خانهاخبار
Seeing، اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای کمک به نابینایان و کم‌بینایان

Seeing، اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای کمک به نابینایان و کم‌بینایان

تاثیر تکنولوژی در عصر حاضر بر زندگی انسان کاملا مشهود است، به طوری‌که نبود آن، زندگی بسیاری را در سراسر جهان مختل می‌نماید. در ادامه خواهیم دید که تکنولوژی چگونه به کمک انسان می‎شتابد.
۱۳۹۶/۴/۲۳

دنیای شگفت‌انگیز تکنولوژی روز به روز رو به سوی پیشرفت می‌گذارد و هرچه بیشتر پیش می‌رویم گجت‌ها و نرم‌افزارها توانایی بیشتری در رفع نیازهای بشر پیدا می‌کنند به گونه‌ای که حتی درک سال‌هایی که انسان در فقر تکنولوژی به سر می‌برد، برای افراد آشنا با تکنولوژی مدرن، کار ساده‌ای نیست.

بر همین اساس مایکروسافت، اپلیکیشنی در زمینه هوش مصنوعی به نام Seeing را برای نابینایان طراحی  نموده که به شرح دنیای اطراف آنان می‌پردازد. اما این برنامه جذاب، طوری طراحی شده که همه علاقه‌مندان بتوانند شگفتی‌هایش را تجربه نمایند.

image
 
image

اولین ویژگی این اپ توانایی در بازگو کردن متون و نوشته‎ها با صدای بلند است. برای دستیابی به این امکان، تنها کافی است دوربین آیفون یا آی‌پد را روی متن دلخواه قرار داده، تا این اپ آن را با صدای بلند بازگو نماید.

جالب اینجاست که  این اپلیکیشن به اصول بارکدخوانی و تشخیص جزئیات محصولات بسته‌بندی، آشنایی دارد و در هنگام خرید، دستیاری بسیار مناسب برای نابینایان و کم‌بینایان به شمار می‌آید.

اما این پایان ماجرا نیست. بسیار شگفت آور است که اپ Seeing مواردی همچون تشخیص و حفظ اطلاعات چهره هر فرد، سن تقریبی، حس لحظه‌ای افراد و موقعیت مکانی آن‎ها را به راحتی تشخیص می‌دهد. 

باید به طور ضمنی به این موضوع نیز اشاره داشت که در ماه‌های اخیر، ویژگی تشخیص چهره به موضوعی بسیار پراهمیت در صنعت تکنولوژی بدل شده و به نظر می‌رسد آیفون در سالگرد پیش‌رو از این ویژگی رونمایی کند.

image
 
image

عجیب‌تر اینکه، هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند با مشاهده محیط پیرامون به توصیف آن بپردازد، که البته این ویژگی منحصر به فرد، هنوز در مرحله ابتدایی به سر می‌برد.

فرای همه این ویژگی‎ها جالب است بدانید این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و حتی ممکن است بعدها، امکانات بیشتری به آن اضافه گردد. این اپ، روی سیستم عامل iOS 10 به بالا قابل نصب است. هوش مصنوعی Seeing هم‌اکنون تنها به زبان انگلیسی و برای کشورهای آمریکا، کانادا، هند، هنگ‌کنگ، نیوزلند و سنگاپور در نظر گرفته شده، اما پیش‌بینی می‌شود مایکروسافت در آپ‌دیت‌های بعدی، زبان‎ها و کشورهای بیشتری را به آن اضافه نماید. در پایان بهتر است بدانید زمان دسترسی به این اپ از طریق گوگل پلی هنوز مشخص نشده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)