خانهاخبار
تلگرام آپدیت شد؛ انتشار نسخه 4.1 بتا با قابلیت‌های جدید

تلگرام آپدیت شد؛ انتشار نسخه 4.1 بتا با قابلیت‌های جدید

ساعاتی پیش پیام‌رسان تلگرام نسخه 4.1 بتا را برای عموم کاربران منتشر کرد که شاهد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی در این نسخه از پیام‌رسان تلگرام هستیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۶

همواره توسعه‌دهندگان تلگرام قبل از انتشار نسخه جدیدی از این پیام‌رسان، قابلیت‌های جدیدی را بر روی نسخه بتای آن آزمایش می‌کنند تا در صورت پایداری اپلیکیشن و عدم بروز مشکلات فنی، نسخه نهایی اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار گیرد. این بار نیز شاهد انتشار تلگرام نسخه‌ی 4.1 بتا با قابلیت‌های جدیدی هستیم که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. لازم به ذکر است که تلگرام بتا فقط در دسترس کاربران اندروید قرار می‌گیرد و نسخه‌های بتا برای آی‌اواس منتشر نمی‌شوند.

امکان جستجو بین اعضای گروه یا کانال

image

قابلیت جذابی که در نسخه‌ی 4.1 بتا تلگرام دیده می‌شود امکان جستجو بین اعضای گروه یا کانال‌های تلگرامی است. با مراجعه به صفحه پروفایل گروه یا کانال می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Search members نام کاربر موردنظر خود را جستجو کنید.

امکان اضافه کردن زبان فارسی به تلگرام

image

متأسفانه در حال حاضر پیام‌رسان تلگرام از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند . کاربران زیادی برای تهیه نسخه فارسی تلگرام به اپلیکیشن های غیر رسمی و مخرب روی می‌آورند. خوشبختانه نسخه جدید تلگرام کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از ربات @langbot زبان موردنظر خود را به تلگرام اضافه کنند. در لیست زبان‌های این ربات نام زبان شیرین پارسی نیز به چشم می‌خورد.

امکان تغییر سطوح دسترسی ادمین‌ها در سوپر گروه و کانال‌ها

image

در نسخه جدید تلگرام شاهد ظهور قابلیت جدیدی هستیم که ادمین اصلی سوپر گروه‌ها یا کانال‌های تلگرامی با استفاده از آن می‌تواند روی سطح دسترسی سایر ادمین ها مدیریت داشته باشد. از این پس مدیر اصلی سوپر گروه یا کانال تلگرام می‌تواند تعیین‌کننده سطح اختیارات سایر ادمین ها باشد به‌عنوان مثال ادمین اصلی می‌تواند دسترسی سایر ادمین ها را برای تغییر اطلاعات گروه یا کانال، ویرایش یا حذف پیام برخی کاربران، حذف بعضی از اعضای گروه و... را آزاد یا مسدود کند. از جمله اموری که مدیر اصلی می‌تواند دسترسی به آن‌ها را برای سایر ادمین های گروه یا کانال آزاد و یا مسدود کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلاک کردن هریک از اعضای گروه یا کانال
  • ویرایش یا حذف برخی پیام‌ها
  • تغییر اطلاعات گروه یا کانال
  • پین کردن پیام‌ها
  • اضافه کردن ادمین جدید

مدیر اصلی  برای تغییر سطوح دسترسی سایر ادمین ها می‌تواند به پروفایل گروه یا کانال خود رفته و از بخش تنظیمات، محدودیت‌های سایر ادمین ها را اعمال کنند.

تعیین محدودیت برای اعضای سوپر گروه‌ها

image

مدیر اصلی گروه یا کانال در نسخه جدید تلگرام می‌توانند علاوه بر تغییر دسترسی سایر ادمین ها برای اعضای سوپر گروه‌های خود نیز محدودیت اعمال کنند. در حال حاضر تمام اعضای یک سوپر گروه می‌توانند آزادانه پیام‌ها، استیکرها و فایل‌های خود را در گروه منتشر کنند اما نسخه جدید تلگرام می‌تواند فعالیت  اعضای سوپر گروه‌ها را به نوعی فیلتر کند. به‌عنوان مثال ادمین های گروه می‌توانند امکان انتشار پست، ارسال لینک و حتی امکان خواندن پیام خاصی را برای هر یک از اعضای گروه مسدود کنند.

اضافه شدن بخش Events به کانال و سوپر گروه

image

از این پس می‌توانید با مراجعه به بخش Events یا همان رویدادها، فعالیت‌های گروه یا کانال تلگرامی خود را در 48 ساعت گذشته مشاهده کنید. گزارش فعالیت‌های گروه مانند پیوستن اعضای جدید به گروه یا ترک آن، عملکرد مدیران، مشاهده پست‌های ویرایش شده، تغییر عکس گروه و... از جمله مواردی هستند که با ورود به بخش رویدادها مشاهده می‌کنید. این بخش نیز از قسمت تنظیمات گروه یا کانال در صفحه پروفایل قابل دسترس خواهد بود.

امکان تغییر IP از طریق پراکسی داخلی

image

پس از مدت‌ها تلگرام نیز به قابلیت تغییر آی ‌پی از طریق تنظیم پراکسی داخلی مجهز شد. بسیاری از کاربران برای تغییر آی پی آدرس و استفاده‌ی نامحدود از تلگرام به  نرم‌افزارهای جانبی پناه می‌برند اما تمام کاربران از این پس می‌توانند با تنظیم دستی پراکسی به تمام قابلیت‌های تلگرام دسترسی داشته باشید. متأسفانه قابلیت تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شده است اما احتمال دارد به لطف پراکسی داخلی از این پس تمام کاربران ایرانی نیز بتوانند از طریق تماس صوتی نیز با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. برای تغییر پراکسی خود کافیست تا وارد تنظیمات تلگرام شده و از بخش Data and Storage پراکسی موردنظر خود را وارد کنید.

در ادامه لینک دانلود پیام‌رسان تلگرام نسخه‌ی 4.1 بتا برای پلتفرم‌های اندرویدی قرار داده شده است. همچنین برای دریافت مستقیم تلگرام بتا می‌توانید به کانال Telegram Beta مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این نسخه از اپلیکیشن تلگرام به‌صورت جداگانه و در کنار نسخه اصلی تلگرام بر روی گوشی شما نصب خواهد شد. اگر شما نیز از نسخه بتای تلگرام استفاده کرده اید، تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۴/۷
لطفا بگید چطور زبان فارسی رو فعال کنم ، فایلشو دان کردم از ربات ، الان چیکار کنم ؟

Ehsan

۱۳۹۶/۴/۷
سلام . من هر کاری میکنم نمیتونم تو گروه یا کانال search member شو بیارم یعنی اصلا نمیاد بالا اون گزینه ش

Ehsan

۱۳۹۶/۴/۷
سلام . من هر کاری میکنم نمیتونم تو گروه یا کانال search member شو بیارم یعنی اصلا نمیاد بالا اون گزینه ش

مخمد

۱۳۹۶/۴/۶
چه طوری تماس صوتی رو فعال کنم؟؟لطفا توضیح بدید

محمد

۱۳۹۶/۴/۶
عالی بود واقعا دستتون درد نکنه . لطفا راهنمایی میکنید که داخل تنظیمات پراکسی چه عدد هایی رو وارد کنیم؟؟