خانهاخبار
سرانجام کیبورد فارسی به iOS 11 اضافه شد (عکس)

سرانجام کیبورد فارسی به iOS 11 اضافه شد (عکس)

اولین نسخه بتا از آی او اس 11 منتشر شده و بررسی‌های جی‌اس‌ام نشان می‌دهد که سرانجام این نسخه به کیبورد فارسی پیش‌فرض مجهز شده است. در ادامه تصویر این کیبورد را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۳/۱۵

همانطور که در جریان قرار گرفتید اپل در کنفرانس WWDC 2017 از ‌آی‌او‌اس ۱۱ رونمایی کرد. نسخه پیش‌نمایش یا بتای این سیستم عامل هم‌اکنون در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در این نسخه برای فارسی زبانان صورت گرفته پشتیبانی از کیبورد فارسی به‌صورت پیش‌فرض است. ظاهرا اپل سرانجام قصد دارد کیبورد فارسی را به عنوان یکی از کیبوردهای پیش‌فرض در آی‌او‌اس قرار دهد. بدین‌ترتیب دیگر برای تایپ فارسی نیازی به استفاده از کیبورد عربی یا استفاده از کیبوردهای جانبی وجود نخواهد داشت.

البته این احتمال نیز می‌رود که کیبورد فارسی تنها در نسخه بتا در دسترس باشد و از نسخه نهایی آی‌او‌اس ۱۱ حذف شود اما در هر صورت امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد و فارسی زبانان بتوانند از کیبورد فارسی پیش‌فرض برخوردار شوند. 

اسکرین‌شات زیر از کیبورد فارسی آی‌اواس ۱۱ بتا در اپلیکیشن Notes تهیه شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

غلامرضا

۱۳۹۶/۸/۳۰
کسی هست بدونه اسم فونت فارسی استفاده شده در iOS 11 چیه؟

پوریا

۱۳۹۶/۴/۳
از اپل بیشتر از این نباید انتظار داشت؟!!!
چه حرفایی میزنین بعضیاتون :D

نيما

۱۳۹۶/۳/۱۷
كسي ميدونه ميشه فارسي ديكته كني، تايپ كنه؟ چون علامت ميكروفن داره.
و آيا غلط ياب براي كلمات فارسي درست كار ميكنه؟

امیر

۱۳۹۶/۳/۱۷
لطفا فیلم بگذارید در مورد کارکردش

رضا

۱۳۹۶/۳/۱۷
آقای wrlri وقتی گوشی جدید بخری حداقل تا شیش ماه که اندرویدش به روزه. دو تا آپگرید هم که بده میشه دو سال. و باز تا یکسال بعد که نسخه دیگه ای بیاد به روز هستی و این میشه سه سال و نیم. یکسال هم میتونی با نسخه قبلی کار کنی که ساپورت هم میکنه و میشه چهار سال و نیم. بیشتر از این دیگه فکر نکنم کسی بخواد از گوشیش استفاده کنه.