خانهاخبار
سامسونگ اولین صفحه نمایش قابل گسترش دنیا را معرفی کرد

سامسونگ اولین صفحه نمایش قابل گسترش دنیا را معرفی کرد

سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید نمایشگرهای مختلف به ویژه پنل‌های AMOLED است و در توسعه فناوری‌های مرتبط با صفحات نمایش نقش مهمی دارد. حال سامسونگ دیسپلی جدیدترین ابداع خود را در نمایشگاه SID 2017 معرفی کرده است که عنوان اولین نمایشگر گسترش پذیر دنیا را به خود اختصاص داده است.
۱۳۹۶/۳/۶

سامسونگ دیسپلی در چند روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد در رویداد SID 2017 در شهر لس آنجلس از اولین صفحه نمایش قابل گسترش دنیا رونمایی کند. سرانجام این شرکت کره‌ای ورقه‌ای را معرفی کرد که عنوان می‌شود یک نمایشگر AMOLED بسط پذیر است که بر اساس فناوری LTPS ساخته شده. این نمایشگر قابل گسترش در بخش نمایشگرهای آینده در غرفه سامسونگ با استقبال زیاد برگزار کنندگان SID 2017 روبرو شد.

image

این نمایشگر ۹.۱ اینچی از یک لایه جمع شونده ساخته شده و بخش قابل گسترش آن به دقت طراحی شده است. همان‌طور که سنسورهای مالتی تاچ در پنل‌های TFT و OLED تعبیه می‌شوند، در این نمایشگر هم از همین روش برای افزودن ویژگی لمس چندگانه استفاده شده است. نمایشگر باریک کره‌ای‌ها می‌تواند به دو شکل محدب و مقعر درآید که عمق آن در حالت مقعر تا ۱۲ میلی‌متر می‌رسد. این صفحه نمایش در تولید محصولات مختلفی کاربرد دارد اما به دلیل این که مانند پارچه یا پوست انسان کاملا شکل پذیر نیست، محدودیت‌هایی دارد.

image

image

در حال حاضر سامسونگ بازار نمایشگرهای AMOLED را رهبری می‌کند و مدام به دنبال راه‌های جدید برای افزایش فاصله‌اش با رقبای خود است. گرچه ممکن است به همین زودی شاهد استفاده از نمایشگر‌های گسترش پذیر نباشیم اما این واقعیت که سامسونگ از این فناوری رونمایی کرده است و در گسترش فناوری‌های مرتبط با نمایشگرها مصمم است، آینده جالبی را برای دنیای گجت‌ها نوید می‌دهد.

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۳/۶
نظر شما ...بسیار عالی

علیرضا

۱۳۹۶/۳/۶
نظر شما ...بسیار عالی

رضا

۱۳۹۶/۳/۶
مثل نوکیا که یه روزی دنیا رو رهبری می کرد الان سامسونگ اون کارو می کنه

سعید

۱۳۹۶/۳/۶
سامسونگ‌هر روز فاصله اش با بقیه بیشتر و بیشتر میشه

محمد

۱۳۹۶/۳/۶
ارباب بی چون و چرای تکنولوژی