خانهاخبار
«ایکس‌باکس وان ایکس» نیز برای مایکروسافت سوددهی ندارد

«ایکس‌باکس وان ایکس» نیز برای مایکروسافت سوددهی ندارد

طبق رویه معمول، «ایکس‌باکس وان ایکس» هم به‌رغم قیمت 499 دلاری خود، سودی نصیب مایکروسافت نمی‌کند.
۱۳۹۶/۳/۲۵

فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه با سایت بیزینس‌ اینسایدر بریتانیا ضمن بیان این مطلب افزود، پول نه از فروش سخت‌افزار کنسول بلکه از راه فروش بازی عاید می‌شود.  

image

البته اسپنسر از اعداد و ارقام سخنی نگفت و حتی بر زیان‌ده بودن کنسول جدید هم تصریح نکرد، اما همان‌گونه که وی نیز اشاره کرده است، این مورد به «ایکس‌باکس وان ایکس» محدود نیست و بسیاری از دیگر کنسول‌های بازی را شامل می‌شود. بخش ایکس‌باکس مایکروسافت هم در این میان، از راه‌هایی همچون فروش بازی، لوازم جانبی و سرویس‌هایی نظیر «ایکس‌باکس لایو گولد» و «گیم پس» درآمد کسب می‌کند.

«ایکس‌باکس وان ایکس» کنسول گران‌قیمتی است و در عین حال، نه بازی‌ها و نه لوازم جانبی خاصی ‌همراه آن عرضه نمی‌شود. شاید بتوان این قیمت را در اصل ناشی از سه ویژگی برشمرد: نخست، سخت‌افزارهایی که در مقایسه با نسخه اولیه ایکس‌باکس وان، به‌طرز محسوسی قدرتمندترند؛ دوم، پشتیبانی از بازی‌های 4K که در حال حاضر فناوری پرهزینه‌ای است؛ و سرانجام، کوچک بودن کنسول که به معنای استفاده از سخت‌افزارها و سازوکارهای سفارشی است. «ایکس‌باکس وان ایکس» در واقع، کوچک‌ترین ایکس‌باکسی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

mvf

۱۳۹۶/۳/۲۷
کلا جی اس ام علاقه خاصی به تعریف کردن اخبار از زوایای مورد علاقه خودشو داره، که هدف اصلی، سرکوب مایکروسافته، حالا تو هر زمینه ای

ali.hosseini

۱۳۹۶/۳/۲۶
سلام
سینای گرامی، انتشار این مطلب نه به جهت عداوت است و نه هواداری؛ بلکه توضیح یکی از راهبردهای رایج در دنیای فناوری است: عرضه پلتفرمی بدون سوددهی مستقیم و در عوض، کسب درآمد از محصولاتی که روی آن پلتفرم اجرا می‌شوند.

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۶
دیگه 20تا منفی تقلبی یعنی خودتون خجالت زده میکنید دیگه همه دنیا میدونن که ایکس باکس خیلی خیلی خیلی بهتر و بروزتر از پلی پستیشنه غیر از ایرانی های بی فکر مخصوصا تو سخت افزار و گرافیکش

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۵
خیلی هم سودده هستش و تا چشم چشم بادومی ها در بیاد با این آتاری های بچه بازیش

احسان

۱۳۹۶/۳/۲۵
شاهکار طراحی و قدرت...