خانهاخبار
احتمال رونمایی سونی از پرچم‌داری جدید با صفحه نمایش بدون‌لبه در IFA 2017

احتمال رونمایی سونی از پرچم‌داری جدید با صفحه نمایش بدون‌لبه در IFA 2017

سونی امسال 4 گوشی تازه معرفی و عرضه کرده و حالا شایعه شده که می‌خواهد پرچم‌دار جدیدی را با نمایشگر بدون حاشیه معرفی کند. فعلا هیچ خبر قطعی دراین‌باره منتشر نشده است.
۱۳۹۶/۴/۱۰

به نظر می‌رسد که کمپانی سونی قصد دارد پاییز امسال همه را شگفت‌زده کند. شایعه جدیدی روز گذشته در وب‌سایت اجتماعی چینی به نام Weibo منتشرشده که ادعا می‌کند سونی می‌خواهد گوشی پرچم‌دار تازه‌ای در نمایشگاه IFA 2017 در برلین معرفی کند. گفته می‌شود که این پرچم‌دار صفحه‌نمایش 6 اینچی بدون حاشیه از نوع LCD و نسبت نمایش 18:9 خواهد داشت.

image

اگر این شایعه صحت داشته باشد، می‌توان گوشی تازه را نقطه عطفی در طراحی‌های سونی دانست. همان‌طور که می‌دانید تولید گوشی‌های هوشمند لمسی با صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه تبدیل به ترند اصلی امسال شده‌اند و کمپانی‌های سازنده در طراحی و معرفی این گوشی‌ها باهم رقابت می‌کنند اما هیچ‌کدام از گوشی‌هایی که سونی امسال معرفی کرده، چنین ویژگی ندارند. سونی امسال گوشی‌های اکسپریا XZ پرمیوم، XZs ،XA1 و XA1 Ultra را معرفی و عرضه کرد و اندازه حاشیه بالا و پایین در تمامی این مدل‌ها جلب‌توجه می‌کند. البته حاشیه‌های کناری در دو گوشی XA1 و XA1 Ultra باریک هستند.

هنوز نمی‌دانیم که باید به این شایعه تازه اعتماد کنیم یا خیر. دان مسا، مدیر بازاریابی سونی، در کنفرانس MWC امسال اعلام کرد که کمپانی سونی با نسبت صفحه‌نمایش 16:9 کاملا موافق است و می‌خواهد همین رویه را در پیش گیرد. از طرف دیگر سونی پیکچرز، بخش سرگرمی این کمپانی، در حال حاضر با توجه به نسبت 16:9 فعالیت می‌کند و ساخت گوشی با نسبت 18:9 برای نمایش فیلم‌ها و بازی‌های این کمپانی مناسب نخواهد بود.

شرکت Japan Display، ترکیبی از دپارتمان ساخت صفحه‌نمایش سونی، توشیبا و هیتاچی، تقریبا دو هفته پیش اعلام کرد که به‌زودی تولید انبوه صفحه‌نمایش LCD فول اکتیو با حاشیه‌های خیلی باریک و نسبت صفحه‌نمایش 18:9 را آغاز می‌کند. همان‌طور که می‌دانید اپل و سامسونگ قصد دارند در 3 ماهه سوم سال 2017 گوشی‌های پرچم‌داری معرفی کنند که حاشیه صفحه‌نمایش آن‌ها به حداقل ممکن رسیده است و به همین خاطر تصمیم احتمالی سونی هم برای ساخت چنین صفحه‌نمایشی در رقابت با این دو غول تکنولوژی، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

محمد معین

۱۳۹۶/۶/۹
با سلام امیدوارم سونی در ایفا2017از گوشی با حاشیه کمتر نسبت به xz premium رونمایی کند

علی

۱۳۹۶/۴/۲۱
عالی بود

سپهر

۱۳۹۶/۴/۱۶
قطعا نتیجه همکاری سه شرکت پیشرو در فن آوری یعنی سه شرکت سونی، توشیبا و هیتاچی عالی خواهد بود. اینکه سونی تا الان سراغ حاشیه کم نمیرفت دلیلش ناتوانی این شرکت توانمند نیست بلکه به دلایل دیگری این شرکت اصرار در این موضوع داشت. شرکت سونی الان در زمینه های گوناگون تکنولوژی در بهترین موقعیت قرار دارد و دست بالا را دارد

مهرداد

۱۳۹۶/۴/۱۰
راستی شما دقیقا کدوم سایت خارجی رو سرچ کردی که توش گفته سونی خیلی بهتر از سامسونگه؟ اگه از نظر میزان فروش و سود اون بررسی کنی که هوواوی و اوپو که دو تا برند چینی هستن بالاترین هستن حتی از اپل، چون دارن توی چین و برای چین که بزرگترین بازار مصرف جهان هست تولید میکنن، به غیر از اون اپل بخاطر اسم و رسمی که داره و اینکه دست گرفتن برند اپل نشانه پولداری و باکلاس بودن حساب میشه (حتی خارج از ایران) بالاترین هست، بعد از اون توی هر سایتی که نگاه کنی سامسونگ دومه و خب تنوع محصول یکی از دلایل اونه، این رو هم در نظر بگیر که تراشه های اسنپدراگون که تقریبا تو خیلی از برند ها داره استفاده میشه تولید شرکت سامسونگ هست که داره برای کوالکام میسازه.

مهرداد

۱۳۹۶/۴/۱۰
Bahram جان، این گوشی که میگی رو خیلی راجع بهش اطلاع ندارم، ولی اگه 4K بودن صفحه نمایش اون مثل بعضی برند ها که ابعاد زیر 4 هزار رو هم 4k صدا میزنن نباشه کار درستی بوده ولی! ولی بدون ادامه دادن، من خودم به شخصه گوشی سونی نداشتم، ولی اطرافیانم زیاد داشتن و از رابط کاربری و کیفیت صفحه و بخش های مختلف اون بی اطلاع نیستم، درسته سونی گوشی 4K زده ولی سامسونگ بود که با کم کردن حاشیه و یکی دوتا ترفند تونست کیفیت نزدیک به 4K رو با آب و تاب بیشتر سر زبونها بندازه و همه رو جلب کنه، سونی بود که اولین استفاده کننده از شیشه و فلز توی گوشی بود، ولی بخاطر ابعاد نامتناسب گوشی مخصوصا اینکه بیشتر از 12 میلیمتر از پایین گوشی کاملا بدون استفاده هست و تازه دکمه های ناوبری گوشی بالای اون قسمت قرار میگیره باعث میشه تا فقط افرادی که به این برند تعصب دارن و کسانی که با دو دست کار کردن با گوشی براشون آزار دهنده نیست و کسانی که انگشتان زیادی بلندی دارن از گوشی های اون استقبال کنن، خود من قبل از گرفتن گوشی خودم (نوت 3) خیلی از ایکسپریا Z خوشم اومد ولی دقیقا حاشیه زیادش بدجور نظرم رو عوض کرد، (حاشیه نوت 3 11میل هست و ایکسپریا حدودا 13 میل علاوه بر اینکه بخش پایین گوشی نوت استفاده میشه) اون موقع برام سونی و سام و نوکیا فرق خاصی نداشت و خیلی از سایر جزئیات خبر نداشتم