خانهاخبار
مروری کامل بر آخرین عکس‌ها و شایعات نوکیا 9

مروری کامل بر آخرین عکس‌ها و شایعات نوکیا 9

کم‌کم به معرفی پرچمدار نوکیا نزدیک می‌شویم و روز‌ به روز شایعات و عکس‌های جدید از این گوشی منتشر می‌شود. در این مطلب شایعات و اخباری که تاکنون درباره پرچمدار جدید نوکیا منتشر شده را مرور می‌کنیم.
۱۳۹۶/۳/۲۳

برند نوکیا با مالکیت شرکت فنلاندی HMD Global امسال با چند گوشی جدید به بازار برگشته و قصد دارد دوباری خودی نشان دهد و تا به‌حال ۳ گوشی اندرویدی را روانه بازار کرده‌. نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ گوشی‌های بدی نیستند، اما در بازار کشورهای غربی قابلیت رقابت ندارند. به همین دلیل HMD گوشی جدید نوکیا ۹ را طراحی کرده و قصد رقابت با پرچم‌داران سایر کمپانی‌ها را دارد.

آنچه تاکنون از محصولات HMD متوجه شده‌ایم، کیفیت خوب محصول همراه با قیمت مقرون به‌صرفه است. اما در مورد نوکیا ۹ فعلا تنها می توان به شایعات بسنده کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

image

طراحی

چندی پیش ویدیویی از چهار گوشی نوکیا منتشر شد که طراحی آنها کاملا مشخص بود. تا به‌حال سه گوشی از آن جمع عرضه شده و طبیعی است گوشی چهارم همان نوکیا ۹ باشد. مخصوصا که تمام مشخصات پرچمداران، از جمله سایز مناسب صفحه‌نمایش و دوربین دوگانه را داشت.

انتظار می‌رود بدنه نوکیا ۹ از جنس آلومینیوم باشد و عکس‌هایی که اخیرا منتشر شده، آن را ثابت می‌کند. در این عکس‌ها بیشتر بدنه گوشی در قاب پلاستیکی مخفی شده اما آنچه قابل مشاهده است، استفاده از فلز و شیشه گوریلا گلس در طراحی بدنه به همراه خط‌های پلاستیکی آنتن در بالا و پایین آن است.

پیش‌بینی می‌شود دوربین دوگانه عمودی، دکمه هوم به همراه حسگر اثر انگشت، صفحه نمایش IPS-LCD و ۵.۳ اینجی با نسبت ۱۶:۹ و رزولوشن QHD از دیگر مشخصات نوکیا ۹ باشد.

سخت‌افزار

به‌نظر می‌رسد نوکیا ۹ از قوی‌ترین پردازنده کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ مانند آنچه در سامسونگ گلکسی ۸ و سونی اکسپریا XZ به کار رفته، بهره ببرد. رم ۴ گیگ به‌همراه حافظه‌داخلی ۶۴ گیگ انتخاب اول HMD خواهد بود؛ هرچند گفته می‌شود مدل مخصوصی با رم ۶ گیگ و حافظه‌داخلی ۱۲۸ گیگ را نیز درنظر دارد.

قیمت

هنوز هیچ حرفی در مورد قیمت به میان نیامده. اما اگر همان راه نوکیا ۶ را انتخاب کند، باید انتظار قیمتی کمتر از سایر رقبای پرچم‌دار داشته باشیم. قیمتی در حدود نسخه پریمیوم اکسپرا XZ یعنی ۸۰۰ دلار به‌نظر منطقی می‌رسد.

زمان عرضه

نوکیا و HMD قبلا اعلام کردند تمام گوشی‌هایشان تا آخر ژوئن ۲۰۱۷ در سرتاسر دنیا آماده فروش می‌شود. البته منظور آنها قطعا نوکیا ۹ نبوده و این گوشی احتمالا تا آخر ژوئن یا ژوئیه معرفی و در زمان دیگری آماده عرضه خواهد شد. از آنجا که نوکیا ۹ مجوز FCC را چند روز پیش کسب کرد، قطعا بازار امریکا را هم پوشش خواهد داد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)