خانهاخبار
ایده جنجال‌برانگیز جابز در طراحی اولین نسخه آیفون

ایده جنجال‌برانگیز جابز در طراحی اولین نسخه آیفون

استیو جابز مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار اپل بود. با این حال پس از گذشت 6 سال از مرگش هنوز در زمره خلاق‌ترین افراد دنیا به شمار می‌رود. بی‌شک، اپل امروز موفقیتش را مدیون جابز است.
۱۳۹۶/۳/۳۱

مدیر اجرایی پیشین و بنیانگذار اپل، استیو جابز، برای آیفون به جای یک کلید هوم، دو دکمه روی دستگاه را در نظر داشت که قرار بود یکی از آنها نقش دکمه Back را ایفا کند. Imran Chaudhri (یکی از طراحان اپل که 19 سال به طراحی محصولات این شرکت مشغول بود)، اظهار داشت: قرار بود درنسخه اصلی آیفون، از هیچ کلیدی استفاده نشود، اما در نهایت کمبود کلید هوم در طراحی کاملا حس می‌شد و جابز نیز عقیده داشت که وجود یک دکمه Back برای این گوشی لازم است.

اظهارات Chaudhri در کتابی به نام "The one device" منتشر شده. این کتاب به ناگفته‎هایی از تاریخچه آیفون می‌پردازد و در آن آمده: Chaudhri معتقد بود که برای جلب اعتماد کاربران به آیفون، باید از به کارگیری دکمه دوم در این گوشی چشم‌پوشی کرد، این موضوع باعث شد تا جابز از ایده استفاده از دو دکمه، منصرف شود.

این کتاب نوشته برایان مرچنت است و به تازگی به چاپ رسیده. کتاب "The one device" با تخفیف 32 درصدی و به قیمت 19 دلار از طریق آمازون در دسترس قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه پرطرفدارترین محصول دیجیتالی دنیا، نیازی نیست که از طرفداران یا کاربران این دستگاه باشید چرا که این کتاب، به خوانندگان کمک می‎کند تا در زمان‎های حساس و تصمیم‎گیری‎های بزرگ (همچون تصمیم جابز برای استفاده از کلید دوم در آیفون که تصمیمی بزرگ به شمار می‎رفت)، راه درست را انتخاب نمایند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alireza

۱۳۹۶/۴/۱
الان این تبلیغ کتاب بود یا مطلب؟!!