خانهاخبار
رقابت نفس‌گیر سافاری و مایکروسافت اج در بازار مرورگرها: کدام‌یک پیروز است؟

رقابت نفس‌گیر سافاری و مایکروسافت اج در بازار مرورگرها: کدام‌یک پیروز است؟

طبق گزارش‌های جدید StatCounter مرورگر سافاری اپل از محبوبیت بیشتری نسبت به مایکروسافت اج برخوردار است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۱۵

مرورگر مایکروسافت اج در رقابت با همتای گوگلی خود یعنی گوگل کروم حرفی برای گفتن ندارد چراکه بسیاری از کاربران ویندوز، کروم را بهترین مرورگر حال حاضر جهان می‌دانند. ناکامی‌های اخیر مایکروسافت اج و رشد روز افزون گوگل کروم سبب شده تا StatCounter که یکی از آنالیزگران دنیای مجازی است، گزارش‌های جالبی را در مورد بازار رقابت مرورگرها در ماه ژوئن سال جاری منتشر کند. بر اساس این گزارش‌ها مرورگر قدرتمند گوگل کروم بیش از 62 درصد بازار مرورگرها را در اختیار دارد، همچنین رقیب دیرینه‌ی کروم یعنی موزیلا فایرفاکس نیز با در دست داشتن 13.98 درصد از این بازار در جایگاه دوم قرار دارد.

image

رقابت مرورگرها هنگامی جالب می‌شود که اینترنت اکسپلورر با در دست داشتن بیش از 9 درصد بازار مرورگرها جایگاه بالاتری را نسبت به مایکروسافت اج با سهم 3.89 درصدی دارد. چندی پیش کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قابلیت‌های مرورگر به‌یادماندنی Internet Explorer ندارد و به‌احتمال‌زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد توقف پشتیبانی مایکروسافت از این مرورگر خواهیم بود اما اینترنت اکسپلورر همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و می‌بینیم که این مرورگر در مقایسه با همتای خود، مایکروسافت اج، سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد.

رقابت سافاری و مایکروسافت اج در بازار مرورگرها

رقابت اپل و مایکروسافت به‌عنوان دو غول بزرگ فناوری در زمینه‌های مختلف همواره مورد توجه کاربران این دو کمپانی قرار داشته است. این بار شاهد رقابت کوپرتینو نشینان و ردموندی ها در بازار مرورگرها هستیم، جایی که سافاری اپل توانسته به لطف محبوبیت بالای خود نزد کاربران، گوی سبقت را از همتای سرسخت خود، مایکروسافت اج برباید. مرورگر سافاری در حالی که تنها برای سیستم‌عامل macOS در دسترس بوده و انتشار نسخه‌ی تحت ویندوز آن به‌صورت کامل از سوی توسعه‌دهندگان اپل متوقف‌شده است، توانسته بیش از 5 درصد بازار مرورگرها را در اختیار گیرد، در صورتی که مایکروسافت اج باوجود تبلیغات گسترده‌ی مایکروسافت تنها 3.89 درصد از این بازار را در اختیار دارد.

image

کمپانی مایکروسافت در تلاش است تا با تبلیغات گسترده‌ی خود، کاربران را به سمت استفاده  از مرورگر اج سوق دهد. از طرفی سیستم‌عامل ویندوز توانسته با محبوبیت بالای خود بیش از 84 درصد بازار را در اختیار بگیرد در حالی که این آمار در مورد macOS تنها 11.59 درصد است. تمام اقدامات مایکروسافت و حتی حضور پر رنگ سیستم‌عامل این کمپانی در بازار جهانی نیز نتوانسته موفقیت مرورگر اج را تضمین کند و سافاری تنها با داشتن سهم اندکی از بازار موفق شده تا از مرورگر اج مایکروسافت پیشی گیرد. کارشناسان معتقدند که وجود مرورگرهای شخص ثالثی همچون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس در بازار داغ مرورگرها یکی از دلایل عدم موفقیت مایکروسافت اج است. در سوی دیگر میدان، سافاری یکه‌تاز مرورگرهای سیستم‌عامل macOS است و تقریباً اکثر کاربران اپل از این مرورگر استفاده می‌کنند به همین دلیل سافاری توانسته جایگاه بالاتری را نسبت به مایکروسافت اج کسب کند.

مایکروسافت باوجود ناکامی‌های بسیار زیاد مرورگر اج، همچنان در حال اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات بی‌شماری به این مرورگر است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش عملکرد مرورگر اج و کسب سهم بیشتری از بازار توسط این مرورگر باشیم. به نظر شما مایکروسافت اج باوجود رقبای بسیار سرسختی همچون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس می‌تواند در بازار مرورگرها رقابت کند یا در آینده باید منتظر کناره‌گیری مایکروسافت اج از این رقابت‌ها باشیم؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۶/۴/۱۵
فقط گوگل کروم الباقی بی ارزشن