خانهاخبار
حسگرهای اثر انگشت جدید کوالکام با قابلیت قرارگیری در زیر صفحه نمایش

حسگرهای اثر انگشت جدید کوالکام با قابلیت قرارگیری در زیر صفحه نمایش

کوالکام در کنگره جهانی موبایل شانگهای از حسگرهای اثر انگشت جدیدش رونمایی کرد که هم می‌توانند زیر صفحه نمایش و هم زیر بدنه فلزی یا شیشه‌ای قرار بگیرند.
۱۳۹۶/۴/۷
image

چند سال پیش سخت بود که تصور کنیم حسگرهای اثر انگشت می‌توانند زیر صفحه نمایش گوشی‌ها نیز قرار بگیرند، با این حال از اوایل امسال و شروع پخش شایعات در مورد گلکسی اس 8 و آیفون 8 اینگونه بر می‌آمد که با چنین روزی فاصله زیادی نداریم. حال می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این کار شدنی است و سال 2018 گوشی‌هایی با حسگرهای اثر انگشت این چنینی به بازار عرضه می‌شوند.

کوآلکام امروز کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل شانگهای را برگزار کرد و طی آن از جدیدترین حسگرهای اثر انگشتش رونمایی کرد که می‌توانند زیر صفحه نمایش، زیر بدنه فلزی یا شیشه‌ای در پشت گوشی جای بگیرند.

کوآلکام اعلام کرده است که احتمالا اولین گوشی با حسگر در بدنه پشتی و زیر فلز یا شیشه اوایل سال 2018 و گوشی‌هایی با حسگر در زیر صفحه نمایش تابستان سال آینده میلادی روانه بازار شوند. این شرکت گفته است که از اکتبر امسال نمونه‌های این حسگر را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارسال می‌کند تا بتوانند کار بر روی آن را آغاز کنند.

قرار گرفتن حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، قدم بعدی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای خلق یک گوشی کاملا بدون حاشیه است. سامسونگ برای اینکه حاشیه‌های پرچم‌دار امسالش، گلکسی اس 8، را حذف کند حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل نموده و دکمه Home فیزیکی را حذف کرد که البته برخی از کاربران از قرار گرفتن حسگر در بدنه پشتی و کنار دوربین رضایت چندانی ندارند.

image

اما سامسونگ تنها شرکتی نیست که رویای تولید گوشی بدون لبه را در سر می‌پروراند. گوشی هوشمند اسنشال که محصول شرکت نوپای اندی رابین، خالق اندروید، است نیز تقریبا بدون لبه طراحی شده و البته در این گوشی نیز حسگر اثر انگشت در قاب پشتی قرار گرفته است. گزارش‌های منتشر شده از روند تولید آیفون 8 حاکی از آن است که اپل نیز قصد دارد حرکتی مشابه انجام دهد. با این حال شرکت چینی Vivo احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که توانسته حسگر اثر انگشت را با صفحه نمایش ادغام کند. این گوشی به احتمال فراوان همین هفته در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌شود.

بر اساس گفته کوالکام حسگرهای جدیدش با پردازنده‌های اخیرا معرفی شده اسنپدراگون 660 و 630 هم‌خوانی دارد و بر اساس برنامه این شرکت قرار است پردازنده‌های آینده سری 200، 400، 600 و 800 اسنپدراگون نیز با این حسگرها تطابق داشته باشند. جالب‌ترین نکته در این مورد آن است که کوالکام گفته حسگرهای جدیدش با پردازنده‌های شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند کار کنند. به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد به اصلی‌ترین برند در حوزه حسگرهای اثر انگشت تبدیل شود.

بر اساس گفته معاون شرکت کوالکام، حسگرهای طراحی شده با نسل فعلی اندروید و نسل‌های بعدی آن نیز مطابقت دارند. حسگرهای مذکور که از نوع اولتراسنویک هستند علاوه بر تشخیص اثر انگشت قادرند ضربان قلب و جریان خون فرد را نیز اندازه بگیرند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۴/۸
جک باحالی بود:))))))))... بهتر بود مینوشتی الان دیگه سامسونگ یاد میگیره چطور سنسور اثر انگشت رو بزاره زیر صفحه نمایش:دی... نا کسی نذاشته بود فقط هارت و هورت میکرد

Kiarash

۱۳۹۶/۴/۷
کاش برای نوت 8 آماده میشد
رفت تا سال دیگه

siyavash

۱۳۹۶/۴/۷
تازه دارن راه سامسونگ رو طی میکنند

Mostafa

۱۳۹۶/۴/۷
این یه چیزه کاملا تبلیغاتی است و صرفا نیار نیست. به نظرم اگه پشت گوشی باشه خیلی به زیبایی گوشی کمک میکنه و جای خیلی کاربردیه. فقط در یک صورت میتونه کاربردی باشه که همزمان پشت و رو سنسور اثر انگشت باشه. پشت وقتی که گوشی دستته و جلو برای موقعی که گوشی رو زمینه و حال نداری ورش داری. خدایی صرفا جهت تبلیغاته و چیز دیگه ای هم نیست