خانهاخبار
هیولای جدید اینتل معرفی شد؛ با Core i9 آشنا شوید

هیولای جدید اینتل معرفی شد؛ با Core i9 آشنا شوید

مادربورد سیستم‎های کامپیوتری، اغلب میزبان پردازنده‌های سری Core i اینتل هستند. اینتل در این فکر است تا سرعت پردازنده‌ها یش را به طور چشمگیری افزایش دهد.
۱۳۹۶/۳/۱۰

در نهایت و بعد از مدت‌ها اینتل CPU جدیدش را عرضه کرد. اگرچه این شرکت سالانه و به صورت منظم خط تولید پردازنده‌ها را به‌روز می‌کند، در دسته‎بندی محصولات آن تغییری صورت نمی‌گیرد، انواع مختلف دسته بندی‌ پردازندهها عبارت است از: پردازنده‌های Core i3 برای کامپیوترهای خانگی، Core i5 برای عامه کاربران و Core i7 برای کاربران حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شود. اما با تولید Core i9 در ابتدای امسال، جهش بزرگی در نسل پردازنده‌ها صورت گرفت.

image

شایعات پیشین، از آغاز تولید پردازنده Core i9 در ماه جاری حکایت داشت، اما اکنون گمانه زنیها در مورد جزئیات این مدل پردازنده بالا گرفته است. بر این اساس چندین مدل از پردازنده  Core i9 در دست تولید است که نسخه 18 هسته‌ای آن قدرتمندترین نسخه این پردازنده به شمار می‌آید.

به زودی خبرهای بسیاری از مدل‌های مختلف و تاریخ عرضه پردازندههای جدید اینتل بازگو می‌شود. موج جدید پردازنده‌های قدرتمند اینتل با پیشگامی Core i9 و از سری Core X در راه است. سری X با ظهور در نسخه‌های Core i5، Core i7 و Core i9، جهشی 10 هسته‌ای به این نسخه‌ها هدیه می‌کند.

در راس این پردازنده‌ها، هیولایی فوق‌العاده سریع به نام  Core i9-7980XE قرار دارد که سریع‌ترین تراشه در میان هم‌نوعانش به شمار می‌رود. در ساختار این هیولا از TPU (واحد پردازش) با توان 165 وات استفاده شده، که با تمام CPU های پیشین متفاوت است. تراشه این مدل، به طور کامل از سرعت بسیار بالای CPU پشتیبانی می‌کند. جالب توجه است که Core i9، در نسخه‌های 10، 12، 14 و 16 هسته‌ای نیز تولید می‌شود که قیمتی به مراتب پائین‌تر از نسخه 18 هستهای دارد و گروه کاربران علاقه‌مند به بازی و محصولات تصویری را مورد توجه قرار می‌دهد. 

image

تولید این محصول، با هدف رقایت با شرکت رقیب اینتل (شرکت AMD)، صورت نگرفته است و تنها برای تسخیر بازار کامپیوترهای شخصی، عرضه می‌شود. با این حال،  باید اشاره داشت: اخیرا شرکت AMD سری تراشه‌های رایزن (RYZEN) با سرعتی مناسب را عرضه نموده و برای اولین بار، رقیبش را به چالشی جدی فراخوانده است. این تراشه برای پردازش‌های موازی چالش برانگیز طراحی و تولید شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

فرزین

۱۳۹۶/۳/۱۲
موافقم . مخصوصا اینکه بخواهی از ARNOLD Render استفاده کنی . فوقالعاده میشه .

Amir

۱۳۹۶/۳/۱۱
جسارتاً رندر چیه??

maTin

۱۳۹۶/۳/۱۱
165 وات؟
باید به فکر یه سردخونه واسه این پردازنده بود ولی خب جیگریه واسه خودش...

حسین70

۱۳۹۶/۳/۱۰
رندر گرفتن با این cpu لذت بخش خواهد بود