خانهاخبار
کاوش در اجزای تصویر با بینگ

کاوش در اجزای تصویر با بینگ

مایکروسافت قابلیت جدیدی را به موتور جستجوی بینگ اضافه کرده است که اجازه می‌دهد درباره اشیای موجود در هر تصویر، اطلاعات و تصاویر بیشتری پیدا کنید.
۱۳۹۶/۳/۱۷

قبلا چه در بینگ (Bing) و چه در دیگر موتورهای جستجو می‌توانستید تصویر خاصی را در کادر جستجو ثبت کنید و در وب به دنبال نسخه‌های معادل یا مشابه آن بگردید و حتی درباره‌ تصویر یا موضوع آن، اطلاعات بیشتری به دست آورید. مایکروسافت اکنون در جستجوگر بینگ امکانی فراهم آورده است که با آن می‌توانید اشیاء یا عناصر موجود در تصاویر را نیز به‌طور مجزا جستجو کنید. این قابلیت جدید، «جستجوی بصری» یا Visual Search نام دارد.

پس اگر در قسمت جستجوی تصاویر (Images)، به عکسی برخوردید که شیء خاصی در آن توجه‌تان را به خود جلب کرد و خواستید درباره‌اش اطلاعات یا تصاویر بیشتری پیدا کنید، کافی است روی آن عکس بندانگشتی کلیک کنید تا باکس Detail View باز شود (همان‌جایی که عکس منتخب شما در اندازه بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود). در آن‌جا روی علامت ذره‌بین گوشه بالای سمت چپ تصویر کلیک کنید؛ کادری ظاهر می‌شود. کادر را طوری حرکت دهید که شیء موردنظر در تصویر را احاطه کند. در این حالت، جستجوگر بینگ، بی‌درنگ تصاویر مرتبط (Related images) و کلیدواژه‌های مرتبط با آن شیء را نمایش می‌دهد.

البته به نظر می‌رسد عملکرد «ویژوال سرچ» به‌ویژه در مواجهه با برخی موضوعات، هنوز چندان قابل اطمینان نیست و مثلا برج ایفل را بهتر از برج میلاد شناسایی می‌کند. اما می‌توان امیدوار بود که با گذشت زمان و تصحیح روش‌ها و الگوریتم‌های بینگ، نتایج رفته‌رفته دقیق‌تر شوند.

برای امتحان، ضمن جستجو با کلیدواژه‌های «automobile interior» از میان نتایج بینگ، عکسی را (تصویر شماره 1) انتخاب کردیم. 

image

سپس آینه عقب خودروی موجود در عکس را داخل کادر انداختیم. بینگ در کل، پنج کلیدواژه مرتبط پیشنهاد داد (تصویر شماره 2) که از میان آن‌ها، سه کلیدواژه car، car mirror و mirror کم و بیش درست بود. اما دو کلیدواژه دیگر شامل plane و airplane به موضوع ارتباطی نداشت.   

image

همچنین، بخش تصاویر مرتبط (Related Images) حاوی عکس‌هایی از آینه عقب خودرو بود، اما در بین آن‌ها تصاویر نامربوطی مثل گیره کاغذ و حتی نیمکت هم به چشم می‌خورد (تصویر شماره 3).

 

image

مایکروسافت می‌گوید، در مواقعی که محصولات مشابه با شیء برگزیده شما برای فروش در فروشگاه‌ها عرضه شده باشند، می‌توان با کلیک روی لینک Related products که در کنار لینک Related images ظاهر می‌شود، محصولات مشابه را به‌صورت تصاویر بندانگشتی همراه با قیمت، مشخصات‌ و لینک فروشگاه، در صفحه نتایج مشاهده کرد. ممکن است این قابلیت در حال حاضر در همه نقاط دنیا عملیاتی نشده باشد زیرا در جستجوهای ما این گزینه به چشم نخورد.  

مایکروسافت قصد دارد با به‌سازی این قابلیت در آینده، کاری کند که دیگر لازم نباشد برای مشخص کردن یک شیء، آن را درون کادر بیاندازید. همچنین، ابزارهای بیشتری ارائه خواهدشد تا کاربران بتوانند نتایج جستجو را بسته به ترجیحات خود پالایش کنند.

 جستجوی بصری بینگ هم روی کامپیوترهای شخصی و هم دستگاه‌های موبایل قابل استفاده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)