خانهاخبار
صفحه‌کلید WordFlow به کامپیوترهای شخصی می‌آید

صفحه‌کلید WordFlow به کامپیوترهای شخصی می‌آید

صفحه‌کلید مجازی جدید مایکروسافت برای ویندوز 10، همه دستگاه‌ها از جمله کامپیوترهای شخصی را نیز در بر می‌گیرد.
۱۳۹۶/۳/۱۴

مایکروسافت صفحه‌کلید مجازی «ویندوز فون ورد فلو» (Windows Phone WordFlow) را که در اصل برای کاربران تبلت‌های ویندوز طراحی شده بود، به همه دستگاه‌های ویندوز 10 از جمله کامپیوترهای شخصی با نمایشگر لمسی تسری می‌دهد. به این ترتیب، کاربران سرفیس نیز می‌توانند از این صفحه کلید محبوب بهره ببرند. صفحه‌کلید جدید ویژه ویندوز 10 نیز همچون صفحه‌کلید ویندوز فون، از حرکت سوایپ پشتیبانی خواهدکرد.

image

هنوز زمان دقیق عرضه صفحه‌کلید جدید اعلام نشده است، اما اطلاعاتی که چند روز پیش تصادفا علنی شد، نشان داد که ظاهرا تا انتشار آن زمان زیادی باقی نمانده است. دو روز پیش بخشی از کدهای غیرنهایی ویندوز 10 (با عنوان Windows 10 build 16212) به علت ایراد در سیستم مدیریت دسترسی Windows Insider به جای آنکه فقط بین تست‌کنندگان و اعضای سرویس Windows Insider منتشر شود، اشتباها برای برخی از کاربران عادی ویندوز 10 هم ارسال شد و هندست‌های آنان را مختل کرد. 

اما پس از بروز همین اتفاق و بررسی کد منتشرشده، مشخص شد که این کد حاوی بعضی از اجزای مرتبط با صفحه‌کلید جدید ویندوز 10 است و این یعنی تا ارائه آن زمان زیادی باقی نمانده است.

اکنون که سخن به این‌جا رسید، خوب است اضافه شود، آن‌دسته از هندست‌های ویندوز 10 که کد Windows 10 build 16212 را دریافت کرده‌اند، پیاپی بوت می‌شوند. پس برای بازگرداندن هندست به وضعیت اول خود، باید از ابزار بازیابی ویژه مایکروسافت یعنی Windows Device Recovery Tool استفاده کنند که البته در این صورت فایل‌ها و داده‌های هندست پاک خواهدشد. مایکروسافت ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرده است که این کدها در کامپیوترهای شخصی ویندوز 10 اختلال خاصی ایجاد نمی‌کنند.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)