خانهاخبار
اپل از نسخه جدید اپ استور پرده برداشت: طراحی نو برای افزایش کارایی

اپل از نسخه جدید اپ استور پرده برداشت: طراحی نو برای افزایش کارایی

شب گذشته کمپانی اپل از جدیدترین نسخه اپ استور رونمایی کرد. اپ استور این بار با طراحی متفاوت، رابط کاربردی بسیار ساده و ویژگی‌های جدیدی عرضه شد تا تأثیر مثبتی در پیشرفت اپلیکیشن های توسعه‌دهندگان و افزایش فروش آن‌ها داشته باشد. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۶

اپل مراسم افتتاحیه خود را با معرفی نسخه جدید اپ استور و پرده‌برداری از ویژگی‌ها و رابط کاربری جدید آن تکمیل کرد. یکی از تغییرات مهم نسخه جدید اپ استور، اضافه شدن بخش Today به این اپلیکیشن است. سربرگ Today در واقع ویترین نرم‌افزارهای اپ استور است چراکه کاربران با مراجعه به این بخش می‌توانند به‌صورت روزانه برترین اپلیکیشن ها و بازی‌ها منتشرشده در اپ استور را مشاهده کنند. از لحاظ بصری نیز نسخه جدید اپ استور شباهت زیادی به اپل موزیک و سرویس خبری اپل نیوز دارد.

image

اپل در طراحی نسخه جدید اپ استور توجه ویژه‌ای به بازی‌ها داشته است به همین دلیل، سربرگ جدیدی به نام Category را در صفحه اصلی اپلیکیشن اپ استور ایجاد کرده تا امکان جستجوی مستقل بین بازی‌ها فراهم شود. یکی دیگر از تغییرات جدید اپ استور اضافه شدن بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای در صفحه مربوط به نرم‌افزارها است. بدین ترتیب انجام خریدهای درون برنامه‌ای موسوم به In-App Purchases به محیط اپ استور منتقل‌شده تا کاربران بتوانند به‌سادگی و بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن و جستجو در آن، سرویس‌ها و خدمات مربوطه را خریداری کنند.

image

اپل تلاش کرده تا در نسخه جدید اپ استور از شلوغی‌ها و پیچیدگی‌های نسخه قدیمی این اپلیکیشن بکاهد. اگر دستگاه خود را به iOS 11 آپدیت کرده و وارد محیط اپ استور شوید، خواهید دید که رابط کاربری آن تا چه میزان بهبود یافته است. نگاه ویژه اپل به بازطراحی اپ استور سبب شده تا اپلیکیشن های توسعه‌دهندگان پیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گیرد. یکی از قابلیت‌هایی که نسخه جدید اپ استور در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، امکان معرفی بیشتر اپلیکیشن ها و ارائه مقالاتی در مورد نحوه کار با برنامه‌های منتشرشده از سوی توسعه‌دهندگان است. بدین‌صورت توسعه‌دهندگان می‌توانند با ابزار حرفه‌ای که اپل در نسخه جدید اپ استور در اختیار آن‌ها قرار داده است، اپلیکیشن خود را به‌صورت مفصل معرفی کرده و شیوه استفاده از برنامه را برای کاربران شرح دهند.

image

بازطراحی اپ استور و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این اپلیکیشن، سیاست جدید اپل برای افزایش درامد توسعه‌دهندگان از طریق فروش نرم‌افزارها و بازی‌ها است. البته در نسخه جدید اپ استور جستجو بین برنامه‌ها و بازی‌ها بسیار ساده‌تر شده تا کاربران به‌سادگی اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنند که این موضوع می‌تواند رضایت کاربران از عملکرد اپ استور افزایش دهد. نظر شما در مورد تغییرات جدید اپ استور چیست؟ آیا اپ استور میتواند نقش مهمی در پیشرفت های آتی توسعه دهندگان داشته باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)