خانهاخبار
تصاویر جدید گوشی OnePlus 5 منتشر شد؛ کلون 500 دلاری آیفون 7 پلاس!

تصاویر جدید گوشی OnePlus 5 منتشر شد؛ کلون 500 دلاری آیفون 7 پلاس!

شرکت وان‌پلاس از پرچم‌دار جدید خود تا چند ماه آینده رونمایی خواهد کرد و در حال‌حاضر، جزئیات زیادی پیرامون OnePlus 5 اعلام شده است. تصاویر تازه منتشر شده نیز، طراحی نهایی این گوشی را نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۳/۲۵

براساس تصاویر تازه فاش شده، OnePlus 5 به یک دکمه فیزیکی Home مجهز خواهد بود و مانند نسل‌های قبل، این دکمه در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد. به همین جهت، پرچم‎دار جدید وان‌پلاس مانند گلکسی S8 سامسونگ و ال‌جی G6 یک گوشی بدون حاشیه نخواهد بود.

علی‎رغم ضخامت بسیار کم این گوشی، OnePlus 5 از جک 3.5 میلی‌متری صدا استفاده می‎کند و جک هدفون در لبه پایین دستگاه به همراه درگاه یواس‌بی Type-C و بلندگوی گوشی، به کار گرفته شده است. دوربین دوگانه در بدنه پشتی با چینش عمودی قرار گرفته است؛ با توجه به نوع طراحی آن، OnePlus 5 شباهت زیادی به آیفون پرچم‏دار 2016 شرکت اپل یعنی آیفون 7 پلاس دارد؛ به طوری‌که بدون بررسی پنل جلوی دستگاه و لوگوی شرکت سازنده، ممکن است در تشخیص تفاوت میان وان‎پلاس 5 و آیفون 2016 کوپرتینویی‌ها با مشکل مواجه شوید!

image

OnePlus 5 به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD مجهز شده است و صفحه‏‎نمایش از طیف رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‎کند. البته، پیش‌تر اعلام شده بود که این گوشی به نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD (یا 1440 در 2560 پیکسل) مجهز می‎شود اما همان‎طور که مشاهده می‌کنید، امسال خبری از نمایشگر QHD برای محصولات شرکت وان‌پلاس نخواهد بود.

image

این گوشی، هم‎چنین به شش یا هشت گیگابایت رم مجهز شده است و از 64 یا 128 گیگابایت حافظه UFS 2.1 استفاده می‌کند. گفته شده است که وان‌پلاس 5 به یک دوربین دوگانه با سنسورهای 20 و 16 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و از بلوتوث 5.0  و LTE Cat.12 پشتیبانی می‎کند.

image

OnePlus 5 با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام به بازار عرضه خواهد شد؛ این چیپ‎ست به هشت هسته پردازشی مجهز شده است و واحد گرافیکی Adreno 540، قدرت آن‏را برای پردازش محتوای گرافیکی تامین می‎کند. چیپ‌ست مورد بحث در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ نیز به کار گرفته شده بود. تأمین انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر، برعهده یک باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که به لطف فناوری Dash Charge، به سرعت می‎توانید آن‏را شارژ نمایید.

image

قیمت نهایی مدل پایه OnePlus 5 نزدیک به 479 دلار خواهد بود؛ مدل پایه از شش گیگابایت رم استفاده می‎کند و با 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.  شرکت وان‌پلاس از پرچم‌دار جدید خود یعنی OnePlus 5 به‌طور رسمی در 30 خرداد رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بنام خدا

۱۳۹۶/۳/۲۵
انقدر بی انصاف نباشید
کاری به شباهتش ندارم
ولی
از آیفون ۷ بسیار زیباتره

Ba

۱۳۹۶/۳/۲۵
عالیه من ک خیلی خوشم اومد
مطمئنم از اس 8 بهتره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۲۵
اکه هی...
همون دکمه هوم میشه پاشنهء آشیل اش
اشتباه کرد وان پلاس، دکمه هوم دیگه منسوخ شده