خانهاخبار
رکورد پیست نوربرگ‌رینگ باز هم شکسته شد

رکورد پیست نوربرگ‌رینگ باز هم شکسته شد

مکلارن P1 LM توانست با رانندگی کنی براک، باز هم رکورد جهنم سبز را بهبود بخشد.
۱۳۹۶/۳/۸

مکلارن P1 LM به تازگی موفق شده تا با رانندگی کنی براک رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را بهبود بخشد و به 6 دقیقه و 43:22 ثانیه برساند.

image

این زمان، به شکل قابل توجهی از رکورد لامبورگینی پرفورمانته که 6 دقیقه و 52 ثانیه بود بهتر است البته خودروی تمام الکتریکی NIO EP9 چند هفته پیش رکورد پرفورمانته را شکسته و به 6 دقیقه و 45:90 ثانیه رسانده بود.

image

مکلارن P1 LM بر اساس مدل خصوص پیست P1 GTR ساخته شده و به کمک شرکت «لانزانت موتور اسپرت» آماده حرکت در خیابان‌ها شده است. در صورت استفاده از بنزین با اکتان 99، قدرت این خودرو به 986 اسب بخار می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم 344 کیلومتر بر ساعت است.

image

پس از اعمال تغییراتی چون حذف سیستم هدایت هوا یا ایر جک، جایگزینی صندلی‌های سبک‌تر، جایگزینی اگزوز اینکونل و سر اگزوزهای تیتانیومی و موارد دیگر وزن این خودرو به 1390 کیلوگرم رسیده که به شکل قابل توجهی سبک‎‌تر از P1 GTR است. P1 LM اکنون از باله عقب آیرودینامیک، اسپلیتر جلو و سقف فیبر کربنی بهره می‌برد. به لطف این تغییرات، نیروی رو به پایین (داون فورس) 40 درصد افزایش یافته است. در داخل خودرو هم فیبر کربن فراوانی به کار رفته است، سیستم تهویه استاندارد وجود دارد، صندلی‌ها با چرم آلکانترا پوشیده شده است و کمربندها از نوع 5 نقطه‌ای هستند. تنها 5 نمونه از این خودرو ساخته می‌شود که همه آنها به فروش رفته‌اند.

image

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)