خانهاخبار
اصول موفقیت از زبان ایلان ماسک

اصول موفقیت از زبان ایلان ماسک

امروزه ایلان ماسک برای همه علاقه‌مندان به تکنولوژی نامی آشنا به شمار می‌رود. به همین ترتیب شنیدن راه‌کارهای موفقیت از زبان او برای علاقه‌مندان لذت بخش به نظر می‌رسد.
۱۳۹۶/۴/۶

ایلان ماسک را می‌توان از هدفمندترین مدیران روی کره زمین دانست. او به خوبی می‌داند که یک شبه نمی‌توان فردی موفق شد و اینکه گاهی، فرد موفق احساس می‎کند که به انتهای راه رسیده است اما انسان موفق از این لحظات سربلند بیرون می‌آید. تمرکز، انرژی کافی، آگاهی از دلیل حضور روی کره خاکی، از جمله عواملی است که فرد را به مدیری موفق بدل می‌سازد. محققان در مجله Positive Psychology بیان داشتند: اگر مدیری برای یک دقیقه بهترین خصوصیات فردی خود را برشمرد و بلافاصله آن‌ها را یادداشت کند، به طور قابل توجهی به مثبت اندیشی روی می‌آورد. به علاوه با شناسایی دقیق هدف در زندگی، می‌توان در انتظار رویدادهای مثبت در آینده بود.

ایلان ماسک سه راه دستیابی به موفقیت را اینگونه می‌داند:

اراده

آیا در زمره افراد با اراده قرار دارید؟ در این صورت هیچ‌گاه از هدف دست نمی‌کشید. وقتی به موضوعی علاقه نشان می‌دهید آن موضوع برای شما از اولویت بالایی برخوردار می‌شود. حتما تابحال شنیده‌اید که نباید از علاقه‌مندی‌ها دست کشید. همچنین برای اینکه در زندگی اجتماعی، انسانی موثر باشید، در ابتدا باید  با مقاومت و تلاش، به چرایی وجود خود دراین دنیا پی‌ ببرید، آنجاست که عواملی فراتر از تصور، اندیشه‌هایتان را به سرعت شکل می‌دهد. اراده تنها یک تصمیم است، پس از آن به تعهد بدل شده و با تلاش مداوم، به اجرا درمی‌آید. ایلان ماسک از جمله افرادی است که به «چرایی» وجود خود دست یافته و اکنون با تمام اراده در حال اداره شرکت‌هایی همچون SpaceX، Tesla و Solar City است.

image

هدفمندی

آیا در زندگی هدفمند هستید؟ اگرچنین است پس مقصدتان را تعیین کرده و راه را از بیراهه می‌شناسید. کارن ایکس چنگ، با انتشار ویدئوهایی از هنرمندی خود در یوتیوب، نشان داد که چگونه می‌توان طی 365 روز به این سطح از توانایی در هنر رسید. این ویدئوها در ژوئیه 2013 او را به شهرتی عظیم رساند. او هر روز به طور منظم به تمرین خود ادامه می‎داد و در این راه، بیماری، خستگی و بی‌میلی نتوانست مانع تلاشش شود و با پشتکار این راه را ادامه می‌داد. طولی نکشید که این ویدئوها در سراسر جهان وایرال شد و در عرض چند روز بیش از چهارمیلیون بیننده پیدا کرد. آنچه اهمیت دارد؛ خودشناسی و آگاهی از دلیل وجود در این دنیاست و این آغاز راه است.

خلوص شخصیت

هرچند وقت یکبار، معنای واقعی انسان در وجودتان نمایان می‌شود؟ شخصیت انسانی می‌تواند، مجموعه‌ای از هدفمندی‌ها (دلیل بودن)، استعداد (مهارت‌ها و توانایی‌های فردی) و تلاش‎های فردی (اراده) باشد. سر کنت رابینسون (نویسنده بریتانیایی)، سخنران مشهور در شبکه TED از شخصیت به عنوان «عنصر وجودی فرد» یاد می‌کند. ناب‌ترین بخش شخصیتی را باید در خودشناسی، آموزش و خودسازی جستجو کرد. خرد یونان باستان این موضوع را در دو کلمه خلاصه کرده که بر سردر معبد آپولو شهر باستانی دلفی ثبت شده است: "gnothi seauton" به معنی «خود را پیدا کن».

image

بشر موجودی معنا گراست. به همین دلیل قدیمی‌ترین بخش از مغز انسان (بخش زیرین و پشتی مغز)، در موقعیت‌های مختلف، وظیفه معادل‎سازی کلمات را بر عهده دارد. آدام گرنت (نویسنده مشهور آمریکایی و استاد دانشگاه وارتون)، به اهمیت هدف‎گرایی انسان می‌پردازد. وی عقیده دارد، با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که همواره انسان در جستجوی مفاهیم و چرایی‎ها بوده است. اما آنچه بیش از همه باعث می‌شود که کار و زندگی روزمره معنا پیدا کند، وجه تمایزی است که هر فرد در قبال زندگی برای خود قائل است. به همین دلیل معتقد است، وجودش برای دیگران سودمند است. به گفته آدام گرنت، موفق‌ترین مدیران، تجارت و بهبود زندگی را به عنوان هدف انتخاب می‌کنند و متفاوت بودن از دیگران برایشان اهمیتی ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مرصاد

۱۳۹۶/۴/۱۲
عالی بود. راز موفقیت فقط تلاشه و هدف ممنون بابت این پست

رضا

۱۳۹۶/۴/۶
حق با اقای ذوالفقاریه.پول و پارتی تو ایران راه های رسیدن به موفقیته.راه دیگه ای بلدین شماره بزارین تماس بگیرم راهنمایی کنین.ممنون

سجاد

۱۳۹۶/۴/۶
این چیزیه که آدمای بی اراده و دنبال بهانه میگن... اونی که ارادش رو داره انجام میده، اونی هم که تبنله از این بهانه ها میاره تا نگه "تنبلم" بلکه فقط بشینه و بگه نمیشه.

مهدی

۱۳۹۶/۴/۶
اگر ادامه متن رو بخونید متوجه می شید که خلوص شخصیت چه صیغه ای هستش دوست عزیز

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۴/۶
اصول موفقیت در ایران عبارتند از:
-پول
-پارتی
خلوص شخصیت دیگه چه #صیغیه