خانهاخبار
اینتل از ورود کامپیوتر جیبی Compute Card به بازار خبر می‌دهد

اینتل از ورود کامپیوتر جیبی Compute Card به بازار خبر می‌دهد

با کامپیوت کارت (Compute Card)، تجهیزاتی همچون نمایشگرهای سازگار، به کامپیوتری تمام‌عیار تبدیل می‌‌شوند.
۱۳۹۶/۳/۱۰

اینتل در نمایشگاه سالانه کامپیوتکس در تایوان، ضمن تشریح ویژگی‌های فنی کامپیوت کارت، زمان عرضه آن را اوت امسال اعلام کرد.   

کامپیوت کارت، کامپیوتر شخصی بسیار کوچکی است که می‌تواند از طریق شکافی ویژه به انبوهی از تجهیزات دیجیتال مانند نمایشگر، تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت، کیوسک دیجیتال، تخته‌سفید (وایت‌بورد) تعاملی و... متصل شود و قدرت رایانشی و ذخیره‌سازی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

پس به جای حمل لپ‌تاپ می‌توانید تمام فایل‌های خود را روی این کامپیوتر کوچک با خود جابه‌جا و هر جا که لازم بود آن را به وسیله‌ای سازگار مانند نمایشگر، لپ‌تاپ، تبلت و... متصل کنید و کار خود را پی بگیرید. همچنین موقعیتی را تصور کنید که کامپیوت کارت به یک نمایشگر متصل می‌شود و آن نمایشگر را عملاً به یک کامپیوتر یک‌پارچه (آل این وان) تبدیل می‌کند.

در واقع، هر وسیله‌ای که شکاف ویژه کامپیوت کارت را داشته باشد پذیرای آن خواهدبود. هنوز نام این شکاف و این استاندارد جدید و همچنین قیمت کامپیوت کارت اعلام نشده است، اما چندین شرکت طرف قرارداد اینتل محصولات سازگاری را در دست طراحی دارند که از میان آن‌ها می‌توان، ال‌جی دیپسلی، اچ‌پی، لنوو، دل و شارپ را نام برد.

کامپیوت کارت با ابعاد 95 در 55 در 5 میلی‌متری خود فقط کمی بزرگ‌تر از یک کارت اعتباری و البته ضخیم‌تر از آن است.

اما به‌رغم این جثه ظریف، یکی از پردازنده‌های اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم، تا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و تراشه‌ وای‌فای و بلوتوث را در خود جای داده است. جزییات سخت‌افزاری انواع کامپیوت کارت در جدول زیر قابل مشاهده است.

جدول مشخصات انواع کامپیوت کارت به نقل از اینتل

گفتنی است، پیش‌تر نیز تلاش‌های مختلفی برای بسط ایده کامپیوتر شخصی قابل حمل صورت گرفته است که رزبری پای شاید بارزترین نمونه آن است. اما کامپیوت کارت نیز مزیت‌های خاص خود را دارد که پشتیبانی رسمی اینتل، یکی از آن‌ها است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)