خانهاخبار
تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی کنسول پلی‌استیشن 5

تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی کنسول پلی‌استیشن 5

مایکروسافت از قدرت‎مندترین کنسول خانگی با نام Xbox One X رونمایی کرد اما آیا شرکت سونی نیز در حال آماده‌سازی کنسول جدید خود برای عرضه به بازار است؟ یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که پلی‌استیشن 5 با مشخصات خیره‎کننده، سال 2019 عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۴/۱۹

دامیان تانگ، تحلیل‌گر شرکت Macquarie Capital Securities اعلام کرده است که شرکت سونی، کنسول پلی‌استیشن 5 را در سال 2018 عرضه خواهد کرد. این گزارش که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، نشان می‎دهد سونی برای پاسخ به کنسول قدرت‌مند One X تصمیم دارد تا آن‎را در نیمه دوم سال 2018 عرضه نماید.

به‎طور معمول، این پیش‌بینی‎ها و نظریه پردازی‎ها نادیده گرفته می‎شود زیرا شرکت سونی، به این شایعات واکنش نشان نداده است و حتی خبر رسمی از کنسول جدید سونی به صورت رسمی منتشر نشده است. با این وجود، باید مدنظر داشته باشید که دامیان تانگ عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم و 4 پرو را پیش‌بینی کرده بود و دو کنسول در سال گذشته توسط سونی به بازار عرضه شد.

image

با این‏حال، تحلیل‌گر Wedbush Securities، ادعای دیگری دارد. مایکل پکتر اعلام کرده است که کنسول پلی‌استیشن 5 سونی در سال 2019 وارد بازار خواهد شد و با بازی‌های عرضه شده برای پلی‌استیشن 4 پرو سازگاری دارد. پکتر، هم‎چنین پیش‎بینی می‌کند که شرکت سونی برای عرضه کنسول جدید خود به بازار تعلل خواهد کرد زیرا هنوز رزولوشن 4K در میان تلویزیون‎ها فراگیر نشده است و عرضه یک کنسول با پشتیبانی از رزولوشن 4K واقعی (به عبارت بهتر، بدون اینکه بازی‌ها با استفاده از آپ‌اسکیل با رزولوشن 4K اجرا شود) غیرمنطقی است.

در همین رابطه، مایکل پکتر در مصاحبه اخیر خود به وب‎سایت GamingBolt اعلام کرده است:

سوال این است: آیا این کنسول (پلی‌استیشن 5) با بازی‎های ساخته شده برای پلی‌استیشن 4 پرو سازگاری دارد؟ من گمان می‎کنم که چنین خواهد بود. بنابراین، من فکر می‎کنم که شرکت سونی کنسول جدید خود را به گونه‎ای طراحی می‎کند که با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility می‎تواند بازی‎های پلی‎استیشن 4 پرو را اجرا نماید.

انتظار من آن است که پلی‌استیشن 5 در سال 2018 عرضه نشود. این کنسول در سال 2019 یا 2020 عرضه خواهد شد؛ البته، 2019 برای عرضه پلی‌استیشن 5 محتمل‎تر به‌نظر می‌رسد. سونی، احتمالاً این کنسول را در زمان مناسب‌تری عرضه خواهد کرد زیرا آن‏ها به دنبال این هستند تا زمان عرضه کنسول پلی‎استیشن 5، سهم تلویزیون‏‎های 4K از بازار به 50 درصد در ایالات متحده و 35 درصد در سایر بازارها برسد.

این تحلیل‌گر، هم‌چنین نسبت به عرضه پلی‌‏استیشن 5 با پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ 240 فریم بر ثانیه ابراز امیدواری کرده است. البته، بعید می‎دانیم که این پیش‌بینی یعنی توانایی اجرای بازی‌ها با نرخ 240 فریم بر ثانیه، صحت داشته باشد.

با صرف‌نظر از اینکه شرکت سونی در چه زمانی نسبت به عرضه پلی‌استیشن 5 اقدام می‌کند، به‎نظر می‌رسد که فاصله زیادی تا معرفی این کنسول باقی نمانده است. براساس شایعات، پلی‌استیشن 5 قدرت بیشتری از ایکس‌باکس One X خواهد داشت و کنسول جدید ردموندی‌‏ها را به چالش می‎کشد زیرا به یک پردازنده گرافیکی مجزا مجهز شده است. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رامین

۱۳۹۶/۴/۲۱
اینجور پاسخ ب پاسخ باشه باید هر سال کنسوال عوض کنیم
ما ک نباید جور رقابت شررکتا بکشیم

حاجی

۱۳۹۶/۴/۲۰
قراره 2-3 سال بعد اکس باکس بیاد بایدم قوی تر باشه دیگه :|

محمد

۱۳۹۶/۴/۲۰
راحت تا حداقل ۳ سال دیگه نمیاد چون هنوز بازی که مخصوص ps4 باشه نیومده بعدشم سونی نمیاد هیچ وقت طوری کار کنه که بازی های کنسول های قبلی روی جدید اجرا بشه به جز ریمستر کردن که الان بالای ۸۰ درصد بازی های ps4 از روی ps3 ریمستر شده بازی مخصوص ps4 هنوز اول کارشه تو نظر سنجی ها هم میدونن که xbox1 هیچ وقت به ps4 نمیرسه هنوز مشکل باطری قلمی دسته بازی خودشو نتونسته حل کنه xbox وسط بازی باید باطری رو در بیاری جایگزین کنی و قدرت شارژ باطری شارژی رو نداره بزرگترین ایراد اونایی که بازی کردن میدونن مخصوصا تو انلاین که آفته