خانهاخبار
عرضه تعدادی از گوشی‎های نوکیا با چیپ‎ست Surge S1 شیائومی

عرضه تعدادی از گوشی‎های نوکیا با چیپ‎ست Surge S1 شیائومی

گزارش‎های جدید، نشان می‎دهد که نوکیا با شیائومی برای استفاده از چیپ‎ست Surge S1 در گوشی‎های میان‎رده خود وارد همکاری شده است.
۱۳۹۶/۴/۱۵

در اوایل سال جاری میلادی، شیائومی از چیپ‏ست اختصاصی خود با نام Surge S1 رونمایی کرد. این سیستم‌روی‎تراشه به پردازنده هشت هسته‏ای مجهز شده است که چهار هسته پردازشی آن‎ از نوع Cortex A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای انجام محاسبات سنگین و چهار هسته پردازشی دیگر آن از نوع Cortex A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای پردازش وظایف سبک‎تر است.

image

این پردازنده با GPU میان‎رده Mali-T860 MP4 همراه شده است و با توجه به قدرت کلی تراشه اختصاصی شیائومی، به‎نظر می‎رسد که Surge S1 انتخاب خوبی برای قدرت بخشیدن به گوشی‎های میان‎رده مانند شیائومی Mi 5C است. باید اشاره کرد که در حال‌حاضر، تنها یک گوشی شیائومی از تراشه اختصاصی Surge S1 استفاده می‌کند و سایر محصولات این سازنده با چیپ‌ست‌های مدیاتک یا اسنپدراگون عرضه شده است.

به‏‌نظر می‎رسد که تولید چیپ‏ست اختصاصی توسط شرکت شیائومی، باعث شده است تا یکی از سازندگان گوشی‎های هوشمند نسبت به استفاده از تراشه‌های این شرکت چینی علاقه‌مند شود. به همین جهت، نوکیا (بخوانید HMD Global) تصمیم دارد تا با شیائومی برای استفاده از چیپ‏ست Surge S1 در برخی از مدل‏ها وارد همکاری شود و با یک‎دیگر نیز به توافق رسیده‎اند؛ البته، این تراشه در مدل‎های رده‎بالا استفاده نخواهد شد.

هنوز مشخص نیست که گوشی‎های هوشمند نوکیا با تراشه Surge S1 شیائومی، تنها مختص به بازار چین خواهد بود یا HMD Global تصمیم دارد تا آن‎ها را به صورت جهانی عرضه نماید. برای اینکه گوشی‌های هوشمند میان‎رده نوکیا با تراشه Surge S1 شیائومی به صورت گسترده عرضه شود، ابتدا باید وضعیت پشتیبانی این چیپ‎ست از شبکه‌های LTE در کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد. با این‎حال، ایالات متحده احتمالاً یکی از بازارهایی خواهد بود که گوشی‌های هوشمند نوکیا با تراشه اختصاصی Surge S1 هیچ‎گاه به آن راه نمی‎یابد.

همکاری با یک شرکت دیگر،پیشرفت چشم‎گیری برای این این سازنده چینی محسوب می‎شود و به این شرکت اجازه می‎دهد تا چیپ‎ست‏‌هایی سریع‌تر و قدرت‌مندتر روانه بازار نماید. به‏‌نظر شما، آیا استفاده از تراشه‎های اختصاصی در گوشی‎های هوشمند و تبلت‌‏ها، جایگاه مدیاتک و کوالکام را در بازار SoC (سیستم-روی-تراشه) به خطر می‎اندازد؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mobile

۱۳۹۶/۴/۱۶
با اینکه شخصا به نوکیا علاقه دارم و از زمان ۶۶۰۰ و اون موقع ها میشناختمش ولی واقعا با این وضع گوشی معرفی کردن بازم تعطیل میشه
مثلا نوکیا ۶ با چیپ سری ۴۰۰
با این قیمت معقول نیست توی دوره ای که برند های خوبی مثل شیاومی و هواوی دارن مشخصات خیلی قوی تر با قیمت پایین تر میدن! یا حتی سامسونگ ! با سری a که خداییش عالی هستن !
در کار درست بودن شیاومی شکی نیست من خودم از دستبند .پاوربانک .مودم همراه .و....یه سری وسایل مارک شیاومی استفاده میکنم و واقعا راضی هستم .
ولی استفاده نوکیا ازچیپ شیاومی غیر معقوله .! اونم توی شرایطی که نوکیا هست!!
نوکیا نیاز داره گوشیای رده بالا با قابلیت های خاص معرفی کنه .یا میان رده هایی با مشخصات خوب و قیمت رقابتی ...
از نظر من همین طور ادامه بده شانسی داخل بازار نداره !