خانهاخبار
جدیدترین طرح‌های شماتیک آیفون 8 فاش شد؛ بی‌نهایت متفاوت!

جدیدترین طرح‌های شماتیک آیفون 8 فاش شد؛ بی‌نهایت متفاوت!

شرکت اپل در اواخر تابستان از گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی آیفون 8 رونمایی خواهد کرد و همین موضوع باعث شده تا پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‌ها به سوژه اول شایعه‎پردازان تبدیل شود. به‌تازگی، طرح‌های شماتیک آیفون 8 فاش شده است که طراحی منحصر به فرد آن‌را به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۳/۱۱

همان‌طور که در رندرهای جدید مشاهده می‌شود، آیفون 8 به یک صفحه‎نمایش بدون حاشیه مجهز شده است و در سمت راست، چپ و پایین نمایشگر تقریباً حاشیه‌ای وجود ندارد.

با این‌حال، شرکت اپل برای جای‌گیری بلندگوی اصلی و سنسور دوربین سلفی در زیر پنل جلوی گوشی، بخشی از بالای صفحه‌نمایش را به آن‎ها اختصاص داده است. همین موضوع باعث شده تا نمایشگر کاملاً یک‌دست نباشد. از آنجایی‌که نمایشگرهای رایج در میان گوشی‌های هوشمند، طراحی مستطیل شکل دارد (در گلکسی اس 8 و ال‌جی G6 نیز، لبه‌های تیز صفحه‎نمایش جای خود را به طراحی منحنی شکل داده است)، آیفون 8 با چنین طراحی از گوشی‌های پرچم‎دار اندرویدی متمایز خواهد شد.

image

در صورتی‌که طرح‌های شماتیک جدید صحت داشته باشد، شرکت اپل موفق شده است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را تا حد امکان افزایش دهد؛ به عبارت بهتر، آیفون 8 کم‌حاشیه‌ترین گوشی پرچم‎دار 2017 خواهد بود و این قابلیت، فروش گوشی‎های پرچم‎دار بدون حاشیه گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus را تحت‌تاثیر قرار می‎دهد.

از آنجایی‌که بخشی از بالای صفحه‎نمایش برش می‎خورد، انتظار می‌رود که در سیستم‌عامل iOS 11 نیز تغییراتی منطبق با این طراحی اعمال شود. از جمله آن‌ها، اطلاعات موجود در نوار Status Bar به دو سمت راست و چپ در بالای نمایشگر منتقل خواهد شد.

طرح‌های شماتیک جدید توسط SlashLeaks و بنجامین گسکین فاش شده است و ادعا می‌شود که این طرح‎ها براساس فایل‌های CAD از آیفون پرچم‎دار جدید اپل در شرکت سازنده، به‎دست آمده؛ موضوعی که هنوز صحت آن مشخص نیست. در این طرح‌های شماتیک، هم‌چنین دوربین اصلی دوگانه در بدنه پشتی دستگاه جای گرفته و چینش شاترهای دوربین، عمودی است. مطابق با رندرهای گذشته، در میان شاترها فلاش LED قرار خواهد گرفت.

image

در طرح شماتیک فاش‎شده از بدنه پشتی آیفون 8 شرکت اپل، هم‎چنین یک حفره دایره‌ای شکل دیده می‌شود؛ با اینکه گمان می‌رفت این حفره مربوط به سنسور اثرانگشت پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‎ها است، بنجامین گسکین ادعا می‌کند که این حفره برای لوگوی شرکت اپل در نظر گرفته خواهد شد و نیازی به نگرانی بابت جای‎گیری حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه وجود ندارد.

همان‎طور که می‎دانید، شایعات مختلفی پیرامون حسگر اثرانگشت آیفون 8 وجود دارد و در برخی به حذف آن اشاره شده است. گفته می‎شود که با توجه به عرضه آیفون پرچم‎دار جدید اپل با حسگر تشخیص عنبیه، دیگر نیازی به استفاده از سنسور تشخیص اثرانگشت وجود ندارد. برخی نیز مدعی هستند که شرکت اپل در توسعه فناوری لازم برای ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‎نمایش با مشکل مواجه شده است؛ به همین خاطر، تصمیم گرفته تا مانند سامسونگ، سنسور تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی پرچم‏دار جدید خود انتقال دهد.

علی‌رغم این گمانه‎زنی‎ها، جمعه گذشته اعلام شد که TSMC در یک همایش به برخی از قابلیت‎های احتمالی آیفون 8 اشاره کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، کوپرتینویی‌ها از یک حسگر اثرانگشت اپتیکال استفاده خواهد کرد و بدین شکل، ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‎نمایش OLED امکان‌پذیر خواهد بود. اگر این طرح‎های شماتیک صحت داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که برخی از گمانه‌زنی‌ها پیرامون آیفون پرچم‎دار جدید شرکت اپل بی‌راه نبوده است و ظاهراً صحت دارد.

image

علاوه‎بر طرح‌های شماتیک جدید که توسط SlashLeaks فاش شده است، هم‌چنین رندرهایی از کیس مربوط به آیفون 8 نیز به‌دست آمده که صحت گمانه‎زنی‎های گذشته را مبنی بر ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر ثابت می‌کند. هیچ حفره‌ای در کیس‌ها برای حسگر اثرانگشت در نظر گرفته نشده است و به همین جهت، اکنون می‎توان اطمینان داشت که آیفون پرچم‎دار جدید اپل، از یک سنسور ادغام‎شده با صفحه‎نمایش استفاده خواهد کرد.

image

انتظار می‎رود که آیفون 8 در اواخر تابستان به همراه آیفون 7s و آیفون 7s Plus (گوشی‌های جدید اپل که به عنوان جایگزین برای آیفون‌های 2016 عرضه خواهد شد) به صورت رسمی معرفی شود. رویداد شرکت اپل تا یک هفته دیگر به صورت رسمی برگزار خواهد شد و در صورتی‎که این سازنده برنامه‌ای برای عرضه آیفون 8 با یک نمایشگر بدون حاشیه و البته غیر مستطیلی داشته باشد، احتمالاً تغییرات جدید سیستم‌عامل iOS 11 این موضوع را ثابت خواهد کرد. البته امیدواریم که تغییرات جدید در آخرین به‌روزرسانی‌های آزمایشی سیستم‎عامل آی‌او‎اس 11 به آن اضافه نشود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

محمد حسین

۱۳۹۶/۳/۱۳
داداچ سامسونگ موقع انتشار s8 به غیر s8 کلی مشکل داشت که وقت نکرد حسگر اثرانگشت رو با صفحه ادغام کنه
اگه هم میگن به بدترین جای گوشی برده حسگرشو و چرا مثل بقیه زیر دوربین نذاشته دلیلش کیت شارژر بی سیم هست و چهره ای جز چپ یا راست دوربین نداشت!

yashar2080

۱۳۹۶/۳/۱۳
من نمیدونم چرا هر کس سام هنگ میخره فورا به خاطر لبه اج و سختی ار باهاش میفروشتش اگر هم به خاطر اون طراحی بیخود و ضعیف و دست وپا گیر نفروشه دو ماه بعد به خاطر افت کیفیت میفروشه

مهدی

۱۳۹۶/۳/۱۲
خیلی مسخرست چقدر چرته
گوشی فقطS8samsung

علی

۱۳۹۶/۳/۱۲
سنسور اثر انگشت میره پشت گوشی و دقیقا همون آرم اپل سنسور میشه. خیلی هم شیک و مجلسی:)

رضا

۱۳۹۶/۳/۱۲
داداچ حالا یه تبلیغ دروغینی کردن شما چرا باور می کنی.
اصلا اپل در حد اونکارا نیست.فقط می تونه آرم برندشو خوشگل تر کنه و تمام(البته نمی گم که اون لوگوش هم بعد یهرمدت کوتاه خش بر میداره یه جوری که انگار چندین سال تزش استفاده شده