خانهاخبار
Blue Cave؛ امواج قدرتمند در غار آبی ایسوس!

Blue Cave؛ امواج قدرتمند در غار آبی ایسوس!

طراحی ساده و چشم‌نواز، ویژگی برجسته روتر Blue Cave ایسوس است.
۱۳۹۶/۳/۱۱

روترها به‌رغم وظیفه مهمی که برعهده دارند، معمولا بی‌آنکه جلب توجه کنند، در گوشه‌ خانه یا دفتر کار آرام می‌گیرند و کارشان را انجام می‌دهند. شاید به همین علت است که شرکت‌های سازنده نیز اغلب در طراحی این وسیله ارتباطی، ذوق و ظرافت ویژه‌ای به خرج نمی‌دهند.

اما طراحان ایسوس این بار اثری چشم‌نواز ارائه کرده‌اند. روتر جدید این شرکت موسوم به بلو کِیو (Blue Cave) که در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان معرفی شد، با طرح چهارگوش و حفره‌ای آبی در دل، خود را از رقبایش متمایز کرده است.

image

شاید شکل ظاهری این روتر در نخستین نگاه، پنکه‌های بدون پره دایسون را در ذهن‌‌ها تداعی کند. احتمال می‌رود که این حفره آبی علاوه بر کاربرد زیبایی‌شناسانه خود، به هدایت بهتر سیگنال‌ها نیز کمک می‌کند. جاسازی آنتن‌ها درون بدنه، ویژگی دیگری است که به هرچه تر و تمیزتر شدن ظاهر این روتر وای‌فای کمک کرده است.

روتر Asus Blue Cave AC2600 Dual-Band WiFi، از ارسال و دریافت بی‌درنگ ویدیوی 4K (ویدیو استریم) و به‌اشتراک‌گذاری بی‌سیم فایل‌ها بدون بروز وقفه، پشتیبانی می‌کند.

نکته دیگر اینکه روتر جدید ایسوس را می‌توانید از طریق تلفن هوشمند یا تبلت خود مدیریت و تعیین کنید که کدام اپ‌ها می‌توانند به اینترنت دسترسی یابند و نیز بر کارکرد شبکه نظارت داشته باشید.

پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.11a/b/g/n/ac و نیز IPv4 و IPV6؛ نرخ انتقال 1734 مگابیت داده روی پروتکل 802.11ac؛ پشتیبانی از هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز و همچنین 128 مگابایت حافظه فلش به‌علاوه 256 مگابایت حافظه رم، بخشی از ویژگی‌های فنی بلو کِیو به شمار می‌رود.

و سرانجام، ایسوس برای ایمن‌سازی آن در برابر بدافزارها و حملات مخرب، سفت‌افزار (فِرم‌ویر) اختصاصی AiProtection محصول شرکت ترندمایکرو را روی آن نصب کرده است.

قیمت این روتر 800 گرمی رسما اعلام نشده است اما طبق برآوردها قیمت آن کمتر از 200 دلار خواهدبود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ایمان

۱۳۹۶/۳/۱۱
گرونه ولی بی نهایت کاربردی و زیبا . بدرد خونه با این ارائه اینترنت های مافوق صوت ایران نمیخوره کم میاره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۱
ابتدا گمان کردم دستگاه "سی.تی.اسکن ه"
به همه چیزی ذهنم رفت الی پنکه

Ols

۱۳۹۶/۳/۱۱
شبيه دستگاه MRI ميمونه???