خانهاخبار
8 انتظاری که از Galaxy Note 8 داریم

8 انتظاری که از Galaxy Note 8 داریم

گلکسی نوت 8 پرچم‌دار تازی سامسونگ از فبلت‌های سری Note است که احتمالا تا ماه آینده رسما معرفی می‌شود. در این مطلب به مواردی می‌پردازیم که انتظار داریم سامسونگ آن‌ها را در ساخت Note 8 حتما در نظر بگیرد.
۱۳۹۶/۴/۲۵

سری گلکسی نوت کمپانی سامسونگ از نظر بسیاری از کاربران یک خانواده فبلت سلطنتی است که می‌خواهد پادشاه جدیدش را به‌زودی بر تخت سلطنت بنشاند. پادشاه قبلی در آتش خاندان خودش به قتل رسید و دوره سلطنتش علی‌رغم استقبال همگان بسیار کوتاه بود. او محبوب بسیاری از کاربران بود و بسیاری هنوز دل‌تنگ او هستند.

گفته می‌شود که تاج‌گذاری شاه تازه احتمالا 1 شهریور خواهد بود اگرچه سامسونگ هنوز این خبر را رسما تایید نکرده است. حالا همه منتظر معرفی Galaxy Note 8 هستند. آیا Note 8 می‌تواند عضو پرافتخار دیگری از این خانواده باشد؟

همچنان که منتظر ورود این شاهزاده هستیم، فهرستی از مواردی تهیه‌کرده‌ایم که امیدواریم Note 8 با خود به همراه داشته باشد:

۱ – قلم S پهن با عملکرد بهبود یافته

یکی از دلایل اصلی کاربران برای تهیه فبلت‌های سری Note، قلم آن‌هاست. قلمی که سامسونگ به همراه فبلت‌های سری Note عرضه می‌کند، قلم استایلوس هستند. این قلم هم مانند نرم‌افزار مخصوص خودش، هرسال تا حدودی بهبود پیدا می‌کند.

اما تغییرات قلم S میان Note 5 و Note 7 (Note 6 هرگز ساخته نشد) آن‌قدر هم که انتظار داشتیم زیاد و چشمگیر نبود.

image

در این مورد بهتر است کمی هم به سامسونگ حق دهیم چراکه طراحی سالانه عملکردهای متفاوت برای قلم‌های استایلوس، کار آسانی نیست. یکی از ویژگی‌های قلم استایلوس که سامسونگ پیش‌تر طراحی کرده، امکان انتخاب 15 ثانیه ویدیو با هر فرمت و تبدیل آن به فایل GIF است. این ویژگی به خاطر مبتکرانه و مفید بودنش مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفت.

عالی می‌شود اگر سامسونگ بتواند امسال هم ویژگی‌های نوینی با قلم استایلوس جدیدش ارائه کند. منظور ما این است که در کنار تجربه نوشتن بهتر، ویژگی‌هایی ارائه کند که کاربر استفاده از فبلت‌های سری نوت و قلم استایلوس را به گوشی‌های فاقد استایلوس ترجیح دهد. قلم استایلوس مانند جواهر روی تاج این پادشاه است و انتظار زیادی نیست اگر منتظر ویژگی‌های تازه‌ای از آن باشیم.

۲ – اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از Quad DAC

حتما تابه‌حال با کاربرانی برخورد داشته‌اید که در مترو یا اتوبوس با صدای بلند به موسیقی موردعلاقه‌شان گوش می‌دهند و کاربران دیگری که انتظار دارند گوشی‌شان در تمام زمینه‌ها توانمند باشد. بهترین بودن در هر زمینه ممکن است به قیمت تمام‌شده Note 8 اضافه کند اما مگر می‌شود یک گوشی حرفه‌ای را بدون پخش صدای حرفه‌ای تصور کرد؟ Note 8 احتمالا یکی از گران‌ترین پرچم‌دارهای امسال خواهد بود و انتظار داریم از کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

اسپیکر استریو تجربه صوتی Note را در حالت پخش با صدای بلند، دگرگون می‌کند درحالی‌که Quad DAC به بهبود کیفیت صدای هدفون‌ها منجر می‌شود.

۳ – دوربین اصلی با لنز دوگانه و حسگر سلفی بهبود یافته

به‌احتمال‌زیاد این فبلت پرچم‌دار هم به دوربین اصلی با لنز دوگانه در پنل پشتی مجهز می‌شود. شایعه‌ها و تصاویر مختلفی دراین‌باره لو رفته و ما هم به‌عنوان کاربر انتظار داریم Note 8 دوربین دوتایی داشته باشد.

این روزها گوشی‌های زیادی به دوربین دوتایی مجهز می‌شوند که یکی از لنزهایشان اصلی است و دیگری احتمالا مناسب ثبت تصویر در نور کم، اعمال حالت پرتره یا زاویه باز است.

علاوه بر این، سامسونگ باید دوربین سلفی را هم کمی بهبود ببخشد. دوربین سلفی در Note 5، 5 مگا پیکسلی و نسبت به گوشی‌های 2016 هم معمولی بود. البته می‌دانم که مگا پیکسل همه‌چیز نیست و اگر سامسونگ قصد دارد چنین دوربینی ارائه کند، باید بیشتر به ویژگی‌های پردازشی‌اش دقت کند.

۴ – بیکسبی بهبود یافته

اغلب توسعه‌دهندگان در حال حاضر تلاش می‌کنند عملکرد دکمه اختصاصی بیکسبی در Galaxy S8 و S8 Plus را تغییر دهند و برای این کار هم دلیل خاصی دارند: خدمات بیکسبی فعلا جالب نیست! همان‌طور که می‌دانید بیکسبی دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ است که با S8 و S8 Plus معرفی شده و هنوز کامل نیست. بیکسبی در هنگام معرفی و عرضه این دو گوشی هنوز کاملا تکامل نیافته بود و ویژگی کنترل صوتی‌اش هم فعال نبود.

image

سامسونگ این دستیار صوتی را برای رقابت با دستیار صوتی گوگل و سیری اپل معرفی کرد اما هیچ کاربری در حال حاضر از آن راضی نیست. این دستیار هنوز به تمام ویژگی‌هایش مجهز نشده و اغلب کاربران می‌گویند هرچه از دستیار هوشمند می‌خواهند را نمی‌تواند انجام دهد. بیکسبی هم مانند قلم استایلوس نیازمند چند ویژگی فوق‌العاده و تازه است تا نظر کاربران را جلب کند و به یک مزیت اجتناب‌ناپذیر برای آن‌ها تبدیل شود.

اگر بیکسبی تکامل پیدا کند، ممکن است سامسونگ بتواند کاری کند تا هوش مصنوعی هم به کمکش بیاید و خدمات خاصی ارائه کند. سامسونگ سال گذشته استارتاپ فعال درزمینه هوش مصنوعی به نام Viv Labs را که پیش‌تر در طراحی سیری فعالیت کرده بودند، خرید و همین دیروز خبر رسید که استارتاپ یونانی Innoetics را هم خریده. این استارتاپ تازه ظاهرا درزمینه تکنولوژی تبدیل متن و صدا به گفتار فعال است.

وقتی بیکسبی عرضه شد، زمان زیادی از فعالیت Viv Labs با سامسونگ نمی‌گذشت ولی حالا که به معرفی Note 8 نزدیک می‌شویم، امیدواریم هوش مصنوعی سامسونگ تا حدودی پیشرفت کرده باشد.

۵ – Note 8 در رنگ‌های بیشتر

image

امسال شاهد عرضه HTC U11 به رنگ قرمز طلایی آتشین و اسنشال فون طلایی سبز بودیم. اگر قرار باشد سامسونگ هم مانند OnPlus ما را با تصاویر رندر شده از رنگ‌های مختلفی مانند رنگین‌کمان OnePlus 5 گول بزند و Note 8 را تنها در دو رنگ مشکی عرضه کند، واقعا ناامید می‌شویم. سلیقه کاربران حالا کاملا عوض شده و بسیاری می‌گویند که از سامسونگ انتظار دارند قاب با رنگی خاص و قابلیت انعکاس و تغییر رنگ عرضه کنند.

۶ – پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD

پشتیبانی از microSD هم به‌اندازه دوربین با لنز دوگانه برای کاربران مهم است. سامسونگ قبلا با معرفی Galaxy S6 این ویژگی را حذف کرده بود اما اغلب کاربران انتظار دارند پشتیبانی از کارت حافظه microSD در سری پرچم‌دارهای Note ادامه یابد. البته برخی سازندگان قبلا این ویژگی را در گوشی‌هایشان حذف کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، گوگل برای ذخیره اطلاعات از فضای ابری خودش استفاده می‌کند. اغلب گوشی‌هایی که 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند، ممک است دیگر از microSD پشتیبانی نکنند. Galaxy Note 8 هم احتمالا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و امکان حذف پشتیبانی microSD در آن وجود دارد.

اما ما معتقدیم که کارت حافظه جانبی microSD کاملا مفید است. کاربران در اغلب مواقع از اپلیکیشن‌های استریم صوتی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند یا چندین گیگابایت بازی روی گوشی‌شان نصب می‌کنند. سرویس‌های ویدیویی آفلاین مانند YouTube Go هم به فضای بیشتری نیاز دارند و همین‌جاست که حضور microSD مفید واقع می‌شود.

سرویس‌های ذخیره ابری هنوز هم در نوع داده‌هایی که می‌توانند ذخیره کنند، محدود هستند و ممکن است اغلب کاربران برای استریم کردن به همه داده‌ها دسترسی نداشته باشند. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که بخواهید برنامه‌ای را نصب کنید و با پیغام فضای ناکافی در حافظه مواجه شوید. microSD ارزان است و به‌راحتی این مشکل را با جابجایی اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها انجام می‌دهد.

image

۷ – عمر باتری خیلی خوب

بعد از مشکلی که برای Note 7 و باتری‌اش اتفاق افتاد، سامسونگ مدت‌ها موردانتقاد قرار گرفت. همان‌طور که می‌دانید این غول تکنولوژی حالا نسخه بازبینی‌شده Note 7 را به نام Note FE در حالی عرضه کرده که ظرفیت باتری‌اش کمتر است. احتمالاً اولین آزمایشی که روی نوت 8 انجام می‌شود، تست مقاومت باتری و داغ شدن است. منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ در امنیت باتری این پرچم‌دار تازه نهایت تلاشش را به خرج دهد. حدس می‌زنیم که اندازه باتری Note 8 هم از فضای اصلی‌اش داخل گوشی کوچک‌تر باشد و به همین ترتیب ظرفیت کمتری باشد تا احتمال بروز هرگونه مشکل هم کاهش یابد.

از طرف دیگر، بزرگ بودن باتری برای بهینه‌سازی عمر آن اصلا الزامی نیست. سامسونگ ممکن است با نرم‌افزار قوی و پردازنده بهینه‌سازی شده تمهیدی بیندیشد تا میلی‌آمپرهای حذف‌شده را جبران کند.

منظور ما این است که عملکرد باتری در گوشی‌های اندروید استاک در مقابل گوشی‌هایی که اسکین‌های مختلف روی اندرویدشان نصب شده، بهتر و بهینه‌تر است. وقتی تولیدکنندگان تصمیم می‌گیرند لایه‌های مختلفی روی نرم‌افزار گوشی نصب کنند، این کار ممکن است باعث مصرف بیش‌ازحد انرژی باتری شود. اگر سامسونگ تلاش کند رابط کاربری Grace را بهینه کند، نتیجه‌اش ممکن است افزایش زمان استندبای گوشی باشد.

۸ – قیمتی کمتر از 1000 دلار

Galaxy Note 7 سال گذشته با قیمت حدودا 850 دلار عرضه شد و گوشی گرانی به شمار می‌رفت. شایعه‌ها حاکی از آن است که Galaxy Note 8 هم قرار است به قیمت 1150 دلار وارد بازار شود. با در نظر گرفتن این قیمت، ممکن است کاربرانی کمتری مایل باشند این پرچم‌دار را به امید بهترین گوشی بازار تهیه کنند. اگر قرار است Note 8 با قیمتی بیش از 800 دلار عرضه شود، انتظار داریم بسیاری از پرچم‌داران موجود را مغلوب خودش کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (73 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱
عزیزم ال ای دی نیس امولده. undrestand؟ بعدشم شما بیشتر میدونی یا دیسپلی میت؟

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱
چرا همش سامی رو با هنگ او اس مقایسه میکنی؟ اپل همه چیش رو شرکت های دیگه میسازن از جمله پردازنده و صفحه نمایشش که سامی میسازه حالا محو شو عزیزم

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱
شما نمیخواد انتظاری داشته باشی

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱
دوستان عزیزم چرا منفی دادین بهش خوبه ارزوی موفقیت کرده ازت ممنونم منم امیدوارم اچ تی سی فروش موفقی داشته باشه

حمید

۱۳۹۶/۴/۲۷
پادشاه ها دیگه چینی شدن
اژدهای سرخ کار خودشو کرد.