خانهاخبار
بهترین گوشی‌‌هایی که در نیمه اول 2017 معرفی شده‌اند

بهترین گوشی‌‌هایی که در نیمه اول 2017 معرفی شده‌اند

ماه ژوئن (دهه دوم و سوم خرداد و دهه اول تیر ماه) به پایان رسیده است و در این ماه، سازندگان زیادی از محصولات جدید و جذاب خود رونمایی کرده‎اند. در ادامه، به بهترین محصولاتی که در ماه گذشته میلادی معرفی یا به بازار عرضه شده است، نگاهی خواهیم داشت.
۱۳۹۶/۴/۱۲

یکی از شاخص‌ترین محصولاتی که در ماه ژوئن به صورت گسترده عرضه شد، گوشی پرچم‎دار HTC U11 است و به دنبال آن، شرکت اپل از تبلت‎های آیپد پرو جدید خود در کنفرانس WWDC رونمایی کرد. به همین جهت، ماه ژوئن برای بسیاری از عاشقان و دلباختگان گوشی‎های هوشمند آسیایی و تبلت‎های آیپد اپل، زمان مهمی محسوب می‎شود. بهتر است، لیست بهترین محصولات و گجت‏‌های ژوئن را با پرچم‎دار مقرون به صرفه یک سازنده چینی شروع نماییم.

OnePlus 5

image

پس از مدت‌ها شایعه‎پردازی و گمانه‎زنی، شرکت وان‎پلاس به طور رسمی از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام وان‏‌پلاس 5 رونمایی کرد. این مدل، گران‌قیمت‎ترین گوشی است که توسط شرکت وان‎پلاس وارد بازار می‌شود؛ با این وجود OnePlus 5 هم‌چنان یکی از ارزان‎قیمت‎ترین‎ محصولاتی است که با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای قابل انتخاب خواهد بود. البته، شیائومی Mi 6 با قیمتی نزدیک به 100 دلار کم‌تر از پرچم‎دار جدید وان‌‏پلاس، در این زمینه یکه‎تاز است!

وان‌‏پلاس 5 به دوربین دوتایی با چینش افقی مجهز شده است و طراحی آن، شما را یه یاد آیفون 7 پلاس شرکت اپل می‌اندازد. به لطف بهره‎گیری از سیستم دوربین دوگانه، جدیدترین پرچم‎دار شرکت چینی وان‎پلاس می‌تواند تصاویری خیره‎کننده با افکت بوکه ثبت نماید؛ در این تصاویر مانند دوربین‌‏های حرفه‎ای، پس‎زمینه سوژه عکس‌برداری مات می‎شود. وان‎پلاس 5 را می‎توان در جمله زیر خلاصه کرد:

وان‌پلاس 5 یک گوشی (پرچم‏دار) خیلی خوب است که با قیمتی بسیار مناسب، قابل انتخاب خواهد بود.

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

OnePlus 5

نمایشگر

پنل Optic AMOLED / صفحه‎نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD یا 1920 در 1080 پیکسل

چیپ‎ست

اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

شش گیگابایت – هشت گیگابایت

حافظه‌داخلی

64 گیگابایت – 128 گیگابایت

دوربین اصلی

دوگانه؛ 20 و 16 مگاپیکسل

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

باتری

3300 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

470 دلار – 520 دلار

درباره OnePlus 5 در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

HTC U11

image

گوشی دیگری که در لیست بهترین‎های ماه ژوئن جای می‎گیرد، پرچم‎دار جدید شرکت اچ‎تی‎سی یعنی U11 است. این مدل در اواخر ماه May (مه) وارد بازار شد اما از آنجایی‎که عرضه گسترده آن از ماه ژوئن شروع شده است، تصمیم گرفتیم تا آن‎را به لیست ماه گذشته اضافه کنیم.

قابلیت‎های زیادی در گوشی HTC U11 وجود دارد که شما را شیفته خود خواهد کرد؛ یکی از این موارد، طراحی چشم‌گیر و براق آن است.  در ساخت HTC U 11 از مواد مخصوصی استفاده شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا در صورتی‌که نور به بدنه گوشی بتابد، با تغییر زاویه تابش رنگ بدنه تغییر پیدا نماید.

 دومین ویژگی برجسته در گوشی پرچم‎دار 2017 شرکت اچ‎تی‎سی، بدنه «حساس به فشار آن» است. HTC U 11 هم‌چنین، به بهترین دوربین در میان گوشی‎های هوشمند مجهز شده است و اکنون می‌توان پرچم‎دار اچ‌تی‌سی را در این زمینه بهترین نامید. لازم به‌ذکر است که برخلاف گلکسی اس 8 و ال‎جی جی 6، پرچم‎دار جدید اچ‌تی‎سی از طراحی بدون حاشیه استفاده نمی‎کند.

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

HTC U11

نمایشگر

پنل Super LCD/ صفحه‎نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD یا 1440 در 2560 پیکسل

چیپ‎ست

اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

چهار گیگابایت – شش گیگابایت

حافظه‌داخلی

64 گیگابایت – 128 گیگابایت

دوربین اصلی

16 مگاپیکسل

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

650 دلار

درباره HTC U11 در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

بلک‎بری KEYOne

image

شرکت بلک‌‏بری با ساخت گوشی‌های مجهز به صفحه‌کلید فیزیکی شناخته می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا در سال جاری میلادی، این سازنده کانادایی از آخرین گوشی ساخت خود یعنی بلک‌بری KEYOne رونمایی کند. در طی این چند سال، استفاده از صفحه‌‏کلید کامل QWERTY دیگر چندان مرسوم نیست و در سال 2017 نیز چندان به آن احتیاج نخواهید داشت؛ با این وجود، می‎توانید برای هر کلید در بلک‌بری KEYone، یک میان‎بر تعریف نمایید و استفاده از صفحه‌کلید به عنوان تاچ‌پد نیز امکان‌پذیر است.

حقیقت جالبی که باید پیرامون گوشی‌های جدید شرکت بلک‎بری بدانید، آن است که گوشی‌های جدید این سازنده توسط بلک‌بری تولید نمی‌‏شود. شرکت چینی TCL، اکنون مجوز تولید و عرضه محصولاتی را با برند «بلک‎بری» برعهده گرفته است و شرکت بلک‎بری نیز تنها نرم‌افزارهای امنیتی خود را در اختیار TCL می‌گذارد. با این وجود، باید توجه داشته باشید که بلک‌بری KEYOne توسط بلک‏بری طراحی شده است؛ با این وجود، شرکت چینی TCL آن‏را به تولید رسانده است.

جمع‎بندی نهایی پیرامون گوشی بلک‌بری KEYOne در در ادامه آمده است:

KeyOne هنوز گوشی مناسبی برای همه سلایق نیست. با برچسب قیمت 550 دلار، این گوشی گران‎تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. اما اگر به دنبال گوشی امن با صفحه‌کلید فیزیکی هستید، گوشی جدید بلک‌بری می‎تواند نظر مساعد شما را به خود جلب نماید.

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

بلک‌بری KEYOne

نمایشگر

پنل IPS LCD / صفحه‎نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن Full HD؛ 1080 در 1620 پیکسل

چیپ‎ست

اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

سه گیگابایت رم

حافظه‌داخلی

32 گیگابایت حافظه

دوربین اصلی

12 مگاپیکسل

دوربین سلفی

8 مگاپیکسل

باتری

3505 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

550 دلار

درباره بلک‌بری KEYOne در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

اکسپریا XZ Premium

image

اکسپریا XZ Premium سونی، محصولی نیست که بتواند نظر مساعد همه را به خود جلب کند؛ این گوشی پرچم‎دار، برچسب قیمتی 800 دلاری با خود به همراه دارد و یک نمایشگر خیره‌کننده با رزولوشن 4K برای آن درنظر گرفته شده است (این در حالی است که هنوز مزیت چندانی برای استفاده از نمایشگر Quad HD در گوشی‎های هوشمند با نمایشگر کوچک، نمی‎توان قائل بود). با این‎حال، پرچم‌دار جدید شرکت سونی از یک طراحی مستطیلی‌شکل استفاده می‌کند و حاشیه‌های اطراف نمایشگر به اندازه‌ای زیاد است که شاید حتی از خود صفحه‌نمایش نیز، بزرگ‌تر به‌نظر برسد!

به این طراحی نه‌چندان دلچسب، موارد دیگری از جمله عدم عرضه اکسپریا XZ Premium سونی را با حسگر اثرانگشت در ایالات متحده عرضه نمایید؛ به همین جهت، فکر می‌کنیم که گوشی جدید سونی محصولی نیست که بتواند نظر مساعد همه را به خود جلب کند و تنها طیف محدودی از جمله عاشقان محصولات سونی، آن‎را خریداری خواهند کرد.

 

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

 

اکسپریا XZ Premium سونی

 

نمایشگر

پنل IPS LCD / صفحه‎نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 4K یا 2160 در 3840 پیکسل

چیپ‎ست

اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

چهار گیگابایت رم

حافظه‌داخلی

64 گیگابایت حافظه

دوربین اصلی

19 مگاپیکسل

دوربین سلفی

13 مگاپیکسل

باتری

3230 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

799 دلار

درباره اکسپریا XZ Premium سونی در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

نوکیا 3310

image

خیلی بی‌راه نیست اگر بگوییم مدل جدید نوکیا 3310، با دنیای مدرن بیگانه است! شرکت نوکیا، نسخه جدید محبوب‎ترین موبایل بازار را در حالی عرضه کرده است، که هیچ شباهتی به گوشی‎های مدرن امروزی ندارد. این مدل، در واقع برای افرادی مناسب است که به دنبال یک جایگزین همانند نوکیا 3310 قدیمی هستند که از مقاومت بالا و ماندگاری شارژ باتری قابل‌توجهی برخوردار بود.

به این گوشی یک نمایشگر رنگی اضافه شده است و طراحی آن نیز، تا حدودی به نسخه اصلی نوکیا 3310 شباهت دارد. هم‌چنین، شرکت نوکیا بازی Snake را برای مدل جدید نوکیا 3310 به‌روزرسانی کرده است. با این‌حال، شاید در دنیای پر زرق و برق امروزی، دیگر کم‌تری کسی برای نسخه جدید نوکیا 3310 اهمیتی قائل باشد؛ به خصوص آنکه، 17 سال از زمان عرضه نسخه اصلی آن گذشته است و اکنون که بازار به سلطه گوشی‌های هوشمند درآمده، بعید می‎دانیم خرید این گوشی منطقی باشد!

پیرامون نوکیا 3310 در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

موتو زد 2 پلی موتورولا

image

موتو زد 2 پلی موتورولا به عنوان جانشین یکی از کم‎اهمیت‎ترین گوشی‎های سال 2016 روانه بازار شده است و در حالی‌که شارژ باتری در نسل قبل نزدیک به دو روز ماندگاری داشت، موتو زد 2 پلی به هیچ عنوان نمی‌تواند با یک‌بار شارژ برای مدت طولانی به دلیل کاهش ظرفیت باتری مورد استفاده قرار گیرد.

با این‎حال، موتو زد 2 پلی در مقایسه با موتو زد پلی قدرت بیشتری دارد  و دوربین آن نیز ارتقا یافته است. این گوشی که از طراحی ماژولار برخوردار است، به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه برای افرادی که به دنبال یک گوشی با ویژگی‌های خاص هستند، ارائه می‌شود و به همین جهت، شاید مناسب همه نباشد؛ به خصوص آنکه قیمت درنظر گرفته شده برای موتو زد 2 پلی زیاد است!

 

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

 

موتو زد 2 پلی موتورولا

 

نمایشگر

پنل Super AMOLED / نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD؛ یا 1920 در 1080 پیکسل

چیپ‎ست

اسنپدراگون 626 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

سه گیگابایت – چهار گیگابایت

حافظه‌داخلی

32 گیگابایت – 64 گیگابایت

دوربین اصلی

12 مگاپیکسل

دوربین سلفی

5 مگاپیکسل

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

500 دلار

درباره موتو زد 2 پلی موتورولا در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

Huawei Honor 9

image

Honor ساب‌برند شرکت هوآوی است و شاید کم‌تر کسی در ایالات متحده، با محصولات عرضه شده با برند «آنر» آشنایی داشته باشد. با این وجود، باید گفت که ساب‌برند Honor به محصولات مقرون به صرفه و قدرت‎مند خود مشهور است و Honor 9 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

به دلیل استفاده از دوربین دوگانه، شش گیگابایت حافظه رم و چیپ‌ست قدرت‌مند Kirin 960، گوشی جدید ساب‌برند آنر از قدرت کافی برای رقابت با با پرچم‎داران مقرون به صرفه بازار و حتی گوشی‌های عرضه شده در سال 2017 برخوردار است؛ ضمن اینکه، گوشی Honor 9، قیمتی به مراتب کم‌تر از گلکسی اس 8 و آیفون‌های 2016 شرکت اپل دارد. به همین جهت، شاید Honor 9 یکی از بهترین گوشی‎های هوشمند بازار باشد که می‌توان با پرداخت کم‌تر از 500 دلار انتخاب کرد؛ به این موارد، بدنه شیشه و ظاهر جذاب آن‌را نیز اضافه کنید!

 

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

 

Honor 9 هوآوی

 

نمایشگر

پنل IPS LCD LTPS / صفحه‎نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن Full HD یا 1920 در 1080 پیکسل

چیپ‎ست

Kirin 960 با پردازنده هشت هسته‎ای

حافظه رم

چهار گیگابایت رم – شش گیگابایت رم

حافظه‌داخلی

64 گیگابایت حافظه - 128 گیگابایت

دوربین اصلی

دوتایی؛ 20 و 12 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

8 مگاپیکسلی

باتری

3200 میلی‌آمپر ساعت

برچسب قیمت

400 دلار – 440 دلار

درباره Honor 9 در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

مدل 2017 گلکسی J7، گلکسی J5 و گلکسی J3

image

سری گلکسی J، یکی از محبوب‌ترین محصولات مقرون به صرفه بازار است و در ماه ژوئن سال 2017، شرکت سامسونگ با عرضه مدل‏های جدید، سه گوشی از این سری را به‎روزرسانی کرد. مدل 2017 گلکسی J7، گلکسی J5 و گلکسی J3، جدیدترین عضو از سری گلکسی J گوشی‌های سامسونگ است و شاید بهتر باشد که در هنگام خرید آن‎ها، تجربیات گذشته خود را از کار با نسل‎های گذشته به فراموشی بسپارید.

بدنه پلاستیکی در مدل جدید سری گلکسی J سامسونگ، جای خود را به شاسی فلزی داده است و دیگر خبری از عرضه محصولات میان‎رده سامسونگ بدون حسگراثرانگشت نیست. سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر دکمه فیزیکی Home دارد و محصولات سری گلکسی J، بیش از حد به گوشی‌ پرچم‎دار 2016 سامسونگ شباهت دارد. مدل 2017 گلکسی J7، گلکسی J5 و گلکسی J3 در مقایسه با نسل گذشته، با افزایش قیمت جزئی ارائه می‎شود و به دلیل عرضه با سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.0، فروش چند میلیونی آن‎ها دور از ذهن نخواهد بود!

نام گوشی / مشخصات سخت‌افزاری

مدل 2017 گلکسی J7

مدل 2017 گلکسی J5

مدل 2017 گلکسی J3

نمایشگر

پنل Super AMOLED / نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD؛ یا 1920 در 1080 پیکسل

پنل Super AMOLED / نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن HD؛ یا 720 در 1280 پیکسل

پنل Super AMOLED / نمایشگر 5.0 اینچی با رزولوشن HD؛ یا 720 در 1280 پیکسل

چیپ‎ست

اگزینوس 7870 با پردازنده هشت هسته‎ای

اگزینوس 7870 با پردازنده هشت هسته‎ای

اگزینوس 7570 با پردازنده چهار هسته‎ای

حافظه رم

سه گیگابایت

دو گیگابایت

دو گیگابایت

حافظه‌داخلی

16 گیگابایت – 32 گیگابایت

16 گیگابایت – 32 گیگابایت

16 گیگابایت

دوربین اصلی

13 مگاپیکسلی

13 مگاپیکسلی

  • 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

13 مگاپیکسلی

13 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی

باتری

3600 میلی‌آمپر ساعت

3000 میلی‎آمپر ساعت

2400 میلی‎آمپر ساعت

برچسب قیمت

380 دلار

320 دلار

250 دلار

درباره مدل 2017 گوشی‌های سری گلکسی J  در جی‌اس‌ام بخوانید:

 

زنفون‎های جدید ایسوس

image

شرکت ایسوس در ماه ژوئن، گوشی‌های جدید Zenfone را عرضه کرده است. در ادامه، گوشی‎های جدید سری Zenfone لیست شده است:

بدترین شاخصه گوشی‌های جدید شرکت ایسوس، عرضه آن‎ها با سیستم‎عامل قدیمی اندروید مارشمالو 6.0 است. گران‌قیمت‎ترین و متفاوت‎ترین مدل از بین گوشی‌های جدید Zenfone ایسوس، مدل اول یعنی Zenfone AR است که با قیمت 900 یورو و سه دوربین، عرضه می‎شود و هم‎چنین برای ارائه محتوای واقعیت افزوده، از پروژه تانگو گوگل پشتیبانی می‌کند. بقیه محصولات این سری، کسل‌کننده است؛ ایسوس Zenfone Zoom S از دوربین دوگانه با زوم اپتیکال 2.3 برابری استفاده می‌کند و سایر گوشی‎های Zenfone جدید ایسوس، تفاوت چندانی با رقبای اندرویدی خود ندارد.

 

آیپد پرو 10.5 اینچی اپل

image

در رویداد WWDC 2017، اپل عضو جدیدی از سری «آیپد پرو» را معرفی کرد که به طراحی سایر آیپدهای این سازنده متعهد باقی مانده است. با این‌حال، حاشیه‌کم‌تری در اطراف نمایشگر آیپد پرو 10.5 اینچی وجود دارد و ضمن افزایش اندازه نمایشگر، ابعاد آن تفاوت چندانی با آیپد پرو 9.7 اینچی ندارد.

نرخ بازسازی نمایشگر در تبلت آیپد پرو 10.5 اینچی، 120 هرتز است و همین موضوع باعث می‌شود تا تجربه روان‌تری از کار با تبلت آیپد خود داشته باشد. این تبلت، هم‌چنین به قدرت‎مندترین چیپ‎ست ساخته شده توسط شرکت اپل یعنی A10X مجهز شده است و از قلم Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند. علی‌رغم مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی که برای آیپد پرو 10.5 اینچی درنظر گرفته شده است، آیپد جدید اپل چندان جایگزین مناسبی برای رایانه‎های شخصی قابل‌حمل نخواهد بود و اگر چنین انتظاری از آیپد جدید اپل دارید، بهتر است درباره تصمیم خود تجدیدنظر نمایید.

 

نام تبلت / مشخصات سخت‌افزاری

 

آیپد پرو 10.5 اینچی اپل

 

نمایشگر

پنل IPS LCD / نمایشگر 10.5 اینچی با رزولوشن 1668 در 2224 پیکسل

چیپ‎ست

A10X با سه هسته پردازشی

حافظه رم

چهار گیگابایت رم

حافظه‌داخلی

64 گیگابایت حافظه - 128 گیگابایت – 256 گیگابایت حافظه

دوربین اصلی

12 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

7 مگاپیکسلی

باتری

30.4 وات ساعت

برچسب قیمت

650 دلار – 750 دلار – 950 دلار

درباره آیپد پرو 10.5 اینچی در جی‌اس‌ام بخوانید:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (44 نظر)

keyhan

۱۳۹۶/۴/۱۷
تو همین سایتم دیدیدم که اس8 با دو تا ضربه چاقو مثل بسکویت شکست در حالی که یو11 رو 9 دقیقه فقط با نوک چاقو بهش ضربه میزنه ولی هیچیش نمیشه

واقعیت

۱۳۹۶/۴/۱۷
سلام و عرض خسته نباشيد خدمت همه دوستان و کارکنان عزيز سايت جي اس ام. کساني که به کيفيت ساخت يو11 شک دارن لينک هاي زير رو خواهشا تماشا کنيد و مطمِن شين که بهترين کيفيت ساخت رو مثل هميشه اچ تي سي داره و با پرچمدار سامسونگ مقايسه کنيد ببينيد که پوشش شيشه اي گلگسي اس 8 با چند ضربه اروم چاقو چطور شکسته ميشه ولي يو11 رو هرچي محکم با نوک چاقو ميکوبن بهش هيچيش نميشه درحالي که هردو گوريلا گلس 5 هستن. (تو تست چکش هم چون سطح تماس چکش صافه اس 8 مقداري مقاومت نشون ميده ولي چون نوک چاقو تيزه سريع ميشکنه. جنس شيشه پشت و جلو اس8 هردو گوريلاگلس 5 هستن واسه يو 11 هم همين طور هست روي کاغذ ولي ببينيد فرق کيفيت ساختو)
درضمن مقايسه کيفيت پرچمداراي پارسالم يعني اچ تي سي 10 و گلگسي اس 7 رو تهيه کردم خواهشا ببينيد. اچ تي سي 10 رو 32 بار از ارتفاع يک متري ميندازن تا صفحش بسوزه در حالي که گلگسي اس 7 رو همون بار اول ميندازن صفحش ميسوزه. در حالي که هردو گوريا گلس 4 هستن! اينه فرق برند اصيل اچ تي سي با سامسونگ
http://www.aparat.com/v/v5R7y
http://www.aparat.com/v/ADo0q
http://www.aparat.com/v/TM7nL

Mahdi

۱۳۹۶/۴/۱۷
آقاشایان ای ۸ گوریلا گلس ۵ داره. بعد کجای HTC اصیله

Mahdi

۱۳۹۶/۴/۱۷
جالبه برام کسانی که دو تا ریویو نخوندن میان این جا نظر بی اساس می‌دهد.یکی نوشته کیفیت ساخت HTC u11 از s8 بهتره!!!!!!!!!!! تو همین سایت جی اس ام فیلم شکستن HTC u11 رو گذاشتن دیدید که کلا نابود شد?????????????? بعد بر یه دور s۸ رو تو دستت ببین بعد بگو کیفیت ساخت ??????

ممدلي

۱۳۹۶/۴/۱۶
گوشي فقط سوني بقيه اسباب بازي هستند