خانهاخبار
اندروید مارشمالو از آب‌نبات چوبی پیشی گرفت

اندروید مارشمالو از آب‌نبات چوبی پیشی گرفت

با عرضه پرچمداران و گوشی‌های جدید در سال 2017 بلاخره شاهد تغییر سهام توزیع نسخه‌های مختلف اندروید و صدرنشینی اندروید 6 هستیم.
۱۳۹۶/۳/۱۶

با آغاز هر ماه میلادی و در هفته اول هر ماه گوگل آماری را درباره نحوه توزیع و میزان استفاده کاربران سیستم عامل اندروید به شکل عمومی منتشر می‌کند. این آمار از بررسی تمام دستگاه‌هایی که در ۷ روز گذشته از فروشگاه پلی‌استور گوگل بازدید کرده‌اند استخراج می‌شود.

با پایان یافتن هفته اول از ماه ژوئن، آمار مربوط به این ماه نیز منتشر شده و توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را بین کاربران نشان می‌دهد. طبق این آمار ششمین نسخه از اندروید، یعنی اندروید 6 مارشمالو بلاخره توانست به عنوان 31.2 درصد استفاده توسط کاربران، عنوان پرکاربرترین نسخه از اندروید را دریافت کند.

image

در یک ماه گذشته با عرضه پرچمداران جدید شرکت‌ها و همچنین عرضه به‌روزرسانی‌های مختلف برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، اندروید 6 مارشمالو و اندروید 7 نوقا سیر صعودی خود را در کسب سهام بازار حفظ کرده‌اند. طبق این آمار اندروید 7.0 و اندروید 7.1 نوقا با رشدی ۲.۴ درصدی توانسته سهم خود را به ۹.۵ درصد افزایش بدهد و اندروید 6 مارشمالو با کسب ۳۱.۲ درصد از سهم کاربران اندروید، پراستفاده‌ترین نسخه از اندروید شود. بعد از اندروید مارشمالو، اندروید آب‌نبات چوبی با ۳۰.۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد که با توجه به اینکه احتمالا دیگر شاهد عرضه دستگاهی با این نسخه نخواهیم بود، یعنی هیچ زمانی اندروید 5 به جایگاه اول بر نمی‌گردد.

image

در جایگاه سوم اندروید 4.4 کیت کت قرار گرفته است. با اینکه بیش از سه سال از عرضه این نسخه از سیستم عامل اندروید می‌گذرد، کماکان ۱۸.۱ درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال استفاده در حال استفاده از آن هستند. نسخه‌ قدیمی‌تر 4.1 تا 4.3 جلی‌بین هم در مجموع ۸.۸ درصد از سهام را در اختیار دارد و در انتها اندروید 4 بستنی نونی و اندروید 2.3 نان زنجبیلی هر کدام با ۰.۸ درصد عملا نسخه‌های از رده خارج شده هستند.

با اینکه گوگل از نسخه 7.1 نوقا عبور کرده و در حال توسعه اندروید 8 است، هنوز کمتر از ۱۰ درصد از کاربران اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این اتفاق را می‌توان در سیستم به‌روزرسانی و توزیع شرکت‌های تولیدکننده گوشی  جستجو کرد که گاه برای یک به‌روزرسانی ممکن است به چندین ماه نیاز داشته باشند.

با توجه به روند فروش گوشی‌های جدید و به‌روزرسانی‌هایی که در راه قرار دارند، در ماه آینده احتمالا باز هم شاهد رشد اندروید 7 خواهیم بود و آب‌نبات چوبی گوگل بیش از پیش کمرنگ خواهد شد. با ادامه پیدا کردن این روند بعید به نظر می‌رسد مارشمالو در آینده نزدیک قصد پایین آمدن از بالای جدول را داشته باشد و برای تغییرات اساسی‌تر در سهام بازار احتمالا باید منتظر عرضه نسخه جدید سیستم عامل اندروید بمانیم.

شما از کدام نسخه از اندروید استفاده می‌کنید و از عملکرد شرکت تولید کننده گوشی خود در عرضه به‌روزرسانی چه مقدار رضایت دارید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۸/۱۳
سلام. اندروید ۷ واسه گوشی من نیومده هنوز باید چیکار کنم. لطفا جواب بدید مدل گوشی j7praime2017 هست.

علی

۱۳۹۶/۳/۱۶
سونی زد۵ دارم و خیلی از اپدیت دهی سونی راضیم ولی اندروید ۷ رو با یه سری باگ داد و اپدیت دومی فقط تعدادی از باگ ها برطرف شد چون خود اندروید ۷ هم ذاتا یه سری باگ داره که امیدوارم تو اندروید 7.1.1 حلش کنه

عباس

۱۳۹۶/۳/۱۶
شما از کدام نسخه از اندروید استفاده می‌کنید و از عملکرد شرکت تولید کننده گوشی خود در عرضه به‌روزرسانی چه مقدار رضایت دارید؟
بنده خدا اونایی که هوآوی دارن سرشون پایینه (: