خانهاخبار
مشخصات پردازنده شش هسته‎ای Coffee Lake اینتل در GeekBench

مشخصات پردازنده شش هسته‎ای Coffee Lake اینتل در GeekBench

یک نمونه از پردازنده‎های نسل هشتمی شرکت اینتل از سری Coffee Lake در پایگاه داده آزمون Geekbench رویت شده است.
۱۳۹۶/۴/۹
image

پس از چندین سال که شرکت اینتل به عرضه پردازنده‌های خود با چهار هسته‎ پردازشی متعهد باقی مانده است، مشخص شد که این سازنده به دنبال ارتقای تعداد هسته‌‏ پردازنده‌های خود خواهد بود تا رقابت نزدیک‌تری با پردازنده‎های جدید AMD داشته باشد. نسل جدید پردازنده‌‏های شرکت اینتل که با نام کد Coffee Lake شناخته می‎شود، شامل مدل‌هایی با شش هسته پردازشی خواهد بود که از سوکت LGA 115X استفاده می‏‌کند.

با توجه به روندی که شرکت AMD با سری Ryzen برای پردازنده‌‏های خود اتخاذ نموده است، معرفی Coffee Lake بیش از هر زمان برای شرکت اینتل اهمیت دارد. خوش‌بختانه، به تازگی نمونه‎ای از پردازنده‌‏های نسل هشتمی شرکت اینتل فاش شده است که جزئیات جدیدی را پیرامون آن‌ها در اختیار می‏‌گذارد.

همان‌طور که در ابتدای این هفته اعلام شده بود، Coffee Lake در واقع نسخه بهبود یافته معماری مورد استفاده در پردازنده‎های Skylake و Kabe Lake را با خود به همراه خواهد داشت. فناوری ساخت 14 نانومتری مورد استفاده در کیبی لیک، برای پردازنده‎های جدید Coffee Lake شرکت اینتل درنظر گرفته شده است و البته در آن، بهبودهایی اعمال می‌شود تا این سری در مقایسه با نسخه‌های گذشته کارآیی بیشتری داشته باشد. لازم به‎ذکر است که پردازنده‏‌های نسل هشتمی اینتل در مقایسه با نسل گذشته تا 30 درصد سریع‎تر است.

image

نمونه فاش شده از پردازنده‌‏های جدید اینتل با شش هسته پردازشی، از فناوری HyperThreading برای 12 رشته پردازشی (Thread) برخوردار بوده و فرکانس پایه آن‏ها نیز، بر روی 3.19 گیگاهرتز تنظیم شده است که با اطلاعات به‎دست آمده در ابتدای هفته جاری، مطابقت دارد. این نمونه، هم‌چنین دارای 12 مگابایت حافظه کش سطح سوم (L3 Cache) است.

برای مقایسه، باید اشاره کرد که پردازنده شش هسته‎ای Ryzen 5 1600X شرکت AMD موفق به کسب 4574 امتیاز در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی شده است و در بررسی چندین هسته پردازشی، امتیاز آن به 20769 می‎رسد. لازم به‎ذکر است که مدل مذکور از فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز برخوردار بوده و فرکانس هسته‎های پردازشی آن در بهترین حالت به 4.0 گیگاهرتز افزایش می‌یابد.

به همین جهت، پردازنده شش هسته‎ای Ryzen 5 1600X در مقایسه با رقیب شش هسته‎ای خود از سری Coffee Lake به دلیل برخورداری از سرعت کلاک بالاتر، برتری دارد. با این‎حال، باید توجه داشته باشید که نمونه فاش شده از پردازنده جدید شرکت اینتل با شش هسته پردازشی در حال‌ آزمایش است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۴/۱۰
اینتل مسخره کرده اسکای لیک کدای لیک کنون لیک یه ماه میگزره نسل جدید با مادربرد جدید من اخرش رایزن خریدم تا 2020 مادر برد نمی اد حداقل یه دو سه سالی راحت باشم