خانهاخبار
از ال جی G7 چه انتظاری داریم؟

از ال جی G7 چه انتظاری داریم؟

جی 7 پرچم دار بعدی ال جی است که سال 2018 معرفی می شود. شایعه ها درباره این گوشی فعلا اوج نگرفته و ما در این مطلب بیشتر به حدس و گمان‌ها و انتظاراتمان از آن می پردازیم.
۱۳۹۶/۳/۱۱

شایعه‌ها درباره گوشی ال‌جی جی 7 در حال شکل‌گیری است. برجسته‌ترین موارد در این شایعه‌ها استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 845 و صفحه‌نمایش OLED است.

زمان زیادی از عرضه گوشی ال‌جی جی 6 نمی‌گذرد اما شاهد شایعه‌ها پیرامون پرچم‌دار بعدی ال‌جی هستیم. همه می‌پرسند ال‌جی این بار می‌خواهد پرچم‌دارش را چگونه طراحی کند و آیا در نظر دارد که مشخصات داخلی آن را هم دستخوش تغییر قرار دهد؟

در ادامه این مطلب به مواردی می‌پردازیم که در خلال شایعه‌ها و اخبار رسمی و تایید شده شنیده‌ایم.

اصل مطلب

جی 7 قرار است پرچم‌دار بعدی کمپانی ال‌جی باشد که احتمالا بهار سال آینده میلادی معرفی می‌شود. برای قیمت آن نمی‌توان رقم مطمئنی اعلام کرد اما احتمالا مانند جی 6 در حدودا 729 دلار خواهد بود.

image

تاریخ عرضه و قیمت جی 7

احتمال می‌دهیم که این گوشی در کنفرانس MWC 2018 معرفی شود. تاریخ این کنفرانس 25 فوریه تعیین‌شده است.

شاید بپرسید چرا این تاریخ برای عرضه جی 7 شایعه شده. در این صورت باید بگوییم که ال‌جی سال‌های گذشته گوشی‌های پرچم‌دار جی 6 و جی 5 را هم در همین کنفرانس معرفی کرده بود. ال‌جی معمولا قصد می‌کند طی این کنفرانس جهانی در بارسلونا توجه همه را به پرچم‌دارهایش جلب کند.

جی 7 ارزان نخواهد بود. حدس می‌زنیم قیمت آن مانند دیگر پرچم‌دارهای ال‌جی حداقل 700 دلار تعیین شود. گوشی‌های پرچم‌دار دیگر کمپانی‌ها هم در همین حدود قیمت به فروش می‌رسند، مثلا قیمت گلکسی اس 8 در حال حاضر 750 دلار است.

اخبار و شایعه‌های ال‌جی

هنوز اخبار و شایعه‌های زیادی درباره جی 7منتشرنشده اما شنیده‌ایم که ال‌جی قصد دارد از اواخر امسال صفحه‌نمایش پرچم‌دارهایش را از نوع OLED بسازد. اگر این خبر درست باشد یعنی جی 7 به صفحه‌نمایشی مجهز می‌شود که کیفیت نمایش تصاویر در آن فوق‌العاده است.

جی 7 احتمالا از آن دسته پرچم‌دارهای قوی خواهد بود چراکه خبرهایی درباره مذاکرات کوالکام و ال‌جی شنیده‌ایم. این مذاکرات درباره پردازنده اسنپ‌دراگون نسل جدید 845 است. این پردازنده قوی‌ترین تراشه سال 2018 خواهد بود.

ال‌جی در ساخت جی 6 از تراشه نه‌چندان جدید اسنپ‌دراگون 821 استفاده کرده بود و به همین دلیل مورد انتقادهای گسترده قرار گرفت. احتمالا ال‌جی دیگر نمی‌خواهد چنین اشتباهی مرتکب شود.

همان‌طور که گفتیم هنوز با سیل شایعه‌ها درباره جی 7 فاصله زیادی داریم و باید اواخر سال جاری منتظر اخبار بیشتری درباره این گوشی باشیم.

ویژگی‌هایی در جی 6 وجود دارد که جی 7 هم می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. جی 6 یکی از اولین گوشی‌های بدون حاشیه بود که نسبت صفحه‌نمایش 18:9 داشت. حدس می‌زنیم جی 7 هم همین رویه را ادامه دهد و ظاهری بلند با صفحه‌نمایش بزرگ و اندازه‌ای معقول داشته باشد. هرچند جزییات طراحی ظاهری آن فعلا مشخص نیست اما احتمالا جی 7 هم همان رویه صفحه‌نمایش خمیده و بدنه فلزی را پیش می‌گیرد.

image

صفحه‌نمایش خمیده

در گوشی جی 6 طراحی رو تخت و پشت آن کمی خمیده است و حالا دوست داریم ال‌جی در جی 7 این طراحی را پیشرفته‌تر کند تا شاهد یک پرچم‌دار زیبا با لبه‌های خمیده باشیم.

پیش‌تر شاهد اقبال گوشی‌های خمیده سری گلکسی اس در سامسونگ بودیم. این بار ال‌جی جی 7 می‌تواند تغییر بزرگی در رویه تولید گوشی‌های این کمپانی ایجاد کند. ضمن اینکه تولید اولین گوشی با صفحه‌نمایشخمیده برای ال‌جی فرصت مناسبی است تا توانایی‌اش را در ساخت این مدل به محک بگذارد و این تجربه را برای بهبود گوشی‌های سری جی به کار ببرد.
در دست گرفتن گوشی‌هایی که لبه‌های خمیده دارند حس خوبی دارد. اگر ال‌جی هم بتواند در این زمینه مثل سامسونگ عمل کند تغییر مثبتی خواهد بود.

استفاده از تازه‌ترین پردازنده اسنپ‌دراگون

همان‌طور که گفتیم جی 6 به اسنپ‌دراگون 821 مجهز است. این پردازنده اصلا ضعیف نیست و در استفاده روزمره عملکرد خوبی دارد. تنها زمانی که می‌خواهید از واقعیت مجازی Daydreamاستفاده کنید تحت‌فشار قرار می‌گیرد. البته جی 6 از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کند و منظور ما از این مثال گوشی گوگل پیکسل است که مانند جی 6 به اسنپ‌دراگون 821 مجهز شده و البته از Daydream پشتیبانی می‌کند. عملکرد این پردازنده خوب است اما نمی‌توان قدیمی بودنش را نادیده گرفت. پرچم‌دارها معمولا به تازه‌ترین پردازنده‌ها مجهز می‌شوند.

image

وقتی جی 6 معرفی شد ال‌جی اصرار داشت ثابت کند که این گوشی می‌تواند در عین تازگی و پرچم‌دار بودن از تکنولوژی قبلی نهایت استفاده را ببرد. طولی نکشید که گلکسی اس 8 با پردازنده 835 معرفی شد و گوی سبقت را از جی 6 ربود.

ال‌جی دیگر متوجه این موضوع شده که کاربران به آخرین قطعات و تکنولوژی‌ها علاقه‌مندند و ترجیح می‌دهند یک گوشی پرچم‌دار تازه به آخرین پردازنده موجود مجهز باشد. ال‌جی هم تصمیم گرفته آخرین پردازنده را در جی 7به کار ببرد و با افزایش کارآمدی گوشی، کاربرانش را حفظ کند.

باتری قابل تعویض

ال‌جی سابقه درخشانی در تولید گوشی با باتری قابل تعویض دارد. جی 6، جی 5، V10 و V20 نمونه‌هایی از این قبیل گوشی‌ها هستند که به‌تازگی تولید شده‌اند. دلیلی وجود ندارد ال‌جی به فکر تغییر رویه بیفتد و بخواهد جی 7 را با باتری غیرقابل تعویض بسازد.

image

طراحی باریک با باتری قابل تعویض رابطه عکس دارد. اگر بخواهیم جی 7 را باریک‌تر از جی 6 ببینیم احتمال دارد با باتری غیرقابل تعویض مواجه شویم.بعد از اتفاق جنجالی آتش گرفتن باتری نوت 7، مزایای باتری‌های قابل تعویض بیشتر موردتوجه قرار گرفت. خوشبختانه ال‌جی در ساخت باتری گوشی خوش‌نام است و حتی اگر باتری غیرقابل تعویض برای جی 7 طراحی کند، آن را با بهترین کیفیت و بالاترین امنیت ارایه می‌دهد؛ اما درهرحال اغلب کاربران باتری قابل تعویض را ترجیح می‌دهند.

شارژ بی‌سیم و داک 4 تایی

جی 6 با توجه به کشور هدف در نسخه‌های متفاوت عرضه شد. خریداران آمریکایی این گوشی قابلیت شارژ بی‌سیم را دریافت کردند اما خبری از داک 4 تایی در نسخه‌های آمریکایی آن نبود. سخت‌افزار داک 4 تایی می‌تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد. از طرفی در دیگر نقاط جهان که نسخه‌های مجهز به داک 4 تایی عرضه‌شده بود، شارژ بی‌سیم وجود نداشت. در کل می‌تواند گفت هیچ نسخه ایده‌آلی از جی 6 وجود ندارد!

سخنگوی ال‌جی در مورد چالش طراحی و ساخت گوشی بی‌نقص گفت که ال‌جی به بازخوردها و انتقادهای کاربرانش اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند در گوشی‌های تازه آن‌ها را رفع کند. با توجه به این ادعا احتمال دارد تولید نسخه‌های مختلف سخت‌افزاری برای کشورهای مختلف هم منتفی شود.

صفحه‌نمایش OLED برای پشتیبانی بهتر از واقعیت مجازی

در آخرین مورد اجازه دهید به یکی از بدترین انتخاب‌های ال‌جی در جی 6اشاره‌کنیم. ال‌جی معمولا از تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های IPS برای گوشی‌هایش استفاده می‌کند و جی 6 هم از این قاعده مستثنی نبود هرچند همه انتظار داشتند جی 6 در این مورد کیفیت بهتری داشته باشد و صفحه‌نمایش آن از نوع OLED انتخاب شود.

بسیاری از پرچم‌داران از OLED بهره می‌برند. کیفیت وضوح و روشنایی تصویر در این تکنولوژی از LCD خیلی بهتر است. اگرچه زاویه تصویر در OLED کمی محدود است، کیفیت و وضوح تصویر در آن باعث شده از LCD بهتر باشد. با کیفیت پایین LCD در جی 6 بهترین هدست واقعیت مجازی که می‌توان به آن وصل کرد، گوگل کاردبورد است.

اگر ال‌جی از صفحه OLED در جی 7 استفاده کند، این انتخاب تنها برای جلب رضایت مشتری و بازار نخواهد بود بلکه به پشتیبانی از واقعیت مجازی ربط دارد. جی 6 در پشتیبانی از این تکنولوژی ناکام ماند و حالا ال‌جی اگر بخواهد جی 7 را به پشتیبانی از واقعیت مجازی و هدست Daydream مجهز کند، باید از صفحه‌نمایشOLED کمک بگیرد. حتما تلویزیون‌های OLED ال‌جی را تابه‌حال دیده‌اید. با درنظرگرفتن کیفیت فوق‌العاده تصویر در این تلویزیون‌ها می‌توانیم حدس بزنیم که کیفیت صفحه‌نمایشOLED روی گوشی ال‌جی هم می‌تواند عالی باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

matin :ro...

۱۳۹۶/۹/۳
اگه LG G7 بتونه این چیپست 845 رو تولید کنه من از همین الان بگم که من منتظرش خواهم بود... و حرفایی دیگه

بنیامین

۱۳۹۶/۶/۱۷
هم الجی خوبه هم سامسونگ

بنیامین

۱۳۹۶/۶/۱۷
هم سامسونگ خوبه هم الجی

Arvin

۱۳۹۶/۴/۹
oled شدن صفحه نمایش یکی از چیز هاییه که مدت هاست منتظرم تو گوشی های الجی اعمال بشه. کنتراست رنگ گوشی های الجی به خصوص تا g4 اصلا خوب نیست. مشکل بوت لوپ هم که از g4 به بعد رایجه.
به عنوان یک الجی باز که از KP500 تا G5 کلا گوشیام الجی بوده به حل همین دو مورد در G7 راضیم.

سپهر

۱۳۹۶/۳/۱۶
افرادی که رای منفی هم میدن گوشی خودشون سامسونگه خخخخخخخخ