خانهاخبار
مسنجر «گوگل تاک» برای همیشه خاموش شد!

مسنجر «گوگل تاک» برای همیشه خاموش شد!

گوگل در وبلاگ رسمی خود رسما از بازنشستگی و خاموش شدن سرویس Gtalk در آینده‌ی نزدیک خبر داد.
۱۳۹۶/۴/۱۰

گوگل تاک (Google Talk) یا جی‌تاک (GTalk) نام یک نرم‌افزار پیام‌رسان فوری رایگان بود که توسط شرکت گوگل در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۰۵ معرفی شد. این پیام‌رسان همواره رقابت نزدیکی با رقیب خود یعنی برنامه یاهو مسنجر داشت. از ویژگی‌های اصلی این پیام‌رسان میتوان به امکان چت نوشتاری و صوتی و تصویری و همچنین ارسال فایل‌های حجیم اشاره کرد.

جی تاک سال‎ها راه ارتباطی میان کاربران جیمیل به شمار می‌رفت و توانسته بود نظر کاربران حرفه‌ای زیادی را معطوف خود کند. محیط ساده و بی‌آلایش و سرعت بالا در انتقال پیام و همچنین امکان استفاده از آن در نوار کناری Gmail، جی‌تاک را به سرعت در بین کاربران به محبوبیت رساند.

 در حالی که برنامه Google Talk در حالت آزمایشی عرضه‌شده بود و همه منتظر نسخه نهایی آن با امکانات بیشتری بودند؛ ۸ سال بعد در سال ۲۰۱۳ میلادی، گوگل برنامه هنگ‎اوتز (Hangouts) را به کاربران خود معرفی کرد و اعلام کرد که دیگر Gtalk به‌روزرسانی نخواهد شد و کاربران می‌توانند به‌جای آن از Hangouts استفاده کنند.

پس‌ازآن گوگل مدت‌ها با ارسال اعلانات مختلف جهت تغییر پیام‌رسان و تجربه محیط مدرن و متفاوت در هنگ‎اوتز آن را به کاربران خود پیشنهاد می‌کرد؛ اما بالاخره چند روز قبل گوگل در وبلاگ خود رسما از بازنشستگی پیام‌رسان جی‌تاک پرده برداشت و اعلام کرد که جی‌تاک به‌زودی کاملا غیرفعال و خاموش خواهد شد و تمامی کاربران آن را به برنامه هنگ‎اوتز منتقل می‌کند.

image

بر اساس گزارش گوگل، Hangouts بسیاری از قابلیت‌های Gtalk را دارا بوده و محیطی به‌مراتب زیباتر و پیشرفته‌تر دارد؛ همچنین این شرکت اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی همچون امکان تماس ویدیوی گروهی و ادغام با دیگر سرویس‌های گوگل را در هنگ‌اوتز به کاربران خود وعده داده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)