خانهاخبار
اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه

اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه

چندی پیش اندی رابین، خالق سیستم عامل اندروید و همچنین موسس شرکت اسنشال، از گوشی هوشمند اسنشال و اسپیکر اسنشال هوم رونمایی کرد که رقبای جذابی برای محصولات موجود در بازار به نظر می‌رسند. اما ظاهرا رابین قصد دارد پا را از قلمرو گوشی‌ها و ابزارهای هوشمند فراتر بگذارد و به دنیای ابزارهای پوشیدنی وارد شود. با توجه به پتنت منتشر شده، احتمالا باید منتظر معرفی عینک هوشمند جالبی از این شرکت باشیم.
۱۳۹۶/۳/۱۵

Essential (اسنشال) نام شرکت جدیدی است که اندی رابین، خالق سیستم عامل اندروید، آن را تاسیس نموده. در چند روز گذشته این شرکت گوشی هوشمند جدیدی به نام PH-1 را رونمایی کرد که در نوع خود جالب است، اما به نظر می‌رسد رابین خود را به تولید گوشی هوشمند محدود نمی‌داند و قصد دارد ابزارهای هوشمند دیگری را هم معرفی کند که یکی از آن‌ها عینک هوشمندی مانند گوگل گلس است. پتنتی که مدتی قبل ثبت شده بود، طرحی از یک عینک هوشمند را نمایش می‌دهد که ظاهری مانند یک عینک معمولی دارد اما درون شیشه‌های این عینک دوربین و نمایشگرهایی تعبیه شده است.

image

مانند عینک اسنپ‌چت، طرح مفهومی اسنشال هم مربوط به دستگاهی است که با استفاده از دوربین داخلی به ثبت عکس و ویدئو می‌پردازد، البته کارایی این دستگاه فراتر از Spectacles اسنپ‌چت است و قرار است پروژه شکست خورده گوگل گلس را احیا کند. عینک هوشمند اسنشال با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، تصاویر و اطلاعاتی را به دنیای واقعی می‌افزاید. این پتنت مدعی است که عینک هوشمند مذکور با لنزهای تجویز شده توسط متخصصین، لنزهای حساس به نور و لنزهای استاندارد طبی آفتابی سازگار است. همچنین به ویژگی Dual-mode display اشاره شده که از لایه‌های بصری و دوربین (مقابل صورت) برای تعقیب حرکت چشم استفاده می‌کند. 

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، کاربردهایی در حوزه واقعیت افزوده هم برای این عینک ذکر شده است مانند اسکن کالاهای یک فروشگاه برای دریافت قیمت و اطلاعات. آنچه در این فایل آمده است، اینگونه درباره عینک هوشمند توضیح می‌دهد:

طبق آنچه که کاربر در محیط اطراف خود می‌بیند و براساس مسیر نگاه کاربر، پردازنده تصویری را برای ترکیب با محیط اطراف او نمایش می‌دهد. برای مثال، زمانی که کاربر به بارکد کالایی نگاه کند، پردازنده ارزان‌ترین پیشنهادها از ان کالا را به کاربر نشان می‌دهد.

با وجود این که این محصول هنوز در حد یک طرح مفهومی است، اما آنچه با توجه به این که رابین با جدیت تمام کار خود را آغاز کرده و قصد دارد با بزرگان فناوری رقابت کند، ممکن است در آینده نزدیک شاهد تولید این محصول توسط شرکت اسنشال باشیم. در حال حاضر اسنشال با معرفی گوشی هوشمند PH-1 قصد رقابت با آیفون و رقبای رده‌بالای اندرویدی‌اش را دارد، با معرفی اسپیکر هوشمند اسنشال هوم به رقیبی برای گوگل هوم و اکو آمازون تبدیل شده و به نظر می‌رسد قصد دارد با معرفی عینک هوشمندش با گوگل گلس و عینک اسنپ‌چت رقابت نماید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)