که گفته می‌شود ضرورت ندارد ولی دسته‌ای دیگر این کار را لازمه حرکت به سمت فناوری‌های جدیدتر می‌دانند. در هر صورت بزرگ‌ترین مشکلی که گوشی‌های بدون جک هدفون با آن روبه‌رو هستند عدم توانایی گوشی دادن به موسیقی و شارژ کردن گوشی به طور همزمان است.

گیر کردن قلم Galaxy Note 5

image

پیش از فاجعه آتش گرفت نوت 7، سامسونگ اشتباه کوچک‌تری انجام داده بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. اگر کاربری اشتباها قلم گلکسی نوت 5 را برعکس وارد دستگاه می‌کرد دیگر قادر به خارج کردن آن نبود. اگرچه سامسونگ پس از مطلع شده از این مشکل سریعا آن را اصلاح کرد ولی این موضوع تا چند هفته به خبر داغ اینترنت بدل شده بود؛ البته نه به داغی باتری‌های نوت 7!

هاله صورتی دوربین اولتراپیکسل HTC

image

HTC اولین شرکتی بود که از فناوری اولتراپیکسل در گوشی‌های هوشمندش استفاده کرد. این فناوری با هدف گرفتن عکس‌های بهتر در فضای کم نور از پیکسل‌های بزرگ‌تر در سنسور دوربین استفاده می‌کند. HTC ONE M7 اولین گوشی بود که از این فناوری در دوربین خود بهره می‌برد ولی در عکس‌های گرفته شده با آن هاله‌ای صورتی رنگ ظاهر می‌شد که خیلی‌ها را از خریدش پشیمان کرد.

به جز این 5 مورد شما چه اشتباه دیگری از شرکت‌های تولیدکننده اندرویدی سراغ دارید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

عباس

۱۳۹۶/۴/۲۷
یکی از بزرگترین مشکلات برخی از تولید کننده ها به نظر من رابط کاربرشونه که تو برخی از برند ها واقعا میزان زیادی رم موجود را اشغال میکنه و بعد از مدتی واقعا عذاب آور هست. هرچند توی پرچم دار ها با استفاده از بالا رم بهتر شده ولی در کل ایراده.

جاوید

۱۳۹۶/۴/۲۷
بزرگترین مشکل گوشی های موبایل از قدیم الایام تا بحال بحث احتمال آسیب های جسمی از تشعشعات امواج گوشی های همراه بر سر و بدن میباشد که شرکتی های تولید کننده گوشی در زمان حال گوشی های اندرویدی مورد بحث ما اگر این مشکل را به حداقل برسانند یا که کلا رفع کند بزرگترین خدمت را در مبحث گوشی های همراه و اندرویدی انجام داده اند

ارس

۱۳۹۶/۴/۲۷
بنظر من حساس ترین قسمت گوشی صفحه ال سی دی گوشی میباشد که در طول مراحل گذشته تا حال و تکامل یافتن گوشی های هوشمند اندرویدی براثر برخورد اجسام یا رها شدن از ارتفاع باعث خسارات مالی زیادی به کاربران شده که در نهایت منجر به تولید و نصب محافظ صفحه گوریلاگلس روی صفحات ال سی دی گوشی های جدید گشته
ثانیا محل نصب اسپیکر اکثر این گوشی ها پشت دستگاه میباشد که در هنگام تماشا ویدیو یا فیلم بعلت رسا نبودن صدا مجبورا دست را بر پشت گوشی جلوی اسپیکر باید قرار داد تا صدا انعکاس یافته و صدای مطلوب تری به کاربر برسد امیدوارم این مشکل با انتقال یافتن اسپیکر بسمت راست بالای صفحه در تمام گوشی ها براحتی حل شود.
باتشکر اشما.

بهروزی

۱۳۹۶/۴/۲۷
حافظه داخلی کمتر در گوشی های سامسونگ نسبت به تولیدات دیگر شرکتها از برندهای مختلف واقعا مثله خاریه که تو چشم کاربران فرو میره و باعث اعصاب خورد کنی شدیدی میشه.
دوم اینکه شارژ گوشیها با باطری های جدید و فن آوری لیتیوم یونی واقعا ملال آور و خسته کنندس و با روح و روان آدم بازی میکنه مخصوصا در زمانی که نیاز ضروری برای استفاده از گوشی وجود داره که این مشکل در اکثر گوشیها از برندهای مختلف مشهوده غیراز پرچمدارهاشون.

فرشید

۱۳۹۶/۴/۲۶
اتفاقا سونی همه این مشکلاتو یکجا باهم داره?