خانهاخبار
منبع داخلی فاکسکان برنامه‌های سخت‌افزاری اپل را فاش کرد

منبع داخلی فاکسکان برنامه‌های سخت‌افزاری اپل را فاش کرد

یکی از کارمندان شرکت فاکسکان اطلاعات ناب و دست اولی در مورد برنامه‌های اپل برای محصولات سخت‌افزاری‌اش در 12 ماه آینده فاش کرده است. اطلاعاتی در مورد عینک هوشمند اپل، مک‌ بوک پروهای جدید، آیفون جدید و چیزهایی دیگر.
۱۳۹۶/۳/۱۴
image

یکی از کارمندان شرکت Foxconn، از تامین‌کنندگان اصلی قطعات اپل، اطلاعاتی کلیدی درباره برنامه‌‌های سخت‌افزاری اپل برای 12 ماه آینده را فاش کرده است. اطلاعاتی که این منبع داخلی منتشر کرده در مورد طیف گسترده‌ای از محصولات اپل، حتی آن دسته از محصولاتی است که اپل فعلا دارد بر روی آن‌ها کار می‌کند.

 بر اساس اطلاعاتی که این منبع منتشر کرده، پروژه عینک هوشمند اپل با تاخیر مواجه شده و برنامه‌ریزی آن در حال حاضر برای سال‌های 2018 و 2019 است. همچنین احتمال کنسل شدن کامل این پروژه وجود دارد. به گفته این منبع 65 درصد احتمال دارد که عینک هوشمند اپل هرگز به مرحله تولید نرسد. این عینک طراحی منحصر به فردی دارد: به میکروفونی مجهز است که می‌توان از طریق آن دستورات صوتی داد و شتاب‌سنجی دارد که به کمک آن می‌تواند حرکت فرد را تشخیص دهد. همچنین گفته می‌شود انتهای یک سمت فریم آن به صورت لمسی خازنی طراحی شده که به کمک آن می‌توان میزان صدا را کنترل کرد.

image

اپل قصد داشت با عینک هوشمندش تکنولوژی واقعیت افزوده را همگانی کند و حال احتمال کنسل شدن این پروژه بالا رفته است. منبع داخلی فاکسکان اشاره کرده است که اگر اپل بتواند عینک هوشمندش را به مرحله تولید برساند، باید مطمئن باشیم که این محصول مانند اولین نسل آیفون، قواعد بازار واقعیت افزوده را دستخوش تغییر می‌کند.

او همچنین اشاره کرده است که زمان معرفی بلندگوی هوشمند اپل که با سیری کار می‌کند به اواخر سال 2017 موکول شده است. گرچه انتظار می‌رفت شرکت چینی Hon Hai که از شرکای قدیمی اپل محسوب می‌شود، تولید این بلندگو را به عهده بگیرد، اما این شرکت رقابت را به یک شرکت چینی دیگر باخته است. اپل در حال تست چندین نمونه اولیه از این بلندگوست از جمله یک نمونه همراه با صفحه نمایش و نمونه‌‎ای دیگر همراه با دوربین. این بلندگوی هوشمند قرار است با چیپ‌ست A9 به بازار عرضه شود.

image

منبع داخلی فاکسکان فاش کرده که اپل قصد دارد در سال 2018 سری مک‌ بوک خود را به‌روزرسانی کند و این سری جدید به صفحه کلید‌ی با جوهر الکترونیک مجهز بوده و محصول مشترک فاکسکان و یک استارت‌آپ است. بدین ترتیب حروف روی صفحه کلید‌ها با توجه به برنامه‌ای که کاربر در حال استفاده است و به هر زبانی که او بخواهد قابل تغییر است؛ دقیقا چیزی شبیه صفحه کلید مجازی گوشی‌های هوشمند. این منبع فاش کرده که اپل دو تکنولوژی جوهر الکترونیک از شرکت‌های فاکسکان و کوالکام را بررسی کرده‌ است. گرچه تکنولوژی متعلق به کواکام توانایی تولید صفحه کلیدی با قابلیت نمایش کاراکترهای رنگی را داشته، اما به خاطر جدال‌های دنباله‌دار این شرکت با کوالکام در حوزه مالکیت معنوی، اپل تصمیم به استفاده از تکنولوژی فاکسکان گرفته است. پیش از این نیز خبر استفاده اپل از صفحه‌ کلیدی با جوهر الکترونیک در نسخه‌های سال 2018 مک ‌بوک پرو منتشر شده بود، بنابراین به نظر می‌رسد این بخش از اطلاعات کارمند فاکسکان با واقعیت تطابق بیشتری دارد.

image

در مورد iMac نیز این منبع آگاه گفته که نسخه سال 2017 تنها به سخت‌افزار سریع‌تر مجهز شده و طراحی جدید این محصول به همراه بهبودهای اساسی آن برای نسخه‌ی سال بعد در نظر گرفته شده است. در نسخه سال 2018 از شیشه استفاده بیشتری شده است و در نسخه‌های خاکستری تیره و مشکی در دسترس خواهد بود.

حال به مهم‌ترین محصول اپل می‌رسیم: آیفون. کارمند فاکسکان ادعا کرده است که به تست‌های اعتبارسنجی مهندسی آیفون 8 دسترسی داشته و اطلاعات زیر را در مورد این محصول مورد انتظار افشا کرده است:

]آیفون 8[ بیشتر شبیه آیفون 7 با بدنه شیشه‌ای بدون حسگرهای لمسی شرکت AuthenTec بود.

ما تست مدل‌هایی را دیدیم که حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته بود، اما عملکردش خوب نبود. من گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی دستگاه دیده‌، اما خود آن را از نزدیک ندیده‌ام. تیم ما اینگونه فکر می‌کند که استفاده از طراحی قبلی به همراه احراز هویت از طریق دوربین، محتمل‌تر است.

image

منبع داخلی فاکسکان همچنین اشاره کرده است که تا به حال دو مدل از آیفون 8 دیده است که طراحی یکی از آن‌ها شبیه به آیفون 7 با حاشیه‌های باریک و حسگر اثر انگشت در پشت بوده و دیگری طراحی جدیدتری داشته و در آن از شیشه و فلز ضدزنگ استفاده شده بوده است. به گفته این منبع آگاه تولید آیفون با حسگر اثر انگشت اپتیکال یکپارچه با صفحه نمایش به تاخیر افتاده‌ است، زیرا عملکرد حسگرها در زیر صفحه نمایش برای اپل قانع‌کننده نبوده و بازدهی پایینی داشته است. او همچنین اضافه کرده که ماژول دوربین آیفون 8 مانند تصاویری که پیش از این دیده‌ بودیم، عمودی است.

این اطلاعات در وب‌سایت Reddit منتشر شده، با این حال این منبع آگاه هویتش را برای مدیران Reddit فاش کرده و آن‌ها هویتش را تایید کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان احتمال صحیح بودن اطلاعات منتشر شده را بالا دانست. البته باید توجه داشت اطلاعاتی که این فرد منتشر کرده بر اساس تست‌های اعتبارسنجی قدیمی بوده و به خصوص مواردی که در مورد آیفون 8 یا X عنوان کرده، ممکن است کاملا دقیق نباشد.

خلاصه اطلاعات افشا شده توسط این کارمند فاکسکان در مورد فعالیت‌های سخت‌افزاری اپل در 12 ماه آینده به شرح زیر است:

عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل

  • این پروژه با تاخیر مواجه شده و 65 درصد احتمال کنسل شدن آن وجود دارد
  • برخورداری از میکروفون، شتاب‌سنج و فریم لمسی خازنی برای تعامل با عینک
  • برخورداری از لنزهای هوشمند طبی کارل زایس
  • هدفون با قابلیت هدایت استخوانی (هدایت استخوانی یک تکنولوژی است که از طریق استخوان جمجمه صدا را به گوش داخلی منتقل می‌کند)
  • هدف آن همگانی کردن واقعیت افزوده است
  • طراحی منحصر به فرد
  • مشکلات تولید انبوه باتری منعطف

مک‌ بوک و آی مک

  • نسخه‌های 2017 مک بوک و آی مک تنها تغییرات جزئی سخت‌افزاری خواهند داشت
  • نسخه 2018 مک بوک به جای صفحه‌ کلید‌های سنتی از صفحه کلید با جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند
  • مدل‌های اولیه مختلفی با تکنولوژی‌های مختلف جوهر الکترونیکی از جمله تکنولوژی متعلق به کوالکام با قابلیت نمایش متون رنگی آزمایش شده است
  • تاچ بار اولد در کنار صفحه کلید جوهر الکترونیکی باقی خواهد ماند
  • نسخه 2018 آی مک شیشه‌ای تر بوده و در دو نسخه خاکستری تیره و مشکی عرضه می‌شود
  • نسخه 2018 آی مک از صفحه نمایش microLED استفاده کرده و لوگوی درخشان اپل بر روی آن نقش بسته است

آیفون 8 / X

  • چند نمونه اولیه در حال تست هستند از جمله مدلی با شاسی فلز ضد زنگ
  • طراحی مشابه آیفون 7 با شیشه‌های بیشتر و حاشیه‌های کمتر
  • لنزهای دوربین‌ پشتی به صورت عمودی قرار گرفته‌اند
  • عملکرد حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش رضایت‌بخش نبوده است
  • احتمال انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی

بلندگوی هوشمند سیری

  • معرفی بلندگو تا اواخر 2017 به تاخیر افتاده است
  • از چیپ‌ست A9 بهره می‌برد
  • قرارداد تولید انبوه آن به جای Hon Hai با شرکت چینی دیگری منعقد شده است
  • نمونه‌های مختلفی از آن در حال تست است، از جمله نمونه‌ای با صفحه نمایش و نمونه‌ای با دوربین
  • طراحی شبیه Mac Pro

نظر شما در مورد این اطلاعات افشا شده چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

.

۱۳۹۶/۳/۱۴
اشكال نداره سامسونگم محصولاتش سنسور ضربان قلب داره :)

reza

۱۳۹۶/۳/۱۴
واقعا پست مفید و پرمحتوایی بود ممنون از جناب بهره مند