خانهاخبار
گرندپری اتریش با قهرمانی والتری بوتاس به پایان رسید

گرندپری اتریش با قهرمانی والتری بوتاس به پایان رسید

والتری بوتاس به لطف عملکرد خوب خود در دور تعیین خط و حفط این عملکرد در طول مسابقه توانست قهرمانی گرندپری اتریش را به دست بیاورد.
۱۳۹۶/۴/۱۹

والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس بنز که در شروع مسابقه با اتهام جامپ استارت (شروع زودتر از سبز شدن چراغ‌ها) از سوی سباستین فتل از تیم فراری روبه‌رو شده بود، در انتها توانست قهرمانی دور نهم از مسابقات فرمول 1 این فصل را به دست بیاورد. این دومین قهرمانی او در این فصل محسوب می‌شود.

در شروع مسابقه این سوال که آیا بوتاس مرتکب خطای جامپ استارت شده یا خیر از سوی هر دو راننده پشت سر او یعنی سباستین فتل و دنیل ریکیاردو مطرح شد که البته در انتها با اعلام فدراسیون جهانی و داوران مشخص شد که بوتاس خطایی مرتکب نشده بود.

image

دنیل ریکیاردو که مسابقه را از خط چهارم آغاز کرده بود، در همان ابتدا از رایکونن راننده تیم فراری سبقت گرفت و مسابقه را تا انتها با همان جایگاه سومی پایان داد. شاید اتفاق ناخوشایند برای تیم ردبول، حذف دوباره مکس وشتاپن در همان شروع مسابقه بود. بدین ترتیب وشتاپن در مسابقات این فصل، 5 مسابقه را با وجود شایستگی به شکل کامل از دست داد.

image

هیجان در این مسابقه کمتر به چشم می‌خورد اما رقابت اصلی بین بوتاس و فتل و نیز همیلتون و رایکونن بود. فتل در ابتدای مسابقه با عملکرد خوب بوتاس مواجه شد و فاصله بین آنها رفته رفته بیشتر شد اما در دورهای پایانی به دلیل اشتباه استراتژیک تیم مرسدس در انتخاب لاستیک برای هر دو راننده‌اش به ویژه لوئیس همیلتون، باعث شد که فتل رفته رفته به بوتاس نزدیک شود اما تلاش فتل در نهایت بی نتیجه ماند و بوتاس به مقام قهرمانی دست یافت.

image

رقابت جذاب دیگر بین همیلتون و رایکونن رخ داد که تا قبل از پیت استاپ توسط همیلتون، رایکونن هرگز به مقام چهارمی رایکونن دست پیدا نکرد. اما پس از پیت استاپ‌ها این اتفاق افتاد و همیلتون عزم خود را برای گرفتن جایگاه سومی از ریکیاردو جزم کرد ولی باز هم به دلیل اشتباه مهندسان مرسدس در انتخاب لاستیک و البته مشکلی که خودروی همیلتون برای پیچیدن داشت، نتوانست از او سبقت بگیرد و مسابقه را با همان رتبه چهارمی به پایان رساند.

بدین ترتیب اختلاف امتیازی بین همیلتون و فتل به 20 امتیاز افزایش پیدا کرد و بوتاس هم خود را به همیلتون نزدیک نمود. نتایج این مسابقه بدین شرح است:

image

نتایج کلی مسابقات این فصل هم به شرح زیر است:

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۶/۴/۲۱
باسلام.در مسابقات فرمول یک برای شروع مسابقه، چراغ های قرمز باید خاموش بشن نه اینکه چراغ ها سبز بشن