خانهاخبار
جدیدترین وضعیت آیفون‌های 2017 اپل در پشتیبانی از اینترنت LTE گیگابیتی

جدیدترین وضعیت آیفون‌های 2017 اپل در پشتیبانی از اینترنت LTE گیگابیتی

سه آیفون تازه تا اخر امسال معرفی می شوند. اغلب منتظر بودند این سه گوشی از پرسرعت‌ترین اینترنت همراه پشتیبانی کند اما امروز متوجه شدیم اپل نمی‌تواند مودم لازم آن را تامین کند.
۱۳۹۶/۳/۲۰

امروز گزارشی منتشر شد که به استفاده از مودم‌های اینتل و کوالکام در آیفون‌های بعدی کمپانی اپل اشاره می‌کند. اپل سعی دارد اینترنت را با سرعت LTE گیگا بیتی در اختیار کاربران قرار دهد و در حال حاضر تنها مودم موجود که این سرویس را ارایه می‌کند، مودم X16 کوالکام است.

مودم X16 کوالکام که قابلیت ارایه اینترنت سریع با سرعت LTE گیگابیتی را دارد، در پردازنده اسنپ‌دراگون 835 تعبیه‌شده و اغلب پرچم‌داران امسال هم به این پردازنده مجهز شده‌اند. کمپانی اینتل هنوز موفق به ساخت چنین مودمی نشده اما اپل اصرار دارد در آیفون‌های بعدی‌اش از دو مودم متفاوت استفاده کند. گزارش‌هایی مبنی بر تلاش اینتل برای ساخت مودم LTE گیگابیتی وجود دارد اما احتمالا این سازنده نمی‌تواند مودم مذکور را تا زمان معرفی و عرضه آیفون‌های 8، 7s و 7s پلاس آماده کند.

اپل نمی‌خواهد برای تهیه چنین سخت‌افزار مهمی تنها به یک تامین‌کننده متکی باشد. از طرفی به نظر می‌رسد نسبت به همکاری با کوالکام به خاطر دعوای حقوقی اخیرش، مردد باشد. این کمپانی قصد دارد امکان اتصال به اینترنت سریع LTE گیگابیتی را در مودم‌های پیشرفته کوالکام غیرفعال کند تا با مودم‌های اینتل در یک سطح قرار گیرند. به‌این‌ترتیب میان آیفون‌هایی که به هرکدام از این مودم‌ها مجهز می‌شوند، هیچ تفاوتی وجود ندارد.

البته ممکن است این موضوع در فروش آیفون‌های تازه مشکل ایجاد کند. اغلب اپراتورهای بزرگ آمریکایی وعده داده‌اند که تا آخر سال 2017 حتما اینترنت پرسرعت نسل چهارم LTE را ارایه کنند. حالا با تصمیم تازه اپل به نظر می‌رسد که این اپراتورها نتوانند وعده‌شان را با عرضه آیفون‌های بعدی محقق سازند. این در حالی است که پرچم‌دارهایی مانند اس 8، اس 8 پلاس، نوت 8 و هر گوشی دیگری که پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 مجهز شود، قادر است از اینترنت پرسرعت LTE گیگابیتی بهره ببرد. انتظار می‌رود که اپراتورها در تبلیغاتشان روی این قابلیت مهم تاکید بیشتری نشان دهند و احتمالا کمپانی اپل به خاطر عدم ارایه این سرویس موردانتقاد کاربران قرار گیرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۳/۲۳
ببخشید سامسونگ شما تولید چین نیست؟؟؟؟نکنه تولید امریکاس ما اشتباه فهمیدیم

Samuel_09339434229

۱۳۹۶/۳/۲۰
توسط من اشتباه نوشته شد اما منظور من (اپل) بود

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۰
برند داغون سیب گاز زده خراب با قطعات چینی و اسمبل هند

Ols

۱۳۹۶/۳/۲۰
ما هم اینجا LTE داریم اما این کجا و آن کجا. اونا دارن رو سرعت گیگابایتی کار میکنن ما هنوز تو مگابایت هم موندیم

محمد

۱۳۹۶/۳/۲۰
این که زیاد مهم نیست در عوض یه رنگ جدید بیرون میده