خانهاخبار
افزایش چمشگیر حمله‎های مخرب هکرها

افزایش چمشگیر حمله‎های مخرب هکرها

باج افزار WannaCry با سرعت زیادی در حال انتشار است. پر واضح است هدف این ویروس، باج گیری از اقشار مختلف به ویژه سازمان‏‎های امنیتی و دولتی است.
۱۳۹۶/۳/۶

حمله باج افزار WannaCry، به بیش از 300000 کامپیوتر تنها ظرف چند ساعت، حیرت همگان را در هفته‌های گذشته برانگیخته است. گفته می‌شود هکرهای کره شمالی  با هدف حمله به درگاه‌های قابل نفوذ ویندوز، این ویروس را ساخته‎اند، نمونه مشابه این اقدام برای اولین بار توسط ناسا انجام شد و پس از تحقق اهدافش، آن را برملا کرد. در همین زمینه دولت آمریکا هشدار داد: به جهت نفوذپدیری ویندوز، احتمال وقوع دوباره این‎گونه حمله‌ها بسیار زیاد است.

image

به گزارش رویترز، وزارت امنیت داخلی ایالت متحده اعلام کرد: به روز رسانی کامپیوترهای کاربران و مدیران شبکه، امری ضروری است.

براساس اعلام شرکت امنیت سایبری Rapi7، ممکن است این ویروس بیش از 100000 کامپیوتر مجهز به نرم‌افزار سامبا (نرم افزار تحت شبکه سیستم عامل لینوکس و یونیکس) را آلوده نماید.

اکثر این کامپیوترها متعلق به کاربران خانگی است. اگرچه کاربران از نسخه رجیستر شده نرم‌افزار  سامبا استفاده می‌کنند، اما به دلیل قدیمی بودن، به روز رسانی آن‌ها امکان پذیر نیست.

image

هکرها تنها پانزده دقیقه وقت نیاز دارند تا از نفوذپذیری نرم‌افزار بیشترین بهره را ببرند. ربکا برون (Rebekah Brown) سخنگوی شرکت Rapid7 به خبرگزاری رویترز گفت: هکرها می‎توانند ویروسی همچون WannaCry را بسازند و آن را با سرعتی باورنکردنی منتشر کنند. وی افزود: 12 ساعت پس از افشای اطلاعات، هیچ نشانه‌ای از نفوذ هکرها دیده نمی‌شود. 

ویروس WannaCry، کامپیوتر شرکت‌های تجاری و سازمان‌های دولتی را مورد هدف قرار می‌دهد و از طریق حفره امنیتی قابل نفوذ، بدون اطلاع کاربران، وارد سیستم شده و تمامی کامپیوترهای متصل به شبکه اینترنتی را آلوده می‌سازد. نفوذ به سیستم‎های امنیتی، پس از گذشت ماه‌ها و تنها در صورت افشاگری هکرها، فاش می‎شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)