خانهاخبار
آیپد پرو 2017: بررسی 10 ویژگی جدید آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی اپل

آیپد پرو 2017: بررسی 10 ویژگی جدید آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی اپل

اپل در مراسم توسعه‌دهندگان خود از نسل دوم آیپد پرو 10.5 اینچی پرده‌برداری کرد تا این محصول جایگزین مناسبی برای نسل قبلی آیپد پرو باشد. در ادامه 10 ویژگی جدید آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی اپل را بررسی خواهیم کرد. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۴

در حال حاضر آیپد پرو های اپل در دو مدل 10.5 و 12.9 اینچی عرضه می‌شوند که تنها تفاوت این دو تبلت را می‌توان اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها دانست. نسل جدید آیپد پرو اپل در قسمت جلویی دستگاه دارای لبه‌های نازک‌تری نسبت به نسل پیشین خود است اما همچنان وزن و ضخامت آیپد پرو های قبلی را حفظ کرده است. در این بخش نگاه دقیق‌تری به برخی ویژگی‌های جدید آیپد پرو در دو مدل 10.5 و  12.9اینچی خواهیم داشت تا تفاوت‌های این دو تبلت نسبت به نسل قبلی خود بیشتر آشکار شود.

image

افزایش 20 درصدی اندازه صفحه‌نمایش در مدل 10.5 اینچی

image

اپل در سال جاری آیپد پرو جدید  10.5اینچی را جایگزین نسخه 9.7 اینچی کرد. نسخه جدید آیپد پرو با افزایش 20 درصدی اندازه صفحه‌نمایش نسبت به مدل قبلی خود همراه بوده است. رزولوشن این آیپد نیز 2224x1668 بوده که دقت 264 PPI را ارائه می‌کند. اگرچه اندازه صفحه‌نمایش آیپد های جدید اپل افزایش‌یافته، همچنان وزن این تبلت کمتر از 1 پوند است. آیپد پرو 10.5 اینچی کمی بلندتر از مدل قبلی است و ضخامت لبه صفحه‌نمایش آن کمتر از آیپد پرو 9.7 اینچی است.

تراشه A10X Fusion با 6 هسته‌ی پردازشی

پردازنده‌ی 6 هسته‌ای آیپد پرو A10X Fusion در هر دو مدل 10.5 و 12.9 اینچی به چشم می‌خورد. این پردازنده دارای 3  هسته‌ی فرکانس بالا و 3هسته فرکانس پایین است که هر یک از آن‌ها در شرایط خاصی فعالیت می‌کنند. 3 هسته‌ی منفعل (passive) برای پردازش‌های پس‌زمینه‌ای بهینه‌شده‌اند تا عملکرد گوشی و درنهایت سرعت پاسخگویی به دستورات به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

image

طبق بنچمارک GeekBench تراشه A10X هر دو مدل آیپد پرو در کلاک 2.39 GHz کار می‌کنند. طبق مقایسه صورت گرفته بین آیپد پرو 10.5 اینچی جدید و مدل 9.7 اینچی سال گذشته، امتیاز 3951 برای مدل جدید آیپد پرو و امتیاز 3007 برای مدل قبلی آیپد پرو اپل در حالت تک هسته‌ای ثبت‌شده است.

image

عملکرد پردازنده‌ی آیپد پرو 2017 در بخش چندهسته‌ای بی‌نظیر است. تبلت های جدید اپل در تست‌های انجام‌شده موفق شدند تا امتیاز خارق‌العاده‌ی 9332 را کسب کنند. مدل‌های پیشین آیپد پرو تنها امتیاز 5088 را کسب کردند و جالب است بدانید که مک‌بوک پرو 2016 در تست‌های مشابه امتیاز8509  را کسب کرده است. بی‌شک آیپد پرو اپل قدرتمندترین تبلت تاریخ این کمپانی و یکی از بی‌نظیرترین تبلت های بازار است.

پردازشگر گرافیکی 12 هسته‌ای

image

آیپد پرو های جدید با پردازنده‌ی گرافیکی 12هسته‌ای وارد بازار شدند تا قدرت گرافیکی خود را به رخ سایر رقبا بکشند همچنین، عملکرد گرافیکی آیپد پرو های 2017 نسبت به مدل‌های پیشین 40 درصد افزایش‌یافته است.

رم 4 گیگابایتی

هر دو مدل آیپد پرو از رم 4 گیگابایتی بهره می‌گیرند درحالی‌که مدل قبلی این تبلت تنها 2 گیگابایت رم داشت. بدین‌سان می‌توان افزایش سرعت دستگاه و بهبود عملکرد کلی سیستم‌عامل را در آیپد پرو های جدید انتظار داشت.

نمایشگر ProMotion با رفرش ریت 120هرتز

اپل تمام تکنولوژی خود را تحت عنوان ProMotion در ساخت نمایشگر فوق‌العاده‌ی آیپد پرو به کار برده است. این نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتزی می‌تواند محتواهای دیجیتال را به‌صورت شگفت‌انگیزی برای شما نمایش دهد. نرخ رفرش آیپد های جدید افزایش 2 برابری را نسبت به مدل‌های قبلی تجربه کرده است. رفرش ریت صفحه‌نمایش جدید آیپد پرو به‌قدری بالاست که اسکرولینگ صفحه‌نمایش بسیار روان صورت می‌گیرد به‌طوری‌که می‌توانید متن‌ها را حین اسکرول کردن بخوانید!

چیزی که نمایشگر آیپد پرو را بیشتر جذاب می‌کند قابلیت تغییر نرخ رفرش صفحه نمایش است. این قابلیت می‌تواند نرخ رفرش نمایشگر را متناسب با نیاز کاربر تغییر دهد به ‌صورتی که اگر تنها روی صفحه تپ کنید، نمایشگر با نرخ پایینی رفرش می‌شود اما اگر صفحه‌نمایش گوشی را اسکرول کنید یا حین بازی کردن با گوشی باشید و یا بین صفحات وب جستجو کنید، نرخ رفرش صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند. آیپد پرو 12.9 اینچی به لطف بهره‌گیری از قابلیت ProMotion می‌تواند از تکنولوژی True Tone پشتیبانی کند. آیپد پرو با استفاده از تکنولوژی True Tone می‌تواند دمای رنگ نمایشگر گوشی را متناسب با محیط اطراف شما تغییر دهد. همچنین هر دو مدل آیپد پرو از تکنولوژی توسعه رنگی P3 پشتیبانی کرده و می‌توانند روشنایی صفحه‌نمایش را به 600 نیت افزایش دهند. در ادامه میتوانید ویدیو مربوط به مقایسه فرکانس تصویر در آیپد پروهای جدید را مشاهده کنید.

 

کاهش تأخیر در پاسخگویی به قلم هوشمند تا 20 میلی ثانیه

image

صفحه‌نمایش آیپد پرو می‌تواند با نرخ 240 Hz سیگنال‌های قلم هوشمند اپل موسوم به Apple Pencil را اسکن کند. به نظر می‌رسد نمایشگر فوق‌العاده‌ی  آیپد پرو هنوز برای قلم هوشمند اپل  کمی‌کند است. کمپانی اپل تلاش کرده تا با افزایش نرخ رفرش صفحه‌نمایش تبلت های جدید خود، تأخیر در پاسخگویی به سیگنال‌های Apple Pencil را کاهش دهد. با افزاش نرخ رفرش نمایشگر آیپد پرو به 120 Hz میزان تأخیر در پاسخگویی این نمایشگر به دستورات قلم هوشمند  به 20 میلی ثانیه کاهش پیداکرده و این در حالی است که مدت‌زمان تأخیر در پاسخگویی به دستورات Apple Pencil در نسخه  قبلی آیپد پرو50  میلی ثانیه بوده است. اپل توانسته تا بدون ایجاد تغییر در سخت‌افزار قلم هوشمند خود، سرعت نمایشگر آیپد های جدید در پاسخگویی به دستورات لمسی این قلم هوشمند را افزایش دهد.

دوربین‌ آیفون 7

image

اپل در هر دو مدل آیپد پرو از دوربین‌های فوق‌العاده‌ی آیفون 7 استفاده کرده تا کیفیت تصویربرداری در تبلت های خود را بیش‌ازپیش ارتقا دهد. دوربین اصلی هر دو مدل آیپد پرو 12 مگاپیکسل بوده که با قابلیت لرزش‌گیری اپتیکال تصویر و ضبط ویدیو با کیفیت خارق‌العاده 4K همراه است. کیفیت دوربین سلفی نیز به 7 مگاپیکسل افزایش‌ پیدا کرده و این بار شاهد ظهور فلش LED در آیپد 12.9 اینچی هستیم.

افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی تا 512 گیگابایت

image

آیپد های جدید هم‌ اکنون می‌توانند تا بیش از نیم ترابایت از اطلاعات شما را در خود جای دهند. آیپد های 2017 در مدل‌های 64،  256و 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

پشتیبانی از شارژ سریع

image

آیپد های جدید اپل به قابلیت شارژ سریع مجهز شده‌اند، البته شارژری که اپل در جعبه آیپد های جدید خود قرار می‌دهد همان شارژ معمولی است بنابراین، برای دسترسی به قابلیت شارژ سریع باید آداپتور و کابل USB-C مخصوص شارژ سریع را به قیمت 84 دلار خریداری کرد. هزینه خرید کابل و آداپتور مخصوص شارژ سریع کمی بالا به نظر می‌رسد اما این پکیج می‌تواند مدت‌زمان لازم برای شارژ آیپد شما را نصف کند.

تاچ آیدی 2

image

اپل از دومین نسخه سنسور اثر انگشت خود (Touch ID 2) در هر دو مدل آیپد استفاده کرده است. تاچ آیدی 2 را پیش از این در آیفون 6s و مدل‌های های بالاتر این گوشی دیده بودیم که این بار اپل با مجهز کردن تبلت های جدید خود به این نسخه از تاچ آیدی سرعت باز شدن قفل آیپد ها را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

پشتیبانی از Apple SIM

کمپانی اپل برای نخستین بار در آیپد پرو 9.7 اینچی از سیم‌کارت مخصوص خود موسوم به Apple SIM استفاده کرده تا نیاز کاربران برای خرید سیم‌کارت‌های فیزیکی از بین برود. Apple SIM به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون خرید و نصب سیم‌کارت بر روی آیپد، به اینترنت سلولار دسترسی داشته باشند. این سیم‌کارت به‌طور پیش‌فرض بر روی برد اصلی گوشی نصب‌شده و می‌تواند با اتصال به اپراتورهای جهانی تلفن همراه مانند AT&T،       T-Mobile و Sprint خدمات این شرکت‌ها را برای کاربران به همراه داشته باشد. اگرچه اسلات سیم‌کارت فیزیکی همچنان در آیپد های جدید به چشم می‌خورد اما اپل در تبلت های جدید خود همچنان از Apple SIM استفاده کرده است.

شما طرفدار کدام مدل آیپد پرو هستید؟

قیمت آیپد پرو 12.9 اینچی مانند گذشته از 799 دلار برای مدل Wi-Fi شروع می‌شود اما آیپد پرو جدید 10.5 اینچی با قیمت پایه 649 دلار برای مدل Wi-Fi با ظرفیت 64 گیگابایت شروع‌شده و تا 1079 دلار برای مدل Wi-Fi + Cellular با حافظه 512 گیگابایتی افزایش پیدا می‌کند. نظر شما در مورد نسل جدید تبلت های اپل چیست؟ آیا شما یکی از مشتریان اپل برای خرید آیپد های جدید این کمپانی خواهید بود؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مسعود

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
نمیدونم چرا جی اس ام مقدار حافظه رام رو ننوشته ...بعدشم برام سواله بعضی از گوشیهای اپل بدون مقدار رم و فقط پردازنده چهار هسته ای چطوری کار میکنن ؟ چون تا الان با اندروید کار کردم متعجب شدم و پرسیدم

پریسا

۱۳۹۶/۶/۶
سلام
دوستان میخواستم فرق ipad pro 12.9 مدل 2017 رو باهمین مدل ولی 2016 بدونم.ممنون

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۴
آفرین آفرین به اپل و این همه هنرمندی در آیپد جدید 2017 ?????
ای کاش میشد و اپل چیپست سریA و پردازنده معمولی خودش رو حذف میکرد و در موبایل و فبلتش آیفون از سریAx استفاده میکرد و در عوض در تبلتش آیپد همین چیپست پردازنده سریAx رو با بروزرسانی بالا بردن سرعت استفاده میکرد و همینطور مقدار بالاتر حافظه RAM آیپد رو
?☇❄??
درسته آینده قابل پیش بینی صد درصدی نیست اما چیپست پردازنده Apple A11 پیش روی آیفون های در راه با هر نامی 7s/8 همون طور که قبلا گفتم در بهینه گی و قدرت و سرعت رقیب نخواهد داشت با توجه به اینکه از بهینه ترین و قدرتمندترین هم اکنون تلفن همراه (تبلت) چیپست پردازنده A10X
بهینه تر و سرعتی از خواهد بود و باید باشه طبیعتن مگر اینکه همه شرکتها بتونن نه با نسخه بروز شده اورکلاک شده در واقع با جانشین های (جدید و متفاوت) چیپست پردازنده قدرتمند و محشر هم اکنون خودشون در بازار مانند اکسینوس 8895 واسنپدراگون 835 و کرین 960 و... در سال 2018 کاری کنن که البته بعدش بالاخره نوبت به قدرت نمایی A11X و A12 خواهد رسید با توجه به این موضوع شرکت های رقیب اپل باید چیپست پردازنده های خود رو ریشه ای و واقعی مانند اپل بهینه کنن تا واقعی بتونن در برابرش به راحتی رقابت کنن و بهینه گی نرم افزار با سخت افزار رو به کار اصلی و اول خودشون در نظر بگیرند
???

Soheil

۱۳۹۶/۴/۴
آيپد پروهاى اپل بدون شك بهترين تبلتاى بازارن ولى من با اين حال ك از آيفوناش استفاده ميكنم ولى يه همچين پوليو به آيپد نميدم و جاش لپ تاب ميخرم

erfan

۱۳۹۶/۴/۴
طرفدار ایپد 10.5 اینچی هستم ولی فعلا خیلی گرونه ارزون شد میخرمش