خانهاخبار
دو مدل مختلف از تراشه اگزینوس 9810 در گلکسی S9 و Note 9

دو مدل مختلف از تراشه اگزینوس 9810 در گلکسی S9 و Note 9

با رونمایی از گلکسی نوت 8 تا چند ماه آینده، پرونده‎ گوشی‌های پرچم‎دار سامسونگ در سال 2017 به پایان خواهد رسید و این سازنده‎ کره‎ای باید برای رونمایی از گلکسی S9 در اوایل سال آینده و گلکسی نوت 9 در تابستان 2018 آماده شود. یک گزارش جدید نیز، به توصیف مشخصات این دو مدل پرداخته است و ادعا می‎کند که گلکسی نوت 9 به یک تراشه متفاوت مجهز خواهد شد.
۱۳۹۶/۴/۵

گزارش تازه منتشر شده از چین، ادعا می‎کند که گلکسی S9 و گلکسی Note 9 به تراشه‌های مشابهی مجهز نخواهد بود؛ در حال‎حاضر، شرکت سامسونگ از تراشه یکسانی در سری «گلکسی نوت» و «گلکسی S» استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده است تا قدرت پردازشی این دو گوشی نزدیک به یک‌دیگر باشد.

image

آن‏‌طور که از پیام‌های رد و بدل شده بین کارمندان سامسونگ به‎دست می‌آید، گلکسی S9 به چیپ‎ست اگزینوس 9810 مجهز می‎شود. تراشه مذکور بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته است؛ با این وجود، عمکلرد بهتری در مقایسه با اگزینوس 8895 دارد. از سوی دیگر، فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ به نسخه متفاوتی از چیپ‎ست اگزینوس 9810 مجهز می‎شود؛ البته، امکان دارد که نام این تراشه در آینده تغییر نماید. مدل مورد استفاده از تراشه اگزینوس 9810 در گلکسی نوت 9 با معماری پردازشی 7 یا 8 نانومتری، عملکرد بهتری را در مقایسه با نسخه اولیه خود با لیتوگرافی 10 نانومتری، به نمایش خواهد گذاشت.

استفاده از معماری پردازش 7 یا 8 نانومتری به جای لیتوگرافی 10 نانومتری، باعث ایجاد تمایز بین نسخه‌ پایه اگزینوس 9810 و نسخه جدیدتر آن برای استفاده در گلکسی نوت 9 می‎شود؛ کاهش ابعاد لیتوگرافی، مصرف کاهش انرژی را به دنبال دارد و هم‌چنین،هسته‎های پردازشی در فرکانس بالاتری قدرت‌نمایی خواهند کرد.

تمایل شرکت سامسونگ به متعهد ماندن نسبت به استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری برای تراشه‎های پرچم‎دار خود از سری اگزینوس، منطقی به‎نظر می‌رسد؛ به خصوص به این خاطر که این سازنده کره‎ای پیش‌بینی کرده بود ساخت تراشه‎های جدید بر مبنای معماری پردازش 10 نانومتری برای مدت بیشتری در بازار دوام خواهد داشت و همین موضوع باعث شده است تا شرکت سامسونگ، سرمایه‎گذاری قابل‎توجهی را بر روی خطوط تولید خود انجام دهد.

با اینکه شرکت سامسونگ از لیتوگرافی 10 نانومتری برای تراشه‎ پرچم‏دار جدید خود استفاده خواهد کرد، TSMC موفق به ساخت تراشه‎هایی بر مبنای معماری پردازش 7 نانومتری شده است. به همین جهت، شرکت کوالکام برای ساخت نسل‌ جدید پردازنده‎های رده‌بالای اسنپدراگون که براساس شایعات، آن‏‌را با نام اسنپدراگون 845 می‌شناسیم؛ به همکاری خود با سامسونگ پایان داده است و برای طراحی تراشه‌های جدید خود با TSMC مجدداً همکاری خواهد نمود.

در رابطه با وضعیت همکاری سامسونگ با شرکت کوالکام، اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما با این وجود، گمان می‌رود که سامی به تلافی از همکاری با کوالکام برای استفاده از تراشه‎های پرچم‏دار اسنپدراگون دست خواهد کشید و گلکسی S9 تنها با یک چیپ اگزینوس 9810 راهی بازار می‎شود. بدین شکل، امکان زنده نگه‎داشتن لیتوگرافی 10 نانومتری در میان محصولات پرچم‎دار، هم‎چنان وجود خواهد داشت و از طرف دیگر، سامسونگ فرصت کافی برای تولید انبوه تراشه‎هایی مبتنی بر لیتوگرافی 7 یا 8 نانومتری در اختیار دارد. بدین صورت، سامسونگ با مشکل کمبود تراشه در هنگام عرضه گلکسی Note 9 به بازار مواجه نمی‎شود. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Pouya

۱۳۹۶/۴/۶
شما در جریان نیستیا یه سر بزن به تست سرعن اس 8 اگزینوس 8895 با اسنپ835 ببین کدوم سریعتره مصرف انرژی نسخه اگزینوسم کمتره عمر باتری هاشونو ببین

علی

۱۳۹۶/۴/۶
ابر کمپانی tsmc کارش ساخت بخاریه هنگ‌تی‌سی هم طبق معمول همین طورکه از snap810 استفاده کرد ورشکسته شد از اینم استفاده میکنه ورشکسته میشه خخخخخخ

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۵
با توجه به عملکرد و امتیاز حیرت آور فوق بهینه و سریع و قدرتمند و در واقع بالاترین امتیاز چیپست پردازنده اپل با نام A10X و با دانستن اینکه طبیعتن چیپست پردازنده آیفون در راه بانام 7s/8 سرعتی تر و بهینه تر و قدرتمندتر خواهد بود شک دارم تمام چیپست پردازنده ها در راه مانند اسنپدراگون 845 و اکسینوس 9810 به امتیاز و عملکرد عالی اون برسن اگرچه بدون شک عالی خواهند بود و عملکرد هیجان برانگیز و مناسب خواهند داشت
?❄☇?
من که خیلی تمایل دارم و بسیار کنجکاو منتظر زمانی هستم که در انواع مختلف چیپست پردازنده های شرکت ها مانند اسنپدراگون کوآلکوم و اکسینوس سامسونگ و... از معماری و هسته های جدید ARM استفاده شده باشه ، منتظر معرفی و عرضه و کارشناسی شدن گلکسی Note9 از سامسونگ و دیگر رقبای اون از دیگر شرکت ها در زمان عرضه اش هستم تا ببینم نتیجه رسمی رقابت چی میشه و در صورت وجود پول در اون زمان اون تلفن همراهی که اول بر طبق واقعیت و دوم طبق نظر شخصی ام عالی و بهینه بشه رو خریداری کنم
????

cadillac

۱۳۹۶/۴/۵
?همکاری کوالکام و ابر کمپانیTSMC.
?نفروختن تراشە 845 snap بە سام ماهی فروش .
.
.
.
دلیل خریدن سامسونگ توسط آمریکایی ها همین پردازنده snap بود کە اونم بر باد رفت ..!

siyavash

۱۳۹۶/۴/۵
سامی مضحر قدرت و کیفیت