خانهاخبار
هیوندای کُنا رسما معرفی شد

هیوندای کُنا رسما معرفی شد

هیوندای تاکنون در سگمنت کراس اوورهای کوچک حضور چندان موثری نداشت و به همین منظور محصولی به نام کنا (Kona) را توسعه داد و پس از شایعات فراوان رسما از این خودرو رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۳/۲۶

کراس اوور کامپکت کنا در سگمنت B خودروها جای می‌گیرد و در مقابل رقبایی چون مزدا CX-3، جیپ رنگید، کیا سول و دیگر خودروهای حاضر در این سگمنت به رقابت خواهد پرداخت.

image

کنا بر روی پلتفرم کاملا جدیدی سوار شده که احتمالا در بسیاری از محصولات آینده هیوندای و کیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنا طراحی جسورانه‌ای دارد و به نظر می‌رسد در آینده چنین طراحی‌هایی را در محصولات بسیاری از سازندگان شاهد خواهیم بود. این طراحی با پوشش‌هایی در اطراف گلگیرها جلوه‌ی بیشتری پیدا کرده است. این پوشش‌‌ها تا روی سپرهای جلو و عقب هم کشیده شده‌اند و چراغ‌های مه شکن را در بر گرفته‌اند.

از جمله المان‌های دیگر طراحی می‌توانیم به سقف شیب‌دار کنا اشاره کنیم که امکان سفارش آن در رنگ مشکی و یا هماهنگ با رنگ بدنه خودرو وجود دارد. نوع طراح و چینش چراغ‌ها هم به شکلی است که انتظار داریم در شاسی بلندهای آینده هیوندا ببینیم. نسخه خاصی از کنا در دسترس خواهد بود که آیرون‌من (مرد آهنی) نام دارد و تفاوت آن در ظاهر خودرو است، جایی که آیرون‌من 4 سانتی متر عریض‌تر است و چرخ‌های 19 اینچی دارد.

image

مشخصات فنی

همانگونه که اشاره کردیم، کنا از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند و شاسی آن هم تقویت شده است. بسته به نوع مدل، سیستم تعلیق در عقب متفاوت است: در نمونه دیفرانسیل جلو یک میله پیچشی وظیفه از بین بردن ضربه‌ها را بر عهده دارد در حالی که در نمونه چهار چرخ متحرک، سیستم تعلیق از نوع چند اتصالی است. نسخه استانداد کنا از موتور 2.0 لیتری با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و نیرو در این نسخه از طریق جعبه دنده 6 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

البته موتورهای متنوعی برای کنا عرضه می‌شوند مانند موتور 1.0 لیتری دیزلی توربو و 1.6 لیتری دیزلی توربو. اما قدرتمندترین مدل موتور 1.6 لیتری توربو دارد که در بهترین حالت، قادر است 175 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

image

سیستم چهار چرخ متحرک برای همه این موتورها قابل سفارش است. این گزینه پیش از این برای توسان هم وجود داشت. البته کنا کوچک‌تر از توسان است و ابعاد جمع و جورتری دارد. چرخ‌های استاندارد آن 16 اینچی هستند اما گزینه‌های 17 و 18 اینچی برای تریم‌های بالاتر عرضه می‌شود. سه حالت رانندگی برای کنا وجود دارد که عبارت از Normal، Sport و Eco هستند که در هر کدام از آنها نوع واکنش جعبه دنده متفاوت است و البته در نسخه چهار چرخ متحرک توزیع گشتاور هم تغییر می‌کند. هیوندای می‌گوید که کنا محصولی برای داشتن بهترین تجربه در شهر است.

image

این کراس اوور کوچک ابعادی معادل 4.16 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.55 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن هم برابر با 2.6 متر است که آن را در مقابل کراس اوورهای کامپکت قرار می‌دهد. بدین ترتیب کنا تنها 7 سانتی متر از توسان کوتاه‌تر است و به همین دلیل فضای داخلی نسبتا خوبی دارد. البته هیوندای تمهیداتی برای سیستم تعلیق، سیسم اگزوز و دیگر بخش‌ها اندیشیده تا فضای بار را به حداکثر ممکن برساند. فضای بار در کنا برابر 510 لیتر است. این میزان از کیا سول کمتر است اما رقیب نام داری چون مزدا CX-3 را مغلوب می‌مند.

هیوندا در فضای داخلی محتاط‌تر عمل کرده اما نتیجه باز هم مطلوب است. کیفیت اجزا خوب و قابل قبول است و چینش کلیدها و ارگونومی کنترلرها هم راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. جزئیات هم به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند مثلا رنگ‌بندی برای برخی بخش‌ها در نظر گرفته شده است. این ترکیب رنگ و تریم چرم صندلی‌ها و کمربندهای رنگی ظاهر اسپرتی به کنا بخشیده‌اند. در مجموع فضای داخل کنا راحت است و توانایی رقابت با بزرگان این کلاس را دارد.

image

یک نمایشگر 7.0 اینچی با انبوهی از کلیدها به شکل استاندارد در خودرو وجود دارد و البته می‌توان نمایشگر 8.0 اینچی لمسی با قابلیت مسیریابی را هم انتخاب کرد. آپشن هدآپ هم از دیگر گزینه‌ها است. کیلومتر شمار هم دیجیتالی است اما نمایشگر پیشرفته‌تر دیگری در دسترس است که اطلاعات سیستم صوتی، مسیریابی و ایمنی فعال را هم نمایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توانیم به سیستم اندروید اتو و اپل کار پلی، پد شارژ بدون سیم و وای فای 4G اشاره کنیم. برای سیستم ایمنی فعال کنا هم امکاناتی چون هشدار برخورد با خودروی عقب، هشدار خروج از بین خطوط خیابان، دستیار نگه داشتن خودرو در بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار نقاط کور و ترمزهای خودکار برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.

image

فروش کنا از ماه آینده در کشور کره جنوبی آغاز خواهد شد و مشتریان اروپایی از اواخر سال جاری میلادی می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. آمریکایی‌ها هم برای خرید این محصول باید تا اوایل سال 2018 صبر کنند. قیمت پایه آن هم 19 هزار دلار است که با سفارش آپشن‌ها بالاتر خواهد رفت.

هیوندای می‌گوید یک نسخه کاملا الکتریکی هم برای کنا در نظر دارد که برد حرکت آن حداقل 390 کیلومتر خواهد بود و فروش آن از سال 2019 آغاز می‌شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امین

۱۳۹۶/۳/۲۷
خودروی زیباییه ولی طراحی و المان های ظاهریش بیشتر کپی برداری شده از نیسان جوک

اميرحسين

۱۳۹۶/۳/۲۶
داداش اين جديده برو بالاي ٢٠٠ ????

بنام خدا

۱۳۹۶/۳/۲۶
فقط ۱۹ هزار دلاره؟
خیلی عالیه
.
.
.
البته در ایران میشه بالای ۲۰۰ میلیون ناقابل!

محمد

۱۳۹۶/۳/۲۶
و ایران همچنان در حال ساخت پراید

mehran

۱۳۹۶/۳/۲۶
سگمنت ??????????????hahahahaha