خانهاخبار
جمع‌بندی شایعات منتشر شده در مورد آیفون 8 تا به امروز

جمع‌بندی شایعات منتشر شده در مورد آیفون 8 تا به امروز

هفته گذشته بازار شایعات و اخبار پیرامون محصول بعدی اپل، آیفون 8 بسیار داغ بود. طبق تصاویر جدیدی که از پرچم‌دار بعدی اپل منتشرشده باید منتظر نوآوری‌های زیادی در بخش طراحی آیفون 8 باشیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۵

یکی از مهم‌ترین شایعات پیرامون آیفون 8 در یک‌شنبه هفته گذشته وارد فضای مجازی شد. بر اساس اخبار منتشرشده در روز یکشنبه مشخص شد که اپل قصد دارد تا از یک نمایشگر بدون حاشیه در پرچم‌دار آتی خود بهره بگیرد. طبق تصاویر منتشرشده از پانل جلویی آیفون 8 مشخص می‌شود که دوربین تشخیص چهره و شناسایی عنبیه چشم یکی از ویژگی‌های جدید آیفون‌های بعدی خواهد بود. کاهش ضخامت لبه‌های نمایشگر و بدون حاشیه شدن آن می‌تواند دست طراحان اپل برای گنجاندن یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در بدنه 4.7 اینچی آیفون‌های فعلی را باز گذارد. با کمی دقت در تصاویر جدید آیفون 8 مشخص می‌شود که اثری از سنسور فیزیکی تشخیص اثر انگشت در پانل جلویی وجود ندارد بنابراین می‌توان گفت که اپل قصد دارد تا با یکپارچه‌سازی این سنسور با نمایشگر آیفون 8 نخستین شرکتی باشد که حسگر تشخیص اثر انگشت را با نمایشگر پرچم‌دار خود یکپارچه می‌کند.

image

تمامی اطلاعات فوق توسط شخصی در توییتر با حساب کاربری @VenyaGeskin1 منتشرشده است. پیشینه خوب این فرد در انتشار اخبار جدید در مورد محصولات اپل سبب شده تا بر بسیاری از این شایعات مهر تایید زده شود بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسل جدید آیفون‌های اپل بسیار شبیه به عکس‌ها منتشرشده از سوی این کاربر باشند.

اخبار جدید مربوط به مشخصات فنی صفحه‌نمایش آیفون 8 یک روز پس از انتشار شایعات پیرامون حذف حاشیه‌های نمایشگر این گوشی در اینترنت منتشر شد. روز دوشنبه هفته گذشته یکی از تحلیلگران گوشی‌های هوشمند به نام مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) نظریه‌های خود در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل را بیان کرد. این تحلیلگر بر اساس آخرین اخبار منتشرشده در مورد ابعاد صفحه‌نمایش و رزولوشن آیفون 8 عنوان کرد که پرچم‌دار بعدی اپل برخلاف محصولات پیشین این کمپانی از یک نمایشگر OLED بهره خواهد برد. کمپانی اپل چندین سال است که از نمایشگرهای LCD در ساخت پرچم‌داران خود استفاده می‌کند. مینگ‌چی کو پیش‌بینی کرده که ابعاد صفحه‌نمایش نسل بعدی آیفون‌های اپل 5.8 اینچ خواهد بود که رزولوشن 1242 در 2800 پیکسل را ارائه می‌کند.

بر اساس شایعات منتشرشده در مورد ابعاد پانل جلویی آیفون 8 می‌توان گفت که عرض نمایشگر این گوشی هم‌اندازه‌ی عرض آیفون 7 خواهد بود اما ارتفاع آیفون‌های جدید کمی بیشتر از پرچم‌داران فعلی اپل است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بخش جدید با عنوان Function Area در قسمت پایینی نمایشگر آیفون 8 تعبیه‌شده تا امکانات ویژه‌ای را برای کاربران فراهم کند. عملکرد و کاربرد دقیق این بخش هنوز مشخص نیست اما احتمال می‌رود که Function Area به‌عنوان یک داک ویژگی‌های لمسی فروانی از قبیل حسگر اثر انگشت، آیکون‌های ویژه و دکمه هوم را در اختیار کاربران قرار دهد.

image

روز چهارشنبه به اخبار مربوط به بدنه اصلی گوشی و دوربین آیفون 8 اختصاص یافت. ویدیوهای منتشرشده در این زمینه نشان می‌دهد که اپل قصد دارد از دو رنگ مشکی و نقره‌ای در ساخت قاب آیفون‌های خود استفاده کند اما چندی پیش بر اساس گزارش‌هایی که از کارشناسان اپل به بیرون درز کرد مشخص شد که اپل تمام بدنه‌ی پرچم‌دار بعدی خود را به‌صورت یکپارچه از رنگ مشکی خواهد ساخت. دوربین دوگانه آیفون 8 نیز برخلاف نسل قبلی خود به حالت عمودی قرار دارد و گفته می‌شود این دوربین به‌منظور پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده (AR) ارتقا یافته است.

اخبار منتشرشده در روز جمعه را می‌توان مهر تایید بسیاری از شایعات مربوط به ابعاد و مشخصات نمایشگر آیفون 8 دانست. کمپانی نام‌آشنای اولیکسار (Olixar) که یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم جانبی تلفن‌های همراه است، محصولات جدید خود را برای آیفون 8 روانه بازار کرد. این کمپانی با اطمینان خاطر بسیار زیاد شروع به تولید قاب‌ها و کاورهای مختلفی برای نسل بعدی آیفون‌ها کرده است که این موضوع نشان می‌دهد که شایعات مربوط به اندازه نمایشگر و ویژگی‌های پانل جلویی آیفون 8 چندان هم بی‌اساس نبوده‌اند. قاب‌های تولیدشده توسط اولیکسار نشان می‌دهد که آیفون 8 در پانل پشتی خود، دوربین‌های دوگانه را به‌صورت عمودی قرار داده است و همچنین پانل جلویی دستگاه فاقد دکمه هوم و سنسور تشخیص اثر انگشت است.

image

روز جمعه بنجامین گسکین (Benjamin Geskin) همان کاربری که در حساب توییتر خود تصاویر جدیدی از پانل جلویی آیفون 8 را منتشر کرده بود، تصاویر و ویدیوی جدیدی را از ظاهر پرچم‌دار بعدی اپل منتشر کرد که در نوع خود جالب‌توجه بود. او در حساب توییتر نوشت:

تنها مشکل من با ساختار جدید آیفون 8 قسمت بالایی این پرچم‌دار و بریدگی نوار گوشی در آن قسمت است. اپل سعی کرده تا با جدا کردن بخش بالایی گوشی از نمایشگر، فضایی برای قرار دادن دوربین سلفی، دوربین تشخیص چهره و عنبیه چشم، بلندگوها و سنسورهای مختلف گوشی تعبیه کند اما این موضوع تاثیر منفی بر ظاهر آیفون 8 گذاشته است.

گسکین معتقد است که اگر اپل از نمایشگر OLED در ساخت آیفون 8 استفاده کند، بریدگی نوار بالایی گوشی به سبب یکپارچگی صفحه‌نمایش حذف‌شده و پانل جلویی به‌صورت یکدست دیده می‌شود. اخبار بالا مربوط به آخرین شایعات پیرامون آیفون 8 در هفته گذشته بود که سر و صدای زیادی را بین کاربران اپل ایجاد کرد. نظر شما در مورد طراحی آیفون 8 چیست؟ آیا طرح نهایی پرچم‌دار بعدی اپل همانند تصاویر منتشرشده در اینترنت خواهد بود؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

pouya

۱۳۹۶/۴/۷
خدایی چند تا ادم اندرویدی دور و برت میبینی که گوشیشون رم میخوره و ویروسی شده گوشیشون امنیت بالایی داره پس هک نمیشه؟ چنتا اندرویدی دیدی که هک شدن ؟میدونی چرا ندیدی چون ماها کاربرای عادی هستیم کی میخواد هکمون کنه اخه؟مگه چه اطلاعاتی داریم که کسی بخواد هکمون کنه ؟پس وقتی کسی نیس بخواد ماروهک کنه چه نیازی به امنیته ؟اندروید هیچ محدودیتی نداره در نتیجه امنیتم نداره که نیازیم بهش نیس ios امنت داره در نتیجه محدودیت داره که رو مخه صفحه نمایشم هیچ گوشی به گرد پای سامسونگ نمیرسه نه بخار رزولوشنش به خاطر سوپر امولدی که داره میگم دوربینشم به سونی میرسه ولی اونم به سامسونگ عمرا برسه

علی

۱۳۹۶/۴/۶
دقیقا

mm

۱۳۹۶/۴/۶
بزارید روشنتون کنم چرا آیفون از اندروید بهتره تا دست از خرافات بردارید....خیلی بی تعصب میگم
1-اینکه ایفون رم نمیخوره =درنتیحه ویروس نمیگیره
2-خیلی امنیت بالایی داره =درنتیجه نه هک میشید نه ویروس میگیرید
3-ios نسبت به anroid خیلی بهتر عمل کرده تو برنامه هاش که =درنتیجه هیچوقت کند نمیشه
4-آیفون اینقدر خوب تو اپلیکشن ها عمل کرده برای مثال لازم نیست از سایت دانلود کنید خودش استور داره .و این خودش یه مزیته .
5- ایفون با 2 گیگ رم میتونه از 6 گیگ رم اندروید بهتر عمل کنه چون خیلی بهینه تر نسبت به اندرویده .
6- بعضیا میپرسن چرا آیفون صفحه نمایش پیکسل کمتری برخورداره؟ چون چشم آدم برای مثال تو گوشی که مثلا 7 اینچه نمیتونه 2000 پیکسلو درک کنه مگه اینکه با میکروسکوپ ببنید .
7- ایفون دوربیناش همانند سونی عالیه...

علیرضا

۱۳۹۶/۴/۶
چقد زشته اه برید جمع کنید ایفون ایفون چیه این حلبی اصلا طراحیش خوب نیس

بهرام

۱۳۹۶/۴/۶
فقط شياومي بخريد حرف نداره بعد سوني حرف اول مي زنه بدون شك